SEO nástroje: Top 40 nástrojů pro optimalizaci vašeho webu

SEO nástroje jsou nezbytnou součástí každého webu a online marketéra, kteří chtějí optimalizovat své webové stránky pro Google co nejrychleji a nejefektivněji.

SEO nástroje

V současnosti existují stovky různých nástrojů, které se zaměřují na jednotlivá odvětví SEO a nabízejí unikátní data, podle kterých můžete lépe vyhodnotit své marketingové strategie.

Na základě toho jsme pro vás vybrali 40 populárních SEO nástrojů, které vám usnadní život při optimalizaci vašeho webu – ať už jde analýzu klíčových slov, optimalizaci obsahu či dokonce on-page a technické SEO.

Nejlepší SEO nástroje

Ubersuggest

Ubersuggest je jednoduchý SEO nástroj pro analýzu klíčových slov , díky kterému můžete najít neuvěřitelné množství užitečných informací na jednom místě.

Samotný nástroj nabízí po zadání hlavního klíčového slova hned několik přehledných dat:

  • Všeobecný přehled o klíčovém slově – objem vyhledávání, SEO náročnost, konkurenční náročnost v placených výsledcích vyhledávání a průměrná cena za PPC reklamy na zadané klíčové slovo
  • Návrhy nových klíčových slov – návrhy, otázky, „long-tail“ klíčová slova i různé kombinace, které vám mohou pomoci při hledání dalších témat pro vaši „niche“
  • Nápady na nový obsah – generování konkurenčních web stránek, které vám pomohou přiblížit záměr uživatelů, kteří klíčové slovo používají ve vyhledávání

Kromě toho zobrazuje Ubersuggest také přibližnou návštěvnost konkurenčních webů, množství zpětných odkazů které mají, jakož i počet sdílení na sociálních médiích.

Ubersuggest nabízí bezplatnou ale i placenou verzi svého nástroje – u bezplatné verze může uživatel využít 3 analýzy na konkrétní klíčová slova za den.

U placené verze nabízí nástroj samozřejmě podstatně komplexnější a specifičtější data.

Ahrefs

Ahrefs je robustní „all-in-one“ balíček SEO nástrojů, který pokrývá téměř vše, co potřebujete k analýze a optimalizaci vašich webových stránek.

Ahref jako takový se skládá z 5 hlavních nástrojů:

  • Site Audit – nástroj, určený pro analýzu výkonu vaší stránky, z pohledu on-page SEO. Site Audit nabízí neuvěřitelně velké množství užitečných dat – rychlost a výkon načítání stránek, analýzu HTML tagů, detekování osamocených stránek (orphan pages), redirectů, a řadu dalších důležitých informací.
  • Site Explorer – s jeho pomocí se můžete ponořit do profilu zpětných odkazů a organické návštěvnosti jakéhokoli webu či stránky. Nastroj poskytuje svým uživatelům průzkum organické návštěvnosti (resp. na která klíčová slova rankují vaši konkurenti), kontrolu zpětných odkazů (odkud získává webstránka externí zpětné odkazy) a výzkum placené návštěvnosti (resp. jaké placené reklamní kampaně stránka používá).
  • Keywords Explorer – je jeden z největších nástrojů pro vyhledávání a analýzu klíčových slov. Nástroj poskytuje tisíce návrhů pro klíčová slova pro desítky zemí a jazyků spolu s užitečnými daty jako je množství vyhledávání, náročnost klíčového slova, odhad prokliku ve výsledcích vyhledávání pro klíčové slovo, a mnoho dalších důležitých dat.
  • Content Explorer – tento SEO nástroj vám jednoduše pomůže objevit a analyzovat ten nejlepší a nejvýkonnější obsah ve vašem „niše“. Díky nástroji Content Explorer můžete zjistit odhadovanou návštěvnost pro daný obsah, množství zpětných odkazů a domén, které na dané téma či obsah linkují, množství sdílení na sociálních sítích a pod.
  • Rank Tracker – pomocí něj můžete rychle a efektivně monitorovat výkon vaší web stránky ve vyhledávači Google a porovnat jej s výkonem vaší konkurence. Nástroj monitoruje rankování vašeho obsahu pro mobilní ale i desktop zařízení, pozici vašich webových stránek pro jednotlivá klíčová slova i formu v jaké se zobrazujete ve výsledcích vyhledávání – a to vše v přehledných tabulkách a grafech uspořádaných do různých skupin a segmentů.

Kromě výše uvedených placených SEO nástrojů však Ahrefs nabízí také velké množství nástrojů zdarma jako jsou:

  • Ahrefs Webmaster Tools – nabízí limitovaný přístup k nástrojům Site Explorer a Site Audit, díky čemuž můžete monitorovat výkon vaší webové stránky, analýzu zpětných odkazů i analýzu klíčových slov.
  • Backlink Checker – bezplatný nástroj pro analýzu zpětných odkazů a domén s metrikami pro sílu a náročnost daných odkazů.
  • Website „Authority“ Checker – jednoduchý nástroj pro vyhodnocení „autority“, resp. „síly“ vaší domény.
  • Keyword Difficulty Checker – nástroj, který vám rychle a efektivně vyhodnotí náročnost klíčového slova v Google vyhledávání
  • Keyword Rank Checker – pomocí něj můžete velmi jednoduše zjistit, na jaké pozici se vaše stránka nachází pro konkrétní klíčové slovo.

Mimo výše zmíněných bezplatných SEO nástrojů nabízí Ahrefs i mnohé další jako jsou Keyword Generator , SERP Checker , SEO Toolbar , WordPress Plugin , Website Checker a pod.

Mangools

Mangools je soubor 5 komplexních SEO nástrojů, které vám rychle a efektivně pomohou s analýzou klíčových slov, web stránek a také s analýzou konkurence ve výsledcích vyhledávání.

