Eshop na prodej – na co si dát pozor při koupi nebo prodeji?

Prohlížíte si určitý eshop na prodej a přemýšlíte nad jeho koupí? Nebo naopak zvažujete prodej eshopu? Přečtěte si naše tipy.

Eshop na prodej

Nakupování eshopů na internetu je někdy výhodná , ale i poměrně riskantní strategie, která vás může vyjít draze.

V následujících řádcích se tedy podíváme na to, zda se vyplatí eshop vůbec koupit, jaké jsou klady a zápory nakupování eshopu, jakož i na co si dát pozor při koupi takového obchodu.

Vyplatí se koupit eshop?

Koupě již zaběhnutého eshopu vám může přinést zajímavé benefity jako jsou například ušetřený čas, stabilní ziskový tok (v optimálním případě) i kontakty a zákazníky, které byste teprve při zakládání nového eshopu museli získat.

1. Ušetřený čas

Pokud máte alespoň nějaké zkušenosti se správou a tvorbou e-shopů, určitě oceníte fakt, že nebudete muset začít tak říkajíc „od nuly“.

Zaběhnuté eshopy obvykle mají již dávno nastaveny a optimalizovány všechny aspekty – od vytvořených stránek, přes marketing a SEO , nastavené způsoby prodeje a pod.

Kromě toho však můžete při nákupu eshopu získat také nějaké tipy a rady od předchozího majitele, který vám může vysvětlit, jak v praxi jeho internetový obchod funguje, na co si dát pozor, jaké jsou vztahy se zákazníky či dokonce kam by se vyplatilo s eshopem dále posunout.

2. Kontakty na dodavatele

Jedním z hlavních benefitů při nákupu stávající eshopu je hlavně to, že s ním získáte i kontakty na dodavatele a tím pádem i na zboží samotné.

V případě, že měl předchozí majitel s dodavateli dobré vztahy, ušetříte si „kopec nervů“ a energie, které byste jinak museli vložit do hledání společností, které vám s dodáním zboží pomohou.

3. Stávající zákazníky

Snad největší plus při koupi eshopu získáte ve formě stabilních zákazníků – pokud je daný eshop alespoň trochu úspěšný, budete mít hned od začátku již nějaký zisk ve formě pravidelných objednávek.

Získávání nových zákazníků je kámen úrazu při jakémkoli rozbíhajícím se projektu.

Díky tomu se může zdát eshop, který je k prodeji jako velmi zajímavý způsob, jak si rozjet nový byznys.

Samozřejmě nákup eshopu s sebou přináší i určitá rizika. Každý nákup eshopu, který dobře neznáte, vás může stát v lepším případě jen hodně energie a času (dokud zjistíte, že zkrátka nestojí za to), v horším případě ztratíte při špatném nákupu i počáteční investici.

V tomto ohledu stojí určitě za to si porovnat eshopy na prodej s „krabicovými“ eshopy k pronájmu.

Eshop na prodej vs. eshop k pronájmu

Eshopy, které jsou na prodej sice mohou být velmi výhodnou koupí, ale i velmi finančním rizikem – na tyto věci byste si měli dát určitě pozor:

  • Nízký (nebo neexistující) zisk – u eshopů, které se majitelé snaží prodat můžete narazit na lidi, kteří se ohánějí přehnanými čísly se ziskem, které zkrátka nejsou pravda.
  • Negativní recenze – pokud jsi udělal dané eshop špatné jméno, resp. špatnou značku, jen velmi těžko by se vám podařilo jej znovu „nakopnout“ tak, aby mu lidé znovu důvěřovali.
  • Vysoké náklady – ačkoli by se zdálo s eshopem vše v pořádku – má dobré zisky, jméno a vše běží jak má – můžete tvrdě narazit na fakt, že jeho údržba stojí nemalé peníze. V takových případech by se vám určitě více vyplatilo vytvořit svůj vlastní eshop a mít vše pod kontrolou, jak se naopak snažit snížit náklady předraženého eshopu.
  • Špatná technická podpora – v některých případech se můžete setkat s tím, že eshop byl vytvořen „na koleně“. Ze začátku se vám to nemusí zdát jako problém (pokud dobře eshop funguje) ale eventuálně začnete narážet na technické problémy, se kterými vy či zkušený programátor si nemusíte poradit.

