Eshop na míru: Vyplatí se vytvářet web podle vašich představ?

Eshop na míru je web, který byl vytvořen na základě vašich požadavků a představ. Přečtěte si jaké jsou jeho klady a zápory.

eshop-na-míru

Eshop na míru – sen každého podnikatele.

Obchody, které jsou vytvořeny na míru dle vašich požadavků jsou velmi oblíbenou alternativou k eshopům k pronájmu.

Díky eshopu na míru si můžete vytvořit svůj vlastní internetový obchod se vším všudy k němu potřebujete.

Pojďme se nyní podívat na to, co to tedy přesně eshop na míru je, jaké má klady (ale i zápory) i na to, zda se vám vyplatí nebo ne.

Co je přesně eshop na míru?

Eshop na míru je vybudován web se stránkami na základě představ jeho majitele.

V podstatě jde o naprogramování všech aspektů webu podle přesně zadaných požadavků – od vzhledu, přes funkce, rozložení elementů na stránkách a pod.

Eshop na míru je alternativou k eshopům k pronájmu, resp. „krabicovým řešením“, které se od něj diametrálně liší.

Vyplatí se eshop na míru?

Eshop na míru má (tak jako i jiné eCommerce řešení) své výhody a nevýhody.

Pokud máte k dispozici nějaký kapitál, dostatek energie, času a hlavně máte již přesnou představu, co všechno by měl váš vysněný eshop splňovat a jak by měl vypadat, pak by mohl být eshop na míru pro vás to pravé.

Mezi hlavní výhody eshopu na míru patří:

1. Design na míru

Eshop na míru je v podstatě snem každého podnikatele – nekladou se vám žádné meze v tom, jak by měl váš internetový obchod vypadat.

U jiných druhů e-commerce řešení obvykle obdržíte web, který si sice můžete do určité míry upravit, avšak v zásadě na něm nemůžete nic podstatného měnit.

V tomto případě je eshop na míru jasným vítězem, jelikož (pokud máte zkušeného programátora) si na něm můžete nastavit celé rozložení stránek, vizuální elementy, tlačítka a celkový vzhled podle sebe.

2. Funkce bez omezení

Podobně jako u designu, ani u funkcí se v případě eshopů na míru meze nekladou.

Pokud máte speciální požadavek, resp. funkci, kterou byste chtěli na svůj web implementovat, rozhodně je eshop na míru ta správná volba.

U krabicových e-commerce řešení dostanete obvykle k dispozici základní funkce, které vám s řízením webu pomohou, avšak tam to i končí – kromě základních nastavení jako jsou například nastavení dopravy, měny, plateb, správa skladu a dodávání zboží a pod. nic víc nedostanete.

3. Jedinečnost obchodu

Tento bod pravděpodobně není třeba příliš vysvětlovat – pokud jste kreativní člověk, který rád inovuje, tak váš internetový obchod může získat jedinečný design a funkce, které jej od „šablonových“ eshopů odliší prakticky ihned.

Ačkoli iu eshopů k pronájmu můžete určité věci nastavit podle sebe tak, abyste se alespoň trochu odlišili od konkurence, nic se nemůže vyrovnat eshopem na míru, kde si stanovujete vlastní podmínky, vzhled a pod.

4. Možnost přizpůsobení

Vybudování webu je jedna věc, jeho úprava a přizpůsobování zase druhá . U eshopů na míru budete mít vždy možnost něco v budoucnu změnit – to se o eshopech k pronájmu říct nedá.

Často se vám může stát, že přijdete na skvělý nápad, jak byste si mohli svůj eshop vylepšit, případně opravit chybu či implementovat něco opravdu unikátního.

V takovém případě vám eshop na míru nechá vždy otevřené dveře, jelikož je to váš web, který byl postaven právě pro vás a tudíž budete mít vždy možnost jej i upravit.

5. Vlastnictví eshopu

Pokud plánujete prodávat produkty online dlouhodobě, eshop na míru může být pro vás velmi výhodná investice.

Po počátečním zaplacení a vytvoření web stránek v podstatě nemusíte investovat do ničeho dalšího co se tvorbu webu týče.

To se nedá říci o eshopech k pronájmu, kde musíte pravidelně platit měsíční nebo roční poplatky za chod a funkce webu.

Jaké jsou nevýhody eshopů na míru?

1. Jste na to sám

Pokud zvažujete eshop na míru, musíte si uvědomit, že sám se vám ten web jen tak nevytvoří – nejste-li zkušený programátor, budete si muset najít někoho, kdo to bude umět nakódovat za vás.

Hledání vhodného programátora či web developera může být někdy náročnější, než se zdá.

Na základě vaší představy o eshopu to může být záležitost pár týdnů ale i měsíců.

2. Vysoká počáteční investice

Finanční náročnost je poměrně velkým kamenem úrazu , který vám při eshopech mě míru může vzniknout.

Pokud si eshop nebudete schopný vytvořit sami a budete si muset na to najít člověka nebo agenturu, určitě počítejte s počátečními náklady.

3. Potenciální problémy s údržbou

U eshopů na míru je nutné si uvědomit to, že eventuálně budete stejně potřebovat člověka, který vám pomůže s jeho údržbou či případnými technickými problémy.

V tomto ohledu to může být pro mnohé podnikatele poměrně velká komplikace – zvláště pokud nemáte momentálně kapitál navíc pro člověka , který na váš web bude dohlížet.

Pokud vás dané nevýhody eshopu na míru trochu odradily, může být pro vás vhodnou alternativou eshop k pronájmu.