Hlavní výhodou nástrojů od Mangools je jejich vizuální prezentace a snadné používání – nemusíte být SEO expert na to, abyste se dokázali v každém nástroji zorientovat a uměli jej používat.

Každý nástroj nabízí jedinečné funkce:

  • KWFinder – je jeden z nejpopulárnějších nástrojů od Mangools, který nabízí analýzu klíčových slov s přehlednými metrikami o množství vyhledávání, náročnosti, historii trendu klíčového slova a řadu dalších důležitých dat
  • SERPChecker – nástroj pro analýzu stránek v Google, který vám poskytne přehledné tabulky o jednotlivých výsledcích vyhledávání – počet zpětných odkazů pro každou webstránku, autoritu jednotlivých domén spolu s metrikami náročnosti ( DA , PA , CF , TF ) a pod.
  • SERPWatcher – nástroj je určen pro sledování výkonnosti vašich stránek ve vyhledávání Google. SERPWatcher vám dokáže poskytnout denní aktualizace o pozicích stránek na konkrétní klíčová slova, index výkonnosti vašeho webu, náhled na individuální Google stránky a také sledování výsledků pro jednotlivé lokality.
  • LinkMiner – je nástroj určený ke kontrole zpětných odkazů. Pomocí něj budete schopni “ vytěžit ” důležité informace o síle zpětných odkazů konkurence a vašeho webu, aktuálních pozic zpětných odkazů na jednotlivých stránkách spolu s metrikami o síle každého externího zpětného odkazu – to vše pod jednou střechou v přehledných tabech a tabulkách.
  • SiteProfiler – nástroj pro SEO analýzu jakéhokoli webu. Pomocí něj můžete získat užitečné informace o autoritě domény, spolu s metrikami od MOZ a Majestic, počtu sdílení na sociálních médiích, analýze obsahu, který je populární a mnoho dalších skvělých informací.

💡 Tip: Kromě placených SEO nástrojů nabízí Mangools i několik užitečných nástrojů, které jsou zdarma:

  • Browser extension – jednoduché rozšíření pro váš prohlížeč, který vám dokáže shrnout všechny důležité metriky na jedno místo
  • SERP Simulator – chytrý a jednoduchý nástrojů pro simulaci výsledků vyhledávání v Google. Pomocí něj si můžete vyzkoušet a otestovat různé verze vašich Title Tagů a Meta popisů, spolu s URL a strukturovanými daty a porovnat je s aktuálními výsledky v Google pro jakékoli klíčové slovo.
  • SERP Volatility – přímočarý online nástroj, který můžete podívat kdykoli a ujistit se, zda nenastala velká aktualizace v Google algoritmu, která by značně ovlivnila výsledky vyhledávání v Google.

MOZ

MOZ je jeden z nejznámějších SEO softwarů, který používají stovky uživatelů po celém světě.

Tento nástroj se soustřeďuje na více odvětví v SEO – od analýzy návštěvnosti na web stránkách, přes zlepšení pozic v Google až po viditelnost ve výsledcích vyhledávání.

MOZ nabízí hned několik balíků, každý z nich se soustřeďuje na jiná odvětví v SEO průmyslu:

  • Moz Pro – jde o “ all-in-one ” balíček SEO nástrojů, který pokrývá všechny potřebné služby pro analýzu a optimalizaci – od vyhledávání a analýzu klíčových slov, monitorování pozic vašich stránek ve výsledcích vyhledávání, přes audit vašeho webu až po vyhledávání příležitostí pro linkbuilding.
  • Moz Local – soustřeďuje se primárně na lokální SEO a management lokálního byznysu v Google vyhledávači, ale i na sociální média. Také nabízí robustní systém pro management recenzí v Google a na Facebooku, přehledný report o návštěvnících, prokliku a pod.
  • STAT – monitorovací služba pro kontrolu a analýzu tisíců klíčových slov, konkurenčních webů i stránek v Google vyhledávači.

Semrush

Semrush se řadí ke gigantům v oblasti SEO nástrojů, který funguje již od roku 2008.

Značka jako taková zastřešuje desítky užitečných nástrojů pro marketéry, které pokrývají vše, co k online marketingu potřebujete:

  • SEO analýza a optimalizace – od vyhledávání klíčových slov a jejich analýzu, přes on-page a technické SEO až po sledování každého SEO aspektu na vašich stránkách
  • Obsahový marketing – výzkum nových témat, obsahové strategie i management nového obsahu – to vše pod jednou střechou
  • PPC reklama – nové návrhy pro PPC reklamy, jakož i zlepšení stávajících placených kampaní pro Google.
  • Monitorování konkurence – SEMrush nabízí velké množství možností jak sledovat vaši konkurenci a jejich webstránky – ať už jde o SEO, externí zpětné odkazy, obsahové strategie nebo placenou reklamu.

Screamingfrog

Screamingfrog je britská marketingová agentura, která vyvinula jeden z nejpopulárnějších nástrojů v oblasti technického SEO – Screaming Frog SEO Spider .

Jedná se o nástroj, který vám pomůže s auditem a analýzou technického SEO na vašich stránkách.

Screamingfrog nabízí bezplatnou (stažení a kontrola do 500 URL) ale i placenou verzi svého nástroje.

SEO Spider Tool dokáže efektivně navštívit vaši stránku jako crawl bot a vytáhnout pro vás velké množství důležitých dat jako jsou:

  • Nefunkční linky
  • Kontrola redirektů na stránce
  • Analýza Title Tagů a Meta popisů na stránkách
  • Vyhledávání duplicitního obsahu
  • Kontrola příkazů pro Google botů
  • Generování XML Sitemapy
  • Kontrola a renderování JavaScript elementů
  • A mnohé další SEO aspekty

Kromě tohoto nástroje nabízí Screamingfrog také Log File Analyser – užitečný nástroj pro ověřování identity botů na stránkách, jejich chování a činnost na vašem webu.