Pokud se necítíte ani na jeden z výše zmíněných potenciálních problémů, může být pro vás výhodištěm jednoduše alternativa – pronájem eshopu.

Webnode

Webnode je další populární poskytovatele eshopů k pronájmu, který pochází z České republiky.

Díky svým jedinečným funkcím a rozhraní funguje na trhu již více než 11 let. Registrace a tvorba eshopu ve Webnodu je velmi jednoduchá – vyplníte pár osobních údajů, zaplatíte měsíční poplatek a můžete se pustit do tvorby svého vlastního internetového obchodu.

💡 Tip: Pokud vás zaujalo e-commerce řešení Webnode, můžete si přečíst můj článek: Recenze: Vyplatí se použít Webnode pro tvorbu web stránky?

Webareal

webareal

Webareal je známý nástroj pro tvorbu e-shopů, který funguje ve více zemích v EU již od roku 2007.

Tento poskytovatel vám dokáže nabídnout velmi přehledné rozhraní pro vytvoření a správu vašeho obchodu, jakož i možnost přidání různých funkcí, responzivních šablon či nastavování objednávek.

Díky svému výhodnému ceníku dokáže zaujmout i lidi, kteří by do internetového obchodu nechtěli ze začátku příliš mnoho investovat.

💡 Tip: Pokud byste se chtěli dozvědět více o funkcích a ceně této platformy, můžete si přečíst můj článek: Vytvořte si profesionální eshop přes Webareal (Recenze) .

Eshop-rychle

eshop-rychle

Eshop-rychle se soustředí především na začátečníky, kteří nemají (zatím) mnoho zkušeností s tvorbou internetových obchodů.

Kromě jednoduchého rozhraní nabízí tento poskytovatel i skvělou zákaznickou podporu, pravidelné aktualizace, (téměř) neomezený počet produktů, které můžete na svůj web přidat – zkrátka vše co k rozjetí eshopu potřebujete.

💡 Tip: To jak opravdu rychle lze založit e-shop na této platformě a jaké funkce vám dokáže poskytnout se dočtete v recenzí: Rychlé spuštění obchodu s Eshop-rychle .

Shoptet

Shoptet se považuje mezi některými online marketéry jako jednička na trhu – díky svému jednoduchému rozhraní, širokému sortimentu šablon a „srozumitelnému“ rozhraní se vyplatí zejména začínajícím podnikatelům či zkrátka lidem, kteří s tvorbou eshopu ještě tolik zkušeností nemají.

Tato internetová platforma nabízí eshop k pronájmu ve 4 placených balících – Basic, Business, Profi a Enterprise – s narůstajícím měsíčním poplatkem za každý balíček tak pokrývá malé i velké internetové obchody, které by chtěly fungovat na této platformě.

💡 Tip: Pokud byste se chtěli dozvědět o platformě Shoptet víc, určitě si přečtěte moji recenzi: Shoptet – je opravdu jednička na trhu? Najdete zde také užitečný ebook.

MioWeb

mioweb

MioWeb je další známý online nástroj pro tvorbu webových stránek, který vznikl v České republice.

Při zakládání eshopu na této platformě začínáte s výběrem šablony a základními nastaveními – postup pro tvorbu funkčního webu vám zabere doslova jen pár minut (samozřejmě na jeho úpravu budete potřebovat času podstatně více).

Kromě 14-ti denní trial verze nabízí MioWeb i zajímavé cenové balíčky (Start a Business) ve které v sobě skrývají vše co pro tvorbu a správu web stránek potřebujete.

💡 Tip: Návod na to jak používat MioWeb spolu se všemi jeho funkcemi se dočtete v článku: MioWeb: recenze a mé zkušenosti s tímto nástrojem

Pokud se stále neumíte rozhodnout, který poskytovatel eshopů s bezplatnou (případně placenou) verzí by byl pro vás ten pravý, určitě si prohlédněte a přečtěte můj seznam e-shopů k pronájmu .

