Tvorba eshopu: Jednoduchý návod pro úplné začátečníky

Přemýšlíte nad tvorbou eshopu ale ještě nevíte přesně jak na to? V tom případě je tento článek právě pro vás.

Tvorba eshopu

Tvorba eshopu nemusí být jaderná fyzika – potřebujete jen umět provést pár základních kroků, které jsou při zakládání internetového obchodu prostě nezbytné.

Pojďme se tedy podívat na to, jak na tvorbu eshopu v pár jednoduchých krocích.

Krok Nr. 1 – Důkladně se na e-shop připravte

Ještě než se pustíte do celé tvorby e-shopu a začnete prodávat své produkty ve velkém, měli byste si důkladně promyslet několik věcí a připravit se na celý proces zakládání.

a) Volba domény

Jméno vašeho internetového obchodu je snad první nejzákladnější krok, který si musíte promyslet.

Vaše doména by měla vystihovat „gro“ vašeho obchodu a samotný název e-shopu by měl znít novým potenciálním zákazníkům jasně a srozumitelně.

Kromě brainstormingu pro název vašeho obchodu byste však měli vzít v úvahu i SEO a klíčová slova – pokud by váš eshop dokázalo vystihovat populární klíčové slovo, které lidé často zadávají do vyhledávače Google, určitě byste měli zvážit jeho výběr, popřípadě alespoň kombinaci klíčového slova s jiným slovem.

b) Zabezpečení hostingu a CMS

Web hosting , resp. server na kterém se bude váš eshop fyzicky nacházet, je další velmi důležitou složkou, kterou si musíte promyslet a vybrat dříve, než začnete s tvorbou eshopu.

Hosting si již v dnešní době zajistíte snadno – avšak jeho výběr už tak jednoduchý být nemusí (protože existují stovky různých poskytovatelů hostingu, kteří mají své klady ale i zápory).

Při výběru hostingu se určitě řiďte alespoň základními tipy jako jsou:

  • Vysoký výkon – určitě nechcete, aby váš internetový obchod čas od času nečekaně vypadl. Z toho důvodu si dejte záležet na tom, aby váš hosting byl rychlý a spolehlivý.
  • HTTPS a SSL certi fikát zabezpečení hostingu v rámci SSL certifikátu chrání nejen vaše zákazníky, ale slouží i jako pozitivní signál v rámci SEO.
  • Kompatibilita s populárními CMS – pokud si plánujete vytvořit eshop na jedné z populárních CMS (jako např. WordPress , Wix , Webnode či Shoptet ), ujistěte se, že daný hosting bude vaše CMS podporovat.

💡 Tip: Pokud se neumíte rozhodnout, který web hosting by byl pro vás nejlepší, přečtěte si můj článek o tom jak si vybrat nejlepší hosting . Pomůže vám se zorientovat v populárních webhostingech na trhu i porovnat jednotlivé parametry mezi nimi.

Krok Nr. 2 – Založení eshopu

Pokud jste již předešlé dva kroky provedli, můžete se pustit do samotné tvorby eshopu.

Vytvoření internetového obchodu se dá na různých platformách – záleží jen na vašich preferencích.

Jedním řešení toho, jak lze tvorbu eshopu udělat rychle a snadno je použít jednu z populárních e-commerce platforem jako je Webnode .

Na Webnode platformě vám založení e-shopu zabere doslova jen pár minut (a zdarma v případě bezplatné verze na 30 dní) – zbytek času můžete věnovat úpravám vašeho webu, přidáváním produktů či zajištěním dopravy, které jsou pro eshop nezbytné.

💡 Tip: pokud si chcete vybrat pro váš eshop jinou platformu, doporučuji prohlédnout si můj článek Eshopy k pronájmu – které jsou nejlepší? (Seznam).

