Existuje dnes ještě vůbec firma, značka, nezisková nebo ledajaká jiná organizace či osoba, která nepotřebuje webovou stránku? Ok, výjimka potvrzuje pravidlo a možná potraviny „U Miliny“ v horních Šenkvicích webovou stránku nemají. Ale co všechno by se mohlo stát, kdyby ji měli?
Webová stránka je středem našeho malého online vesmíru. Ve vesmíru je však množství odpadu. A tomu se chceme vyhnout. Jak?
Rozhodnout se mezi tím, zda svěříme tvorbu webstránky freelencerovi nebo agentuře není vůbec jednoduché.
Na začátek si ujasněte, co chcete. Teprve potom začněte hledat řešení. Svěříte tvorbu webu do rukou agentury nebo freelancera či synovce vaší známé ze střední školy? Jednoduché to nebude. Bude to vyžadovat analýzu. V tomto článku se zaměříme na základní rozdíly, výhody a nevýhody, které sebou přináší rozhodování, komu práci na vašem webu svěříte.
Obsah
Freelancer:
Položme si před sebe na stůl dvě webové stránky, freelancera a webové agentury. Pojďme hledat rozdíly. Žádné nevidíte, že? Webové stránky se v podstatě neliší. Časo se setkávám s tím, že webové stránky freelencerů jsou mnohem propracovanější, detailnější a celkově více reprezentativní než webové stránky agentur. Freelanceri si na svých webech ve většině případů dávají opravdu hodně záležet. Pokud se freelancer prezentuje jako odborník a profesionál, který vám dokáže poskytnout srovnatelnou službu jako agentura, webová stránka je jeho vizitkou. I na jejím základě se může rozhodnout o tom, kdo si klienta získá víc.
Freelanceri obecně disponují jednou velkou výhodou. Mají viditelně nižší náklady, než webová agentura. Dokáží nastavit nižší cenu, kterou zejména menší klienti jistě ocení. Díky nižším nákladům jsou schopni pracovat na menším množství projektů, jako například webová agentura, která má více zaměstnanců.
Na co je třeba se zaměřit: Pokud se rozhodnete spolupracovat s freelancerem, je třeba mít na paměti jednu věc: freelancer= part-timer. S touto skutečností je třeba ve více ohledech počítat. Třeba si odpovědět na otázky: Poskytne vám freelancer takový servis, jako agentura? Bude vám freelancer v případě dalších otázek nebo nejasností k dispozici?
To, co potřebujete, je konzistentní řešení a intuici, která vám pomůže správně si vybrat mezi frelancery toho, který je schopen a který pochopí to, co chcete. Zde často dochází k problémům. Je nesmírně důležité, abyste věděli, co chcete. Jen tak vám bude schopen ať už freelancer nebo firma předat projekt, aniž byste z něj dostali malý infarkt.
Skutečný freelancer si s vámi projde projekt, pravdivě se k němu vyjádří a doporučí řešení. To je dobrý znak toho, že jste narazili na správného člověka a ne jen dalšího amatéra. Na druhou stranu, zbystřete, pokud vám freelancer nabídne paušální nabídky, které nápadně připomínají leták ze supermarketu. Nebojte se ptát. Například, na kolika projektech právě pracuje, jak dlouho bude pracovat na tom vašem, zda je schopen poskytnout vám support …
Webová agentura:
V případě, že se rozhodnete svůj projekt svěřit do rukou agentury, budete muset v prvé řadě počítat s vyšší cenou. V procesu rozhodování, ať už půjde o agenturu, nebo o freelancera, si domluvte osobní schůzku.
Projekt si odkomunikujte a pokud najdete společnou řeč a představu o tom, jak by mohl web v konečném důsledku vypadat, možná se rýsuje úspěšná spolupráce.
Agentura vám je schopna poskytnout skvělého designéra, kodéru, developera, fotografa nebo copywritera. Kromě toho je vám víceméně non-stop k dispozici project manager, se kterým řešíte všechny očekávané i neočekávané situace. Konzultujete s ním představy o webové stránce, nervujete ho s neustálými změnami atd… Na vašem webu pracuje několik lidí najednou. To umožňuje rychlejší řešení a větší flexibilitu po celou dobu práce.
Na co je třeba si dát pozor: Agentura se často podílí na realizaci velkých projektů. V tomto případě si ale dejte pozor na to, jakou roli při velkém projektu agentura sehrála. Logo velké společnosti na agenturním webu až tak moc neřekne. Agentura je vhodnější řešení pro větší firmy a projekty, které vyžadují spoustu práce a času. Takové projekty mají často i vyšší budget, se kterým je třeba u webové agentury počítat.
Netřeba zapomenout na to, že webovou stránku si můžete vytvořit i úplně sami. Na internetu je množství návodů , které vás provedou WordPress krok za krokem.
V případě, že se vám nechce trávit spoustu času hledáním online, existují různé WordPress kurzy , na kterých vás to rádi naučí. Kurzy jsou standardně odstupňovány od začátečníků až po kurzy pro profesionální kodéry.
Nelze jasně odpovědět na to, která možnost je lepší. Také nelze jasně tvrdit, že freelancer na váš projekt bude mít méně času nebo, že není tak zodpovědný k práci jak bývá agentura. Stejně by nebylo fér říkat, že agentury jsou předražené. Každý člověk má na výběr. Důležité je vědět, co potřebujete. Bude se vám i druhé straně podstatně lépe komunikovat. Mějte nastavený časový i finanční limit. Nezapomeňte si vygooglit reference a zjistit, jak jsou klienti s prací spokojeni.
Doufám, že vám toto malé srovnání při rozhodování pomůže. 🙂
Tip na závěr: na tvorbu stránky nebo eshopu vám doporučuji kontaktovat narative.sk.
Was this article helpful for you? Support me by sharing, please. 👍