Majestic

Majestic je společnost, která se v oblasti SEO proslavila díky svým dvěma důležitým metrikám – Citation Flow (CF) a Trust Flow (TF) , které dosud využívají desítky SEO nástrojů k měření síly a hodnoty zpětných odkazů a domén.

Kromě toho však Majestic vyvinul také zajímavé SEO nástroje:

  • Site Explorer Preview – je balíček různých SEO nástrojů, díky kterým můžete provádět komplexní analýzu vašich webových stránek, výkonnost a audit obsahu, analýzu anchor textů, počet odkazujících domén a pod.
  • Majestic Million – nabízí obrovskou databázi důležitých webů a stránek, se seznamem výkonnostních metrik, které jsou životně důležité pro marketingové agentury (i různé SEO nástroje).

Kromě toho nabízí Majestic také plugin do prohlížeče (orientovaný pro Firefox a Chrome), pomocí které můžete bezplatně provést analýzu individuálních webstránek (např. počet linkujících stránek a domén, sílu a důvěryhodnost linků, celkový profil zpětných odkazů apod.)

Siteliner

Siteliner je jednoduchý online nástroj, který dokáže prohlédnout a najít duplicitní obsah na vašem webu – což je důležitý aspekt při optimalizaci stránek pro Google

Mimo jiné nabízí Siteliner také analýzu nefunkčních linků, vyhledání nejvýkonnějších stránek na vašem webu a přehledný report o klíčových informacích pro každou stránku.

Siteliner je nabízen pro své uživatele v bezplatné (analýza do 250 stránek měsíčně) a placené (25 000 stránek kdykoli) verzí.

Collabim

Collabim je považován za nejpopulárnější nástroj v oblasti SEO v České a Slovenské Republice.

Pomocí jednoduché registrace a vložení vašeho webu můžete během chvíle získat neuvěřitelné množství důležitých dat, která jsou pro optimalizaci pro Google vyhledávač esenciální.

Collabim vám dokáže pomoci hned v několika SEO oblastech:

  • Měření pozic pro klíčová slova – díky čemuž zjistíte, jak se vám daří rankovat na klíčová slova v Google vyhledávači
  • Monitorování PPC reklam – získáte přehled o konkurentech na konkrétní výrazy v PPC oblasti.
  • Analýza webu a stránek – zobrazí všechny důležité tagy pro optimalizaci (Title tagy, Meta popisy, H1 – nadpisy apod.)
  • Analýza konkurence – Collabim vám poskytne přehledná data o konkurenčních stránkách a porovná je s výkonností vašich stránek
  • Kontrola zpětných odkazů – monitoruje a aktualizuje jakékoli změny, které se dějí na vašem webu, resp. změny zpětných odkazů na vašich stránkách.
  • Vyhledávání link-buildingových příležitostí – pomocí nástroje Site Finder v Collabimu dokážete zjistit, které weby by vám mohly poskytnout hodnotný link na vaše stránky.

Přestože Collabim je placený nástroj jako takový, nabízí také 14 denní limitovanou bezplatnou verzi, díky které se budete moci rozhodnout, zda se vám tato služba vyplatí, popř. si jednoduše vyzkoušet jednotlivé aspekty tohoto nástroje.

Marketing Miner

Marketing Miner je populárním SEO, PPC a obsahovým nástrojem na Slovensku ale iv Česku díky své komplexní analýze webstránek, kterou dokáží využít lidé z různého online prostředí – od freelancerů, přes copywritery až po SEO specialisty či správce webu.

Samotný nástroj se skládá z takzvaných “ minerů – každý z nich se zaměřuje na různé SEO aspekty na webstránkách. MarketingMiner nabízí přes 40 minerů, mezi nejpopulárnější se řadí:

  • Miner pro hledanost klíčových slov – díky čemuž získáte ucelený přehled o průměrné vyhledávanosti jednotlivých výrazů v Google
  • Miner pro porovnávání cen produktů – „vykope“ data o širokém spektru produktech, jejich cenách i porovná produkty mezi vámi a vaší konkurencí
  • Miner pro kontrolu indexace – jde o vyhledávání stránek, které mohou mít chybnou indexaci a zjistit důvody, proč k tomu došlo.

Kromě toho pokrývá Marketing Miner také profil pro zpětné odkazy (a také možnosti získání zpětných odkazů), analýzu konkurence a jejich obsahu, kontrolu technického SEO na stránkách, a mnoho dalších důležitých dat.

EasySEO

EasySEO od Websupport se svým způsobem dá považovat za pomocníka, resp. nástroj, který vás doslova provede celou SEO optimalizací stránek pro Google.

Je nesmírně užitečný zejména pro úplné začátečníky a středně velké podnikatele, kteří potřebují vsadit “ na jistotu ” a provést SEO svépomocí a bez problémů.

EasySEO vám nejen pomůže lépe pochopit koncept SEO a optimalizace stránek, ale také vám vytvoří plán se “ step-by-step ” úkoly, pomocí kterých si dokážete svépomocí optimalizovat váš web.

Kromě toho však tento SEO nástroj nabízí také výběr relevantních klíčových slov, která budete potřebovat pro optimalizaci vašich stránek.

Samozřejmostí tohoto nástroje je také kontrola on-page a off-page SEO faktorů, na jehož základě můžete hned vidět jakékoli nedostatky, které by se mohly na vašem webu vyskytnout.

Rovněž vás dokáže tento nástroj porovnat is vaší konkurencí, resp. to jak jste na tom z pohledu optimalizace.

ContentKing

ContentKing je SEO nástroj, který se specializuje na SEO audit a sledování web stránek v reálném čase, 24 hodin denně.

Jako cloudová platforma tak nabízí svým zákazníkům unikátní možnost detekovat a monitorovat jakékoli změny, které se mohou odehrát na webu i mimo něj.

