Nejlepší nástroje na email marketing

Představení nejlepších českých i zahraničních nástrojů pro email marketing – jejich jednotlivé funkce, cena a využití.

nástroje pro e-mail marketing

Mezi důležité součásti rozvoje online podnikání patří email marketing. Tato forma přímé komunikace se zákazníky informuje o různých novinkách, službách či akcích.

Jejím cílem je budovat důvěru a povzbudit zájem o další nákupy u stávajících zákazníků, nemusí mít však jen reklamní charakter.

Pro správu databáze kontaktů, přípravu a rozesílání zpráv a jiné činnosti s tím spojené, existují různé nástroje pro e-mail marketing. Nejlepší z nich vám krátce představím v následujícím článku.

SmartEmailing

SmartEmailing

SmartEmailing přináší platformu pro sběr kontaktů, rozesílání e-mailů a SMS. Tento český nástroj obsahuje různé funkce, které vám pomohou celý proces automatizovat. Pracuje 24 hodin denně i bez vašeho zásahu , stačí si jen nastavit vhodný čas rozesílání zpráv. K dispozici jsou:

  • webové formuláře pro sběr kontaktů,
  • responzivní e-mailové šablony,
  • databáze kontaktů s možností třídění
  • zasílání blahopřání a mnohé jiné funkce.

Pokud hledáte nejvhodnější způsob oslovení vašich kontaktů, e-mailové kampaně můžete otestovat . Účinnou pomocí jsou také statistiky, které vám poskytnou cenné informace pro tvorbu dalších kampaní.

SmartEmailing si můžete vyzkoušet zdarma na 14 dní. Při dalším používání se cena SmartEmailing stanoví na základě počtu kontaktů. Do 500 kontaktů je měsíční poplatek 193 Kč (7,60 Eur).

Více informací se dozvíte v této recenzi nástroje SmartEmailing .

Ecomail

Ecomail

Dalším nástrojem z dílny českých tvůrců je Ecomail. Umožní vám individuální nastavení komunikace se zákazníky prostřednictvím více kanálů. Pro přípravu vašich e-mailů jsou k dispozici responzivní šablony, design newsletteru si můžete navrhnout také sami.

I ecomail umožňuje třídění kontaktů podle více kritérií , například zájmů, věku či nákupního chování. Rozesílání zpráv si můžete nastavit a systém se o vše postará za vás automaticky. Výkonnost kampaní sledují přehledné statistiky. ecomail lze propojit také s Google Analytics.

Další zajímavé funkce:

  • blahopřání k svátkům,
  • personalizované kampaně pro jednotlivé zákazníky,
  • propojení s Facebookem a Instagramem,
  • A/B testování,
  • formuláře pro sběr kontaktů a jiné.

Potěšitelná je cena, pokud máte maximálně 200 kontaktů, přičemž nerozešlete více než 200 e-mailů za měsíc. V takovém případě můžete ecomail používat zdarma. Měsíční poplatek do 500 kontaktů je 150 Kč (5,93 Eura).

Mailer Lite

Mailer Lite

Mezi nejlepší nástroje pro e-mail marketing patří zajisté i Mailer Lite . Ty, kteří s e-mail marketingem začínají, potěší intuitivní editor e-mailů, který je vytvořen s důrazem na snadné používání. Dynamické zprávy, do kterých lze vkládat obrázky, videa či propojení na sociální sítě upravíte pomocí funkce drag & drop. K dispozici je také podpora 24/7.

Nechybí možnost přidání webového formuláře na stránku, automatizace rozesílání, nastavení podle vhodného času pro doručení a testování úspěšnosti kampaní. Přehledné statistiky informují o počtu odeslaných a otevřených e-mailů, počtu prokliků i odhlášení.

Mailer Lite je vhodný také pro e-shopy s mezinárodní působností . Statistiky vám pomohou zjistit, ve kterých zemích se nachází nejvíce odběratelů newsletteru.

Až do 1 000 kontaktů a 12 000 zpráv měsíčně je Mailer Lite zdarma . Nejnižší tarif za zpoplatněné služby začíná na 10$.

MailChimp

MailChimp

Známá platforma MailChimp přináší vše, co potřebujete pro e-mail marketing. Pomůže vám sesbírat kontakty na návštěvníky vaší stránky i stálé zákazníky pomocí online formuláře. Pokud již máte svoji e-mailovou databázi, můžete si ji do MailChimpu importovat. Nástroj také umožňuje vytvářet poutavé e-maily, kterými podpoříte váš prodej či značku. Samozřejmostí je možnost odhlášení z mailing listu.