Na co si dát pozor při pořizování eshopu?

1. Podívejte se na recenze

V první řadě se podívejte na to, jak vnímají váš vybraný eshop zákazníci a celkově lidé na internetu.

Pokud uvidíte hned od začátku negativní recenze a komentáře na platformách jako je heureka.cz, budete mít hned první negativní signál o tom, že něco není s daným obchodem v pořádku.

Rovněž si dejte tu námahu se podívat na sociální média daného obchodu, komentáře a příspěvky uživatelů, případně se lidí zeptejte na jejich zkušenosti s daným eshopem.

2. Ověřte si zisky

Určitě byste neměli zapomenout na to, zda daný eshop vydělává reálné peníze.

Při zájmu o koupi si můžete zeptat od majitele eshopu obraty za poslední roky, jakož i zisky po vyplacení všech nákladů na chod webu.

Rovněž byste si měli prohlédnout údaje z obchodního rejstříku a stránky finstat.sk, kde se dozvíte jak se firmě za daným eshopem daří.

3. Otestuje eshop

Jedná se o velmi jednoduchý krok – jednoduše si něco z eshopu objednejte a věnujte pozornost všem krokům během nakupování.

Ať už jde o prohlížení produktů, vyplnění údajů, samotný nákup, dodání zboží či dokonce v případě problému pomoc podpory – to vše vám pomůže si udělat lepší obraz o tom, jak je na tom daný internetový obchod (a jeho zákazníci).

4. Prohlédněte si analytická data

Pokud jde o seriózního prodejce, nemělo by být poskytnutí dat o stránce pro něj žádným problémem.

Bez údajů o návštěvnosti stránek, počtu objednávek či dokonce počtu reklamací napříč celému časovému období fungování eshopu zkrátka nebudete schopni vydedukovat, zda se obchodu daří nebo naopak, zda to jde s ním dolů vodou.

V tomto případě budou historická data z Google Analytics , Google Search Console či z jiných platforem vašim přátelům , který vám hned napoví, zda má eshop nějaký potenciál nebo ne.

5. Prověřte si dodavatele a zboží

Pokud se zatím zdá, že je s eshopem vše v pořádku a vypadá slibně, můžete přejít k dalšímu kroku – oslovení dodavatelů a kontrola zboží.

I kdyby měl majitel eshopu stabilní dodavatele, budete se s nimi muset stejně eventuálně zkontaktovat a dohodnout se na pravidelném dodávání zboží i nadále.

V rámci tohoto bodu je tedy nesmírně důležité zjistit, jaké mají zkušenosti dodavatelé s daným eshopem a co všechno vám dokážou nabídnout, pokud obchod převezmete.

Rovněž byste neměli zapomenout ani na kontrolu zboží a jeho množství – může se vám stát, že majitel obchodu se snaží prodat eshop jen kvůli tomu, že má na skladě příliš mnoho věcí, které zkrátka není schopen prodat.

6. Promluvte si s majitelem (osobně)

Na závěr si určitě tak jako tak budete muset popovídat s majitelem – důležité je, aby daná komunikace neproběhla na dálku ale osobně v jedné místnosti.

Konverzace s provozovatelem webu vám napoví velmi mnoho o daném člověku i důvodech, kvůli kterým eshop prodává.

Kromě toho se ho můžete rovněž zeptat na různé praktické rady či tipy, které byste na dálku zkrátka nezjistili.

💡 Tip: Přemýšlíte kde koupit, či naopak jak prodat eshop? Momentálně existují desítky portálů, kde si můžete zaregistrovat prodej svého eshopu nebo naopak prohlédnout nabídku eshopů k prodeji – takové web stránky najdete doslova po minutě hledání v Google vyhledávači.

Mezi takové portály na prodej či nákup eshopů patří například:

  • webynapredaj.sk
  • prodam-eshop.cz
  • https://expresweb.sk/
WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here