Mezi silné stránky tohoto nástroje patří:

  • Audit web stránek – ContentKing neustále sleduje a vyhodnocuje změny, které provedete na webstránkách a reportuje případně chyby a navrhuje zlepšení.
  • SEO sledování 24/7 – nakolik Google nikdy nespí, tak nesmí spát ani ContentKing a musí neustále sledovat situaci na vašich webových stránkách.
  • SEO upozornění – pokud by se vyskytl nějaký technický problém nebo nečekaná změna ve vašem obsahu, ContentKing vás okamžitě upozorní na případnou katastrofu a pomůže vám vyřešit problémy dříve, než si toho všimne Google nebo návštěvníci stránek.
  • Přehledný report – ContentKing sbírá neuvěřitelné množství dat z vašeho webu, ať už jde o poslední revize, snapshoty předchozích verzí, množství návštěvníků, prokliků a pod. – tento SEO nástroj je všechny sesbírá a zobrazí v přehledných grafech a tabulkách.

ContentKing je placená služba, avšak pro nejisté či zvědavé potenciální zákazníky nabízí také zkušební verzi zdarma.

Sistrix

Sistrix je “ all-in-one ” SEO software který se soustřeďuje na zlepšení viditelnosti v organických výsledcích pro Google vyhledávač, analýzu konkurence v Google, zlepšení výkonu web stránek i na optimalizaci pro jiné komerční vyhledávače jako jsou Amazon, Instagram a pod.

Mezi hlavní přednosti tohoto software patří jednoduché a intuitivní ovládání, díky kterému můžete získat poměrně rychle přehled o výkonu jakéhokoli webu či konkrétní stránky.

Sistrix nabízí tzv. moduly, které se soustředí na analýzu a optimalizaci hned několika marketingových odvětví. Patří mezi ně:

  • SEO
  • Link profil
  • PPC Reklamy
  • Sociální média
  • Marketplace

Keyword Tool

Keyword Tool je jednoduchý SEO nástroj pro vyhledávání klíčových slov a obecnou analýzu.

Tento nástroj je skvělý zejména pro úplné začátečníky a slouží jako alternativa ke Google Keyword Planneru – nakolik generuje větší množství relevantních klíčových slov.

Kouzlo tohoto nástroje spočívá v jeho jednoduchosti: Keyword Tool generuje velké množství “ long-tail ” klíčových slov, která sbírá z Google Autocomplete – návrhů které se zobrazují při zadání konkrétních výrazů do vyhledávání.

Díky tomu můžete nalézt stovky relevantních termínů, které mohou být užitečné při všeobecném rozboru vašeho “ niche ”.

Keyword Tool nabízí bezplatnou verzi, pomocí které můžete získat množství relevantních klíčových slov (+ pár dat k hlavním klíčům slovům) ale i placenou verzi Keyword Tool Pro, u které nejste limitováni prakticky ničím.

Answer The Public

Answer The Public je populární bezplatný nástroj pro generování stovek klíčových slov, otázek či slovních spojení, která se k danému klíčovému slovu váží.

Po zadání vašeho hlavního klíčového slova vám tento nástroj poskytne seznam automatických návrhů od Googlu spolu s různými frázemi, dotazy, slovními spojeními či občas i kompletními větami, které Google uživatelé zadávají do vyhledávání.

Kromě toho můžete vyselektovat konkrétní země a jazyk, ke kterým chcete aby se daná klíčová slova vázala .

Answer The Public nabízí bezplatnou verzi pro kohokoli (s limitem pro množství vyhledávání) ale stejně tak “ Pro ” verzi bez jakýchkoli omezení.

Copyscape

Copyscape je bezplatný a velmi prostý nástroj pro kontrolu plagiátorství na internetu .

Jeho hlavním úkolem je vyhledat obsah, který se může nacházet na jiných stránkách než na té vaší a tak ověřit jeho originalitu.

Copyscape využívají tisíce lidí na světě díky jeho jednoduchosti – nástroj skenuje obsah z URL kterou zadáte, porovná jej s ostatními dostupnými web stránkami a vygeneruje seznam stránek, kde se shoduje, popř. kde je velmi podobný.

Samotný nástroj je zdarma – i když poskytuje jen omezená data v případě jeho free verze.

Pro hlubší analýzu „ukradeného“ či duplicitního obsahu na web stránkách se doporučuje použít jeho placenou verzi Copyscape Premium.

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner je snad nejznámější nástroj, který může v rámci SEO existovat.

Jedná se o poměrně jednoduchou a bezplatnou službu, kterou používají tisíce marketérů po celém světě.

Google Keyword Planner se orientuje především na tvorbu a optimalizaci PPC kampaní, avšak lze jej využít i pro analýzu klíčových slov.

Pro používání nástroje je nutná registrace, po které budete mít k dispozici přístup k vyhledávání a plánování klíčových slov, objevování nových frází, odhadování ceny klíčových slov pro PPC reklamy i odhadované množství lidí, kteří daná klíčová slova používají k vyhledávání.

Google Analytics

Tento nástroj od společnosti Google je takříkajíc „denním chlebíkem“ téměř každého marketéra na světě.

Google Analytics je vysoce efektivní nástroj, který nabízí neuvěřitelné množství dat o webstránkách – a to vše zdarma.

Po registraci v této službě je nutné vložit měřící kódy na vaše stránky, díky čemuž bude moci Google Analytics získat a monitorovat různá důležitá data – samotná návštěvnost na vašich stránkách, množství prokliků, délka návštěvníků na web stránkách či dokonce konverze návštěvníka na zákazníka.

Google Analytics je proto esenciálním nástrojem, díky kterému dokážete získat ucelený přehled o výkonnosti vašeho webu.

💡 Tip: Pokud zvažujete používání nástroje, určitě si přečtěte náš podrobný článek o tom jak nainstalovat Google Analytics ve WordPress !