MailChimp si od svého uvedení v roce 2001 získal mnoho příznivců. Tento osvědčený nástroj pro e-mail marketing používají začátečníci i velké společnosti. Pro váš newsletter jsou k dispozici předem připravené šablony a můžete si také nakódovat své vlastní. Chtěli byste mít svoji e-mail šablonu sestavenou na míru? MailChimp interaktivní průvodce vám připraví originální návrhy.

Abyste zjistili, o co se odběratelé vašich novinek nejvíce zajímají, je k dispozici A/B testování a přehledy účinnosti kampaní. Nechybí ani automatizované odesílání e-mailů na základě chování vašich zákazníků, čímž zvýšíte pravděpodobnost, že si zprávu přečtou.

Až do 2 000 kontaktů při 10 000 odeslaných e-mailech je MailChimp zdarma . Pokud byste chtěli využívat služby, které v balíčku zdarma nejsou k dispozici, můžete přejít na některý z placených plánů. Cena nejlevnějšího z nich je 9,99$ měsíčně.

GetResponse

GetResponse

GetResponse přináší nástroje, kterými oslovíte svoji databázi kontaktů. Pomůže vám sdílet zajímavý obsah, který si vytvoříte v předem připravených šablonách v profesionálním designu . Umožní vám:

  • nastavit sekvence e-mailů pro své předplatitele,
  • automatické rozesílání zpráv,
  • zvýšit dosah vašeho blogu sdílením přes e-mail a sociální média,
  • využívat načasování doručení e-mailů,
  • vytvoření segmentů kontaktů,
  • personalizovanou komunikaci,
  • v placené verzi je možné posílat zprávy přes SMTP.

Tak, jako i jiné nástroje pro e-mail marketing, vám pomůže vytvořit profesionální, responzivní e-maily. Při úpravě designu zpráv používá funkci drag & drop. GetResponse si můžete vyzkoušet bezplatně na 30 dní a poté přejdete na některou z placených služeb. Nejlevnější balíček si zakoupíte za 10,99 Eura.

AWeber

AWeber

AWeber také nabízí veškeré nástroje, které potřebujete pro profesionální e-mail marketing. Vaše e-maily v něm můžete vytvářet z připravených šablon nebo si vytvoříte svoji vlastní pomocí jednoduchého editoru. Bez odhlášení ze systému lze používat grafickou platformu Canva.

E-mailové zprávy můžete posílat automaticky v předem nastavených časech a zákazníky segmentovat podle více kritérií:

  • podle otevření konkrétní zprávy,
  • kliknutí na odkazy,
  • nákupního chování,
  • návštěvnosti stránek vašeho webu
  • oblasti, ve které žijí,
  • věku.

K dispozici je automatické sdílení obsahu blogu a využívat můžete personalizaci e-mailů , která zvýší míru prokliků na stránku a prodejů. Nechybí ani přehledné statistiky, ze kterých se dozvíte, jaký vliv na prodej měly vaše e-maily.

AWeber je do 500 kontaktů zdarma , přičemž je omezena nabídka některých pokročilejších funkcí. Co se týče ceny, patří tento nástroj pro e-mail marketing mezi ty dražší. Všechny funkce do 500 kontaktů můžete mít k dispozici za 19,99$ měsíčně.

Mailgun

Mailgun

Mailgun nabízí e-mail marketing a rozesílání transakčních e-mailů až na 15 milionů adres. Své e-mailové kampaně můžete automatizovat, zabránit tomu, aby byly zařazeny do spamu a monitorovat jejich účinnost. Pro vytvoření profesionálního designu zasílaných zpráv je k dispozici editor s funkcí drag&drop. Vybrat si můžete také některou z předem připravených šablon. Mailgun vám pomůže vytvářet úspěšné e-mail marketingové strategie pomocí více nástrojů:

  • registrační formuláře,
  • automatizace e-mailů,
  • správa seznamů kontaktů,
  • statistiky v reálném čase,
  • pokročilé možnosti segmentace,
  • dynamický obsah,
  • A/B testování až pro 10 různých verzí,
  • maximalizaci doručitelnosti.

Mailgun zachází v některých oblastech ještě dále, než jiné nástroje pro e-mail marketing. Umožňuje například přístup pro více uživatelů pro ještě rychlejší a efektivnější tvorbu e-mailů . K dispozici je také ověření platnosti e-mailových adres. Přehledy a statistiky vám umožní prozkoumat efektivnost e-mail marketingu v jednotlivých segmentech či u jednotlivců.

Vyšší ceny Mailgun odpovídají bohaté nabídce. Trial verze umožní zaslat až 5 000 e-mailů zdarma, placené balíčky začínají na částce 35$ měsíčně.