Eshop na míru vs. eshop k pronájmu

Eshop k pronájmu je skvělým e-commerce řešením pro každého, kdo zkrátka nemá technické dovednosti, čas, energii nebo kapitál k tomu, aby si vytvořil svůj vlastní web takříkajíc „na koleně“.

Tato „krabicová řešení“ s sebou přinášejí hned několik zajímavých benefitů:

  • Rychlé spuštění webu – u většiny poskytovatelů eshopů k pronájmu se stačí jednoduše zaregistrovat, zaplatit poplatek a okamžitě dostanete funkční web, kde si už jen budete nastavovat vzhled, funkce, produkty a pod.
  • „Relativní“ nízké poplatky – ačkoli u eshopů k pronájmu se poplatkům prostě nevyhnete, nemusíte hned platit šílené měsíční ceny. Pokud plánujete začít prodávat ze začátku jen v malém, můžete si vybrat cenový balíček, který se vám opravdu vyplatí.
  • Skvělá technická podpora – u eshopů k pronájmu máte k dispozici vždy technickou podporu poskytovatele, který vám pomůže při problémech s webem, případně poradí jak daný web rozjet.
  • Doména a hosting – narozdíl od eshopů na míru, při eshopu k pronájmu dostanete kromě funkčního webu i hostingový server a rovněž si během pár kliknutí vyberete svou vlastní doménu (je-li volná).
💡 Tip: Pre rýchly web ⏱ je kľúčové vybrať si správny hosting. Odporúčam vsadiť na overenú kvalitu ➡️ WebSupport, Webglobe-Yegon alebo Wedos.

Pokud by vás zajímal spíše eshop k pronájmu, kde si můžete rozjet svůj byznys během pár minut, mohli by vás zaujmout tito populární poskytovatelé „krabicových“ eshopů:

Webnode

Webnode je jeden z nejpopulárnějších online nástrojů pro tvorbu webových stránek v České a Slovenské republice.

Tato platforma je mezi námi již více než 10 let a poskytuje své eCommerce řešení tisícům uživatelů.

Webnode se může pyšnit komplexními funkcemi, které se dokázaly vejít do velmi jednoduchého rozhraní.

Díky tomu se považuje za velmi silného konkurenta vůči ostatním světům poskytovatelům eshopů.

Kromě placených verzí nabízí Webnode také bezplatnou testovací verzi, kde si můžete vyzkoušet všechny funkce eshopu, spolu se vzhledem, šablonami, nastaveními obchodu a pod.

💡 Tip: Pokud byste měli zájem o tuto platformu, určitě si nezapomeňte přečíst můj článek Recenze: Vyplatí se použít Webnode pro tvorbu web stránky? , kde se dozvíte základní údaje o tomto poskytovateli, spolu s přehledem jeho funkci, nastavení a pod.

MioWeb

Mioweb

MioWeb je populární e-commerce řešení z České republiky, které se soustředí na menší podnikatele – po pár minutách registrace si můžete jednoduše začít stavět web, vybrat šablonu či nastavovat prodej.

Tato platforma podporuje prakticky všechny funkce, které pro chod eshopu potřebujete – od responzivního designu, přes marketingové nástroje až po dopravu a platby.

💡 Tip: Pokud byste se chtěli dozvědět o platformě MioWeb více, doporučuji vám si přečíst můj článek: MioWeb: recenze a mé zkušenosti s tímto nástrojem .

Shoptet

Shoptet , podobně jako MioWeb, je další z populárních platforem pro tvorbu a správu eshopů.

Výhodou tohoto krabicového eCommerce řešení je to, že je velmi jednoduché na používání – Shoptet se totiž snaží poskytovat svým uživatelům takové rozhraní, aby jej zvládl i úplný začátečník.

Díky tomu si můžete během pár minut začít nastavovat vzhled svého obchodu, přidávat produkty či upravovat rozvržení stránek.

💡 Tip: Zvažujete-li si založit eshop na platformě Shoptet, určitě si přečtěte moji recenzi: Shoptet – je opravdu jednička na trhu?

Shopify

Shopify

Shopify snad není třeba ani příliš představovat – jde o jedničku na světovém trhu pro tvorbu a správu eshopů, která vznikla již v roce 2004.

Shopify jako e-commerce řešení nabízí svým uživatelům „vše v jednom“: od tvorby či přesunu eshopu, přes různé typy prodeje, nástroje pro online marketing či dokonce správu aplikací.

Pokud jste opravdu náročný podnikatel, který by chtěl eshop k pronájmu ovšem s masivním množstvím volnosti a funkcí, Shopify by mohlo být pro vás to pravé řešení.

💡 Tip: Pro více informací o tom, co všechno vám platforma Shopify dokáže nabídnout se můžete dočíst v mém článku: Je Shopify nejlepší řešení pro eshop? (Recenze).

Eshop na míru – cena

Samotná cena za eshop na míru je velmi individuální záležitost – neexistuje jednotný ceník takových obchodů, jelikož záleží na velikosti webu, vašich požadavcích a komplexnosti obchodu.

Rádově se může pohybovat cena od několika desítek a stovek eur, až po tisíce (při extrémních případech).

V konečném důsledku konečnou cenu zjistíte až po konzultaci s programátorem či agenturou, kde si vyjasněte, co přesně potřebujete a kolik to bude stát.

💡 Tip: Pokud zvažujete eshop na míru, ale nejste si jisti, na koho se obrátit, můžete mi napsat na emailovou adresu: vladimir.jurosko@gmail.com .

V případě zájmu vám můžu doporučit kvalitní tvůrce internetových obchodů s dlouholetými zkušenostmi, který vám pomohou vytvořit a rozjet váš vlastní eshop.

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here