Google Search Console

Google Search Console je fundamentálním nástrojem každého správce webu či SEO specialisty, bez kterého se jednoduše nedá fungovat.

Tento SEO nástroj v sobě ukrývá spoustu užitečných informací o technickém a výkonnostním stavu vašich webstránek – díky němu získáte přehled o tom, jak vnímá vaše stránky Google, na jaká klíčová slova se zobrazují vaše stránky a také to, kolik lidí se díky nim proklikne na váš web.

Kromě marketingové perspektivy dokáže Google Search Console reportovat technické problémy vaší stránky (pokud se nějaké vyskytnou) – od indexace až po renderování obsahu.

Samotný nástroj je zdarma , avšak je nutné se nejprve do služby zaregistrovat a vložit vygenerovaný speciální kód na váš web pro ověření vlastnictví.

Google Tag Manager

Tag Manager je další populární nástroj od společnosti Google, pomocí kterého můžete integrovat různé druhy tagů na váš web , aniž byste museli editovat samotné kódy stránek.

Google Tag Manager vám pomůže s efektivním měřením konverze na web stránkách, vyhledáváním potenciálních technických a bezpečnostních chyb as podporou multi-testování různých marketingových strategií.

Kromě toho funguje Tag Manager is jinými druhy tagů od třetích stran, díky čemuž můžete zvýšit efektivnost a ušetřit čas při měření nebo implementování nových elementů na váš web.

Google Trends

Google Trends je poměrně jednoduchý nástroj s velmi důležitými funkcemi – dokáže určit popularitu a výskyt klíčových slov ve světě.

Díky tomuto nástroji tak budete moci zjistit, do jaké míry je určitá osoba, značka či jiná věc trendová, ať už v rámci určitého období nebo sezónně a optimalizovat na základě toho vaše kampaně.

Google Trends také dokáže poskytnout různé zajímavé údaje o výskytu a popularitě klíčových slov v jednotlivých regionech a rovněž podávat návrhy o souvisejících tématech, která se vyhledávají.

Nástroj je velmi jednoduchý na používání a kompletně zdarma – díky čemuž jej s radostí využívají tisíce lidí po celém světě.

Google PageSpeed Insights

PageSpeed Insights je bezplatný SEO nástroj který vám pomůže změřit rychlost načítání a výkon vašich webových stránek.

Jelikož je rychlost webu jeden z důležitých faktorů pro Google, PageSpeed Insights se považuje za jeden z fundamentálních nástrojů, který můžete použít již hned při zakládání vašich webstránek.

PageSpeed Insights vyhodnocuje výkon webu na stupnici od 0 do 100 a dokáže přesně určit, jaká je jeho rychlost na základě několika metrik.

Kromě toho dokáže nabídnout několik řešení, popř. návrhů pro zlepšení výkonu webstránek, díky čemuž můžete zlepšit technickou optimalizaci pro Google (ale i pro samotné návštěvníky).

💡 Tip: Pokud si nevíte dát rady s optimalizaci rychlosti vašeho webu, určitě si přečtěte náš ultimátní návod pro zrychlení WordPress stránek !

Google Mobile-Friendly Test

Mobile-Friendly Test je uživatelsky-příjemný nástroj, který vám pomůže okamžitě vyhodnotit optimalizaci vašich stránek pro mobilní zařízení.

V současné době je “ mobile-friendly ” stránka nezbytnou součástí SEO nakolik Google vyhodnocuje obsah webstránek podle toho, jak se zobrazuje právě na mobilních zařízeních.

Mobile-Friendly Test od Google je proto velmi užitečný software nakolik vám dokáže změřit do jaké míry je stránka optimalizována i pro jiná zařízení než je standardní počítač , vyhodnotit vizuální elementy na stránce, vyfotit screenshot stránky pro mobilní obrazovku a podat skóre o optimalizaci, spolu s návrhy pro její zlepšení.

Google Data Studio

Google Data Studio je skvělý vizualizační nástroj pro budování interaktivních tabulek, reportů a grafů – a to vše zcela zdarma!

Většina funkcí v tomto nástroji je velmi snadná k používání a užitečná pro sdílení mezi jednotlivými členy marketingového týmu.

Google Data Studio připomíná svými reporty Google Analytics – ale na steroidech.

Hlavními benefity tohoto nástroje jsou vizuální trendy a srovnání výkonu kampaní či webstránek napříč jednotlivými časovými obdobími ale také pro měření klíčových KPI – ať už pro vás nebo vaše klienty.

Přestože se nejedná přímo o SEO nástroj, Google Data Studio využívá velké množství marketérů díky své jednoduchosti.

Google Markup Helper

Strukturovaná data (nebo jinak řečeno schema.org) jsou nezbytnou součástí téměř každého webu a to z jednoduchého důvodu – dramaticky zvyšují viditelnost stránek v Google vyhledávání.

Tato data jsou důležitá především pro eshopy, jelikož mohou ve výsledcích vyhledávání zobrazovat důležité informace o produktech (jako např. ceny, velikosti, užitečné linky apod.).

Jedním ze způsobů implementace strukturovaných dat na vaše stránky je Google Markup Helper .

Tento poměrně přímočarý nástroj vám pomůže doslova označit jednotlivé části obsahu, které se mohou ve vyhledávání Google zobrazovat v podobě “ rich-snippets ”.

Po označení můžete následně vygenerovat HTML kód, který poté jednoduše přilepíte do hlavičky vaší HTML stránky.

Nástroj je zcela bezplatný a velmi intuitivní pro kohokoli – jeho hlavní výhodou je to, že nemusíte být expert na HTML nakolik vám tento nástroj pomůže vybrat přesně ta strukturovaná data, která potřebujete.

Rich Result Test

Implementace strukturovaných dat je jedna věc – testování jejich funkčnosti však druhá.