ActiveCampaign

ActiveCampaign

ActiveCampaign nabízí vše, co budete potřebovat k řízení marketingu a prodeje pro pozitivní zákaznický zážitek. Pro e-mail marketing můžete využívat nástroje pro vytváření e-mail kampaní zacílených na vaše publikum . Ať už to budou e-maily, které zašlete celé databázi kontaktů, zprávy podle nákupního chování nebo cílené e-maily zákazníkům vybraných podle jiných kritérií. K dispozici jsou také automaticky zasílané zprávy podle provedené akce zákazníků na stránce, možnost nastavení rozesílání k narozeninám a podobně.

K vytváření e-mailů přes ActiveCampaign využijete drag&drop editor a množství připravených šablon. Pomocí nástrojů pro segmentaci jednoduše rozdělíte své kontakty tak, abyste každému zaslali to, o co má největší zájem.

Na základě získaných informací o odběratelích lze e-maily personalizovat, aby působily co nejvíce osobně. Pomocí v plánování dalších e-mailových kampaní jsou přehledy o růstu příjmů a počtu nákupů. K dispozici je také nástroj pro měření doručitelnosti, aby vaše zprávy neskončily mezi spamem.

Na ActiveCampaign vaši práci usnadňují několik nástrojů:

  • úpravy pro více uživatelů týmu,
  • historie revizí,
  • řízená doručitelnost,
  • propojení s více než 850 aplikacemi (PayPal, Facebook, WooCommerce, Shopify),
  • responzivní šablony pro e-maily,
  • aktivní linky v e-mailech,
  • vlastní pole,
  • zaznamenávání geografické polohy kontaktů,
  • integrace s Google Analytics pro sledování akcí vašich kontaktů.

ActiveCampaign je na 14 dní zdarma . Po uplynutí zkušební doby si můžete vybrat jeden z cenových balíčků pro různé funkce. Nejlevnější z nich stojí 15$ měsíčně pro 500 kontaktů v databázi.

Constant Contact

Constant Contact

C onstant Contact nástroje pro e-mail marketing vám umožní odlišit se od konkurence originálním designem. K dispozici je intuitivní nástroj pro tvorbu vlastního e-mailu , vybrat si můžete také ze stovek předem připravených respozivních šablon.

Pro úspěšné e-mailové kampaně můžete využívat:

  • automatizaci marketingu,
  • uvítací e-maily pro nové odběratele newsletteru,
  • segmentace kontaktů a vytváření seznamů,
  • opakované odesílání e-mailů odběratelům, kteří je neotevřeli,

Constant Contact slibuje vše pro udržení pozornosti zákazníků a návštěvníků stránky, aby se z nich stali věrní zákazníci. Nástroje pro sledování e-mailů v reálném čase vám pomohou zjistit, kdo si e-maily otevírá, sdílí je a sledují míru prokliků. Nechybí možnosti pro sociální marketing a analýzy pro sledování výkonnosti kampaní či reklamy na sociálních sítích.

Constant Contact je na měsíc k dispozici bezplatně . Ceny balíčků služeb začínají na 20$ měsíčně.

ConvertKit

ConvertKit

Nástroj pro e-mail marketing ConvertKit vám pomůže rozšířit publikum pro odběr vašich newsletterů. Pro sběr nových kontaktů jsou k dispozici registrační formuláře a stránky s odkazy s možností úpravy jejich vzhledu. Pomocí editoru e-mailů si vytvoříte designově zajímavé zprávy. Při návrhu jejich vzhledu vám pomůže interaktivní návrhář, abyste se mohli plně soustředit na psaní obsahu. Jednotlivé prvky e-mailů můžete přidávat a měnit podle potřeby tak, abyste design přizpůsobili vaší značce.

ConvertKit slibuje vysokou míru doručení e-mailů , což je zárukou toho, že vaše zprávy neskončí v nedoručené poště. Při rozesílání zpráv můžete využívat:

  • filtrování kontaktů,
  • plánování odeslání na konkrétní den a čas,
  • přidávání značek na základě akcií odběratelů,
  • segmentaci na základě různých kritérií,
  • automatické e-maily.

K pochopení interakce vašeho publika můžete využívat grafy a statistiky. Dozvíte se tak, které e-maily dosáhly nejlepších výsledků.

Cena za ConvertKit není vysoká. První měsíc si jej můžete až do 1 000 kontaktů vyzkoušet bezplatně . Jednotlivé balíčky jsou dále zpoplatněny na základě počtu odběratelů e-mailů, přičemž za nejlevnější do 300 kontaktů zaplatíte 9$ měsíčně.

Was this article helpful for you? Support me by sharing, please. 👍
WordPress Návod v PDF

1 COMMENT

  1. Konečně článek o relevantním obsahu. Někdy mám dojem, že on-line zápisy čím dál častěji připomínají politickou debatu v Polsku… Naštěstí stále existuje naděje. čekám na víc!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here