Zakládání eshopu na Webnode provedete následovně:

1. Přejděte na domovskou stránku Webnode a klikněte na tlačítko “ Vytvořit web zdarma ”:

registrace e-shopu ve Webnode

2. Vyplňte základní údaje (jméno vašeho obchodu, emailovou adresu a heslo) a registrujte se:

registrační údaje ve Webnodě

3. Vyberte si typ web stránek (v tomto případě “ Internetový obchod ”):

výběr internetového obchodu ve Webnodě

4. Zvolte si šablonu, která by byla pro váš e-shop vhodná:

výběr šablony ve Webnodě

5. Vyplňte kontaktní údaje o vašem internetovém obchodě:

vyplnění údajů o e-shopu ve Webnodě

Následně se vám vytvoří váš nový eshop, ve kterém už můžete jednoduše pracovat, upravovat si jeho vzhled a design, přidávat nové produkty a spravovat platby či dopravu:

příklad vybrané šablony na stránce ve Webnodě

💡 Tip: Pokud byste se chtěli dozvědět více o tom, co všechno platforma Webnode dokáže pro váš nový eshop udělat, určitě si přečtěte můj článek: Jak založit e-shop ve Webnodě?

V daném článku se dozvíte podrobnější informace o zakládání e-shopu , spolu s jasným přehledem funkcí, které můžete na ve Webnodu provádět (jako např. úprava v editoru, nastavení plateb a dopravy, přidávání a správa produktů apod.).

Krok Nr. 3 – Optimalizujte web stránky

Pokud jste se již začínáte vrtat ve vlastním eshopu a nastavujete si vše podle vašich představ, určitě nezapomeňte ani na důležitý aspekt online marketingu – SEO optimalizaci.

Dobře optimalizované stránky s produkty vám přinesou více návštěvníků z Google vyhledávače, což může ve výsledku značně zvýšit tržby ve vašem e-shopu.

Přestože SEO je poměrně široké odvětví v online marketingu, určitě byste měli provést alespoň základní optimalizaci jako je například:

  • Výzkum klíčových slov – přehled o slovech, která lidé zadávají do Google vyhledávače při nakupování vašich produktů vám pomůže vhodně optimalizovat vaše stránky
  • Optimalizace Title tags a Meta description – vkládání relevantních klíčových slov do titulků a popisů vám pomůže se na daná slova zobrazovat v Google vyhledávači.
  • Zlepšení rychlosti načítání – rychlost jakou se vaše stránky budou zobrazovat zlepší uživatelskou zkušenost na vašem webu
  • Přidejte strukturovaná data – vkládání schemy.org na vaše stránky vám pomůže se zobrazovat v Google vyhledávači jako “ rich snippet ” co vás může odlišit od konkurence.

💡 Tip: Pokud jste úplný začátečník v oblasti SEO, případně jen nemáte mnoho zkušeností s optimalizací pro webové vyhledávače, přečtěte si můj komplexní článek o tom, co to SEO je a jak s ním můžete začít .

Krok Nr. 4 – Promujte e-shop na sociálních médiích

Vytvořený a optimalizovaný eshop je jen začátek – na to, abyste získali věrné zákazníky a pravidelné návštěvníky pro váš internetový obchod, musíte s nimi začít komunikovat prostřednictvím sociálních médií a postupně si tak vybudovat vztah prodejce – zákazník.

V současnosti jsou sociální média jako Facebook, Instagram či TikTok skvělým zdrojem, odkud můžete oslovit nové lidi, ukázat jim co všechno nabízíte jak si i udržet zákazníky, kteří vás již znají.

Kromě toho jsou tyto mediální zdroje skvělým prostředkem, pomocí kterého můžete propagovat nové produkty, slevy či akce, které byste jinak promovat nemohli.

V rámci Webnode si můžete na své webové stránky vložit i ikony sociálních sítí do hlaviček stránek:

soc. média v hlavičce na Webnodě

Díky tomu bude každý návštěvník hned vědět, na jaké soc. kanálech vás může sledovat.

💡 Tip: Pokud vás zaujala platforma Webnode a chtěli byste se o ní dozvědět více, může vás zaujmout i můj článek: Recenze: Vyplatí se použít Webnode pro tvorbu web stránky?

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here