Jakékoli změny ve strukturovaných data pro jednotlivé webstránky se doporučuje nejprve otestovat abyste zjistili, zda jsou napsány správně a budou zobrazovat “rich snippety” tak jak si je představujete.

Na základě toho vznikl tento officální nástroj od Google – Rich Result Test – který vám velmi rychle pomůže otestovat vaše stránky pro strukturovaná data a zjistit, jak budou vypadat ve vyhledávači Google.

Pro testování stačí jednoduše přilepit danou URL do nástroje nebo zkopírovat samotná strukturovaná data ze stránky a spustit testování.

Schema Markup Validator

Schema Markup Validator (v minulosti pod jménem „Structured Data Testing Tool“) je další nástroj od Google, který slouží k testování strukturovaných dat.

Avšak s jedním zásadním rozdílem – namísto testování pouze těch dat, která jsou určena pouze pro vizuální obohacení výsledků vyhledávání pro Google, testuje tento nástroj prakticky všechny typy strukturovaných data z knihovny schema.org.

Jiné typy strukturovaných dat vám mohou pomoci se zvýšením relevance vašich stránek i pro jiné vyhledávače než Google, případně „ vysvětlit “ vyhledávačům, o čem vaše stránky jsou.

Schema Markup Validator, podobně jako Rich Result Test, je velmi jednoduchý na používání.

Jednoduše přilepte požadovanou URL do nástroje a spusťte testování – nástroj vám následně zobrazí případně chyby v kódu nebo detekované položky, které ze schema.org zná.

SEOprofiler

SEOprofiler je jeden velký balík komplexních SEO nástrojů, které vám pomohou s viditelností v Google vyhledávači a také s celkovou optimalizaci.

Tento nástroj pokrývá téměř všechna SEO odvětví:

  • Vyhledávání a analýza klíčových slov
  • Analýza a budování zpětných odkazů
  • Kontrola pozic ve vyhledávači Google
  • SEO audity
  • Monitorování web stránek
  • Web-analytika
  • Lokální SEO

Kromě toho nabízí tato značka také on-page a off-page optimalizaci, s různými návrhy jak zlepšit váš web.

Rovněž se SEOprofiler soustředí i na mobilní SEO, díky čemuž lze zlepšit pozice vašich stránek pro mobilní zařízení.

Přestože je SEOprofiler placený balík nástrojů, nabízí i bezplatnou zkušební verzi na 7 dní, díky čemuž si můžete sami vyzkoušet jeho služby a posoudit zda je vhodný právě pro vás.

💡 Tip: SEOprofiler nabízí i bezplatný nástroj OpenLinkProfiler , díky kterému si můžete kdykoli vyhledat a analyzovat externí zpětné odkazy na jakoukoli URL.

Xenu’s Link Sleuth

Xenu je takříkajíc “ old school ” SEO nástroj, který je mezi námi již více než 10 let.

Jedná se o poměrně přímočarý počítačový program, který kontroluje nefunkční linky na webstránkách.

Xenu je nutné stáhnout a nainstalovat, následně jej můžete používat pro pravidelnou kontrolu všech vašich URL – nástroj vám tak bude schopen podávat report o lincích kdykoli to budete potřebovat.

Přestože svým UX připomíná software z doby ledové, svůj úkol kontrolování linků splňuje bez problémů a efektivně – nemluvě o tom, že jde o bezplatný nástroj, který může používat kdokoli.

BuzzSumo

BuzzSumo je jeden z oblíbených nástrojů pro identifikaci trendů či populárních témat pro content marketing.

Od roku 2013 pomáhá tvůrcům obsahu pro web stránky zjišťovat, co lidé vyhledávají ao co projevují nejvyšší zájem v konkrétních nich.

BuzzSumo se skládá ze 4 klíčových komponent, které vám dokážou pomoci s obsahovým marketingem a maximalizovat vaše kampaně:

  • Objevování obsahu – jde o vyhledávání klíčových slov spolu s měsíčními návštěvnostmi pro konkrétní termíny, časovými trendy a také o identifikaci klíčových trendů v různých regionech.
  • Analýza obsahu – BuzzSumo kromě vyhledávání klíčových slov vám umí identifikovat nejpopulárnější typy formátů pro dané téma, porovnání obsahu napříč obdobími a také s objevováním populárního obsahu u vaší konkurence.
  • Vyhledávání influencerů – nakolik se BuzzSumo soustředí na obsah, který “ fičí ”, nabízí také možnost vyhledat známé lidi v daném tématu či nichu, který vám mohou sloužit jako potenciální partneři v promování vašeho obsahu
  • Monitorování trendů – kromě generování nápadů pro obsah dokáže Buzzsomu i konstantně kontrolovat jakékoli změny vaší konkurence, značky či v rámci dané “ branže ”.

BuzzSumo nabízí své služby v několika placených balících – každý z nich poskytuje větší a větší množství vyhledávání či analýz (dle potřeb zákazníka).

Kromě toho nabízí také „free plan“ s bezplatným používáním pro 10 vyhledávání měsíčně (+ několik bonusových benefitů).

BuzzStream

BuzzStream je linkbuildingová PR platforma, která vám může pomoci s vyhledáváním influencerů, prospektů na externí zpětné odkazy či s promováním vašeho obsahu jinými skupinami na internetu.

Ve svém principu se jedná o vysoce efektivní nástroj, který vám dokáže zjednodušit vyhledávání potenciálních zpětných linků, manažovat kontakty a postupně vytvářet emailovou databázi.

BuzzStream je založen na 4 fundamentálních principech, každý z nich zabudován do platformy:

  • Vyhledávání a výzkum linkbuildingových příležitostí – nástroj vám pomůže s procházením a kontrolováním prospektů na zpětné odkazy a automaticky vyhledá přímé kontakty spolu s užitečnými informacemi a metrikami o externích webstránkách
  • Emailová komunikace – BuzzStream dokáže segmentovat seznam vyšších vyhledaných kontaktů a filtrovat ty, které právě potřebujete spolu s vedením samotných emailů, emailových šablon, času odesílání mailů prospektům a pod.
  • Management kampaně – kontrola a monitorování vašich kampaní je nezbytná a to platí stejně i pro BuzzStream. Díky němu můžete mít neustálý přehled o vašich kontaktech či o jiných kampaních, které právě s vaším týmem rozjíždíte
  • Report kampaní – v neposlední řadě nabízí BuzzStream přehledné výsledky o vašich linkbuildingových kampaních a vyhodnocení jejich úspěšností.

BuzzStream je placená platforma, která nabízí komplexní balík služeb, díky kterým můžete velmi efektivně manažovat příležitosti k vytváření nových online kontaktů.

Mimo placené balíky rozdělené podle počtu uživatelů nabízí i využívání svých služeb na první 2 týdny zdarma!

Secockpit

Secockpit je patří mezi populární SEO nástroje pro vyhledávání a analýzu klíčových slov.

Tomuto nástroji důvěřují tisíce byznysů co se týče optimalizace pro Google, Bing či jiné webové vyhledávače.

V rámci analýzy klíčových slov vám Secockpit umí pomoci s:

  • Hledáním těch nejlepších keywordů – nakolik tento nástroj stahuje data z různých zdrojů (jako je například Google Keyword Planner, Youtube a Amazon), nabízí komplexní přehled o tom co a jak lidé vyhledávají na internetu
  • Monitorování vašich pozic – Secockpit mě také zabudovaný rank tracker který dokáže denně monitorovat a aktualizovat vaše pozice v Google, případně monitorovat vaši konkurenci
  • Analýza PPC – kromě vhodných klíčových slov dokáže Secockpit odfiltrovat klíčová slova, která by byla vhodná z hlediska ceny pro vaše PPC kampaně

Přestože Secockpit je placený nástroj, nabízí také bezplatnou zkušební verzi na 7 dní.

K používání tohoto nástroje není potřeba instalovat nic – stačí se zaregistrovat a můžete jej používat přes váš browser.

CognitiveSEO

CognitiveSEO je balíček nástrojů, který vám zaručeně pomůže s optimalizaci vašich webových stránek.

Ať už jste SEO specialista, marketingová agentura nebo značka s produkty, CogniviteSEO vám může pomoci v různých odvětvích: od zvyšování návštěvnosti přes monitorování vaší web stránky až po analýzu zpětných odkazů.

Tento SEO toolset pokrývá vše, co v rámci optimalizace potřebujete:

  • Analýzu klíčových slov a obsahu – ať už potřebujete najít vhodný obsah pro copywriting nebo zjistit jaký je záměr za klíčovým slovem, “Content Optimization Tool” vám ukáže všechna potřebná data.
  • SEO audit a on-page optimalizace – CognitiveSEO nabízí také nástroje pro detekování slabých míst na vašich stránkách a podá doporučení pro zlepšení jejich optimalizace pro vyhledávače
  • Analýza zpětných odkazů – díky ní budete schopni najít zpětné odkazy vaší konkurence či odkazy, které by byly schopny zvýšit vaši pozici ve výsledcích vyhledávání.

Kromě toho nabízí CognitiveSEO také mnoho jiných nástrojů jako je detekování nepřirozených a potenciálně škodlivých linků, lokální tracking pro všechny regiony a jazyky, unikátní data pro analýzu strategie vaší konkurence a mnoho dalších.

SEMOR

SEMOR je jeden ze zajímavých českých SEO nástrojů, které vám dokážou usnadnit analýzu klíčových slov či kontrolu zpětných odkazů.

Tento nástroj nabízí hned několik funkcí, které jej odlišují od zbytku konkurence:

  • Datamining – SEMOR vám dokáže vyhledat informace o doménách, které vám ani nemusí patřit.
  • Kontrola zpětných odkazů – pomocí tohoto nástroje můžete rychle a jednoduše získat, stáhnout a analyzovat report o zpětných odkazech pro jakoukoli doménu
  • Hledanost a analýza klíčových slov – SEMOR poskytuje informace o vyhledávanosti klíčových slov pro Google, ale i pro Seznam.cz, díky čemuž můžete rozšířit svůj přehled o popularitě klíčových slov i pro český trh. Specialitou tohoto nástroje je také vyhledávání klíčových slov podle metriky “ Keyword Golden Ratio “ (KGR) – metrika, která je vypočtena podle vyhledávanosti klíčového slova a množství aktuálních výsledků, které se na toto klíčové slovo zobrazují pro Google.

Další zajímavostí nástroje SEMOR je i jeho způsob platby – na jeho používání nemusíte nutně platit měsíční paušál, ale zaplatíte jen za ty funkce, které opravdu potřebujete a využíváte

SurferSEO

SurferSEO je unikátní nástroj pro optimalizaci vašeho obsahu na webových stránkách tak, aby byl schopen konkurovat top výsledkům v Google vyhledávání.

Jedná se o jednu z mála platform, která využívá neskutečné množství algoritmů pro analýzu konkurenčního obsahu, díky kterému získáte doslova během pár minut ucelený přehled o tom, jak a co byste měli vylepšit na vašich webových stránkách.

SurferSEO nabízí neskutečně velké množství funkcí, které pokrývají například:

  • Přípravu obsahové strategie – díky SurferSEO můžete ušetřit desítky hodin přípravy na optimalizaci obsahu a tvorby obsahové strategie
  • Vytvoření osnovy pro obsah – pomocí tohoto nástroje můžete během pár minut vylepšit svůj obsah, nadpisy, podnadpisy, paragrafy či dokonce tón vašeho psaní.
  • Návrhy pro zlepšení obsahu – SurferSEO dokáže analyzovat konkurenční webstránky a nabídnout vám řadu důležitých informací – ať už jde o velikost obsahu, počet obrázků na konkurenčním obsahu, strukturu obsahu, použitá klíčová slova a pod.
  • Audit obsahu – kromě tvorby samotného obsahu můžete provést i jeho kontrolu a zjistit, která témata nemáte pokryta, popř. najít díru Pehlídka v konkurenčním obsahu.

Díky výše uvedeným benefitům se tak už nikdy nebudete muset namáhat manuální analýzou článků na internetu a hledáním vylepšení, která by vám normálně zabrala celé hodiny.

SurferSEO nabízí 3 placené balíky svých služeb (BASIC, PRO a BUSINESS) s 30 denní zárukou vrácení peněz v případě nespokojenosti s nástrojem.

Authority Labs

Authority Labs je sledovací SEO nástroj, který poskytuje spolehlivé a přesné údaje o klíčových slovech, lokálních a mobilních pozicích v Google výsledcích i poskytnutí klíčových slov, která prostě jen tak nenajdete.

Tento nástroj se specializuje na několik SEO odvětví:

  • Monitoruje SEO výkon vašich stránek v Google
  • Poskytuje velmi přesná data o lokálních výsledcích vyhledávání i pro velmi malá regionální klíčová slova
  • Ukazuje výsledky vyhledávání i pro mobilní zařízení
  • Nabízí globální sledování stránek či domén v rámci jakéhokoli regionu či jazyka, které jsou podporovány vyhledávači Google, Bing, či dokonce Yahoo!

Ačkoli Authority Labs je placený nástroj, nabízí také bezplatnou zkušební verzi pro kohokoli, kdo si není jistý využitelností tohoto nástroje.

Spotibo

Spotibo je SEO agentura, která nabízí také zajímavý nástroj pro SEO audit pro rychlou a jednoduchou analýzu vašeho obsahu na stránkách spolu s různými technickými podrobnostmi (jako např. problémy s indexací, redirect stránkami, duplicitním obsahem apod.).

Prostým vložením URL adresy tak získáte okamžitě přehledem o tom, zda daná stránka nemá nějaké technické problémy.

Spotibo analyzuje stránky z více SEO technických hledisek jako např.:

  • Problémy s Title tagy
  • Problémy s nadpisy a podnadpisy
  • Meta popisy
  • Obrázky
  • Redirect příkazy
  • Duplikátní obsah s kanonickými tagy
  • Linky a jejich implementování
  • Problémy s prohledáváním a indexací
  • Problémy se serverem

Díky Spotibo a jeho on-page analýze tak ušetříte desítky hodin času a doslova jen během pár kliknutí získáte přehled o potenciálních problémech s vašimi webstránkami.

Spotibo nabízí svůj nástroj na jeden měsíc zdarma (s omezenými službami) a následně za relativně malý poplatek jej můžete využívat i nadále.

Keywords Everywhere

Keywords Everywhere je addon pro Chrome a Firefox browser který vám po jednoduché instalaci pomůže se zobrazováním klíčových slov , spolu s jejich množstvím vyhledávání měsíčně, cenou za prokliky i s daty o konkurenčních webech a jejich klíčových slovech.

Jeho unikátní výhodou je to, že ušetří spoustu času při analýze klíčových slov – místo toho abyste mrhali čas na kopírování dat z jedné web stránky zatímco je budete porovnávat s daty z jiné, Keywords Everywhere vám je prostě rovnou pomůže zobrazit.

Tento nástroj táhne data z různých zdrojů (jako je Google a Bing) a zobrazuje kromě klíčových slov i další užitečná data jako jsou:

  • “People Also Search For” data spolu s jejich počtem vyhledávání
  • Historické množství vyhledávání (díky datům vytaženým z Google Trends)
  • Množství návštěvníků na stránkách z Google vyhledávání

Nástroj nabízí placenou ale i bezplatnou verzi díky čemuž si jej můžete před reálnou implementací vyzkoušet.

Deepcrawl

Deepcrawl je technická SEO platforma, která vám dokáže pomoci s hledáním možností pro růst a ochranu vašeho webu – jde o populární SEO nástroj, který využívaly mnohé úspěšné firmy jako je Adobe, Microsoft či dokonce Paypal nebo Disney

Deepcrawl rozděluje své SEO funkce do 3 hlavních kategorií:

  • Deepcrawl Detect – jde o SEO Analytický hub který vám pomůže získat přehled o „zdraví“ vašich webových stránek po technické stránce díky svému vlastnímu crawlerovi (SEO pavoukovi), který přehlíží a analyzuje vaše data.
  • DeepCrawl Protect – jde o automatizovaný SEO hub, který provádí testy na vašem webu a hledá potenciálně nebezpečně SEO chyby, který by mohly negativně ovlivnit vaše stránky ve výsledcích vyhledávání.
  • Deepcrawl Connect – užitečný hub pro konsolidování získaných dat, která následně můžete integrovat do jiných nástrojů (jako např. PowerBi či Tableau).

Algoroo

Algoroo je velmi jednoduchý, avšak užitečný online SEO nástroj – detekuje jakékoli změny či fluktuace v výsledcích vyhledávání pro Google.

Jakékoliv pozitivní či negativní změny jsou tak vizuálně zobrazeny na časové linii spolu s tzv. hodnotou “ roo ” – hodnota, která udává, jak velká změna či update nastal v Google algoritmech.

Díky tomu můžete mít vždy po ruce přehled o tom, zda se změny ve vyśledcích vyhledávání týkají jen vás nebo jde o globální update.

Kromě toho zaznamenává Algoroo také oficiální updaty na časové linii, o kterých dal Google vědět.

💡 Tip: Pokud vás kromě SEO nástrojů zajímají také SEO pluginy přímo pro WordPress , určitě si přečtěte náš článek o nejlepších WordPress pluginech , které se vám mohou sejít do každé situace !

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here