Přečtěte si tuto recenzi o e-commerce řešení Upgates a dozvíte se, co všechno v sobě ukrývá a jak si v něm vytvořit vlastní eshop.
V současnosti existuje neskutečné množství e-commerce řešení pro váš příští e-shop.
Od služeb jako jsou například Shoptet , přes Eshop-rychle , až po giganty jako je například Shopify .
Ať už jste úplní začátečník nebo jste naopak velmi zběhlí v tvorbě e-shopů, určitě rychle pochopíte jak se jedna platforma může lišit od té druhé.
V tomto článku jsem se rozhodl podívat blíže na platformu Upgates – profesionální e-commerce platforma, která již léta konkuruje e-shopovým řešením jak na Slovensku, tak v Česku.
V následujících řádcích si proto přiblížíme, co to přesně Upgates je, proč se považuje se profesionální nástroj, jakož i jeho ceník spolu s jeho dodatečnými bonusy, které v sobě skrývá.
Na závěr vám samozřejmě také ukážu, jak zhruba tato platforma v praxi vypadá, jaké má rozhraní a co všechno v ní dokážete.
Co je Upgates?
Upgates je jedna z populárních platforem pro tvorbu e-shopů v Česku i na Slovensku, která se v současnosti těší více než 1500 aktivním e-shopům (a toto číslo s každým dnem neustále roste).
Jedná se o tzv. „hybrida“ mezi e-shoppovými poskytovateli, jelikož nabízí svým klientům jak řešení na míru, tak i tzv. „krabicová řešení“.
V praxi jde o e-commerce řešení pro každého podnikatele, který nechce být se svým e-shopem limitován ničím.
Upgates jako platforma se často označuje jako e-shopové řešení bez kompromisů, které dokáže nabídnout svým klientům vše co potřebují – od sortimentu webových šablon, přes příjemné uživatelské rozhraní, až po technické vybavení, které si můžete nastavit přesně podle svých představ.
Kromě toho se Upgates může pochlubit výhodnými tarify, resp. cenovými balíky), které obsahují vše co ke spuštění e-shopu potřebujete – ať už jde o správu a provoz webu, marketing, účetnictví a fakturaci či různé doplňky, které si v rámci Upgates můžete na svůj web nainstalovat.
Upgates byla založena firmou EVIC webdesign sro (se sídlem v Ostravě) již v roce 2003, kdy tato firma začala s tvorbou web stránek.
Od té doby se jako značka snaží vyvinout spolehlivé e-commerce řešení, které by sloužilo jako mainstreamová platforma pro e-shopy za rozumnou cenu.
Proč byste měli vyzkoušet Upgates?
Upgates je obecně vhodný pro kohokoli – ať už jde o úplně začínajícího podnikatele nebo o ostříleného webmastera eshopů.
Jednou z nesmírných výhod této e-shoppové platoformy je fakt, že na rozjetí funkčního e-shopu nepotřebujete mít nutně technické či programatorské znalosti.
Upgates totiž vyřeší takové problémy za vás.
Je však nutné poznamenat, že Upgates se více soustředí na střední a větší e-shopy, jelikož jeho cenové balíčky nemusí vždy vyhovovat začínajícím online podnikatelům.
Ovšem své cenové hladiny kompenzuje perfektním systémem, který funguje na 100% i hned po jeho zakoupení.
Upgates ceník
Upgates v rámci svého ceníku nabízí 4 balíčky – každý z nich obsahuje všechny funkce platformy bez omezení.
Jediným čím se tyto cenové balíčky liší jeden od druhého je počet produktů, které můžete na e-shopu mít a počet jazykových mutací:
- Bronze – můžete mít na e-shopu 100 produktů spolu s 1 jazykem a pro 1 uživatele, který může e-shop spravovat
- Silver – 1000 produktů se 2 jazykovými mutacemi a pro 5 uživatelů
- Gold – až 5000 produktů, s 5 jazykovými mutacemi s neomezeným počtem uživatelů
- Platinum – až neuvěřitelných 50 000 produktů, s neomezeným počtem jazyků a uživatelů
Kromě balíků si můžete za příplatek pořídit také extra služby jako jsou například:
- Multidoménovost Multishop – za příplatek můžete spravovat svůj e-shop i pod více než jen 1 doménou
- Pravidelný import produktů – jedná se o možnost pravidelného importování produktů od vašich dodavatelů a třetích stran
- Rozšířený emailing – za poplatek můžete posílat více než 10 000 zpráv
- SMS zprávy – jde o aktivaci zasílání SMS zpráv ze systému
- Placené doplňky – díky této službě si můžete aktivovat doplňky pro připojení k jiným službám
Mimo placených služeb však nabízí Upgates i různé bonusy ke všem tarifům – a to až do výše 530 €.
Jedná se o bonusy na platformy jako jsou například:
- heureka.sk
- zboží.cz
- glami.cz
- biano
- … a mnohé další
Jednou z velkých výhod je možnost si vyzkoušet Upgates na 30 dní zcela zdarma – jednoduše si vytvoříte účet a po 1 celý měsíc si můžete hrát s nastaveními a na vlastní oči se podívat jak tato platforma v praxi vypadá.
Co všechno Upgates poskytuje?
Jelikož je Upgates považováno za hybridní e-commerce řešení, je důležité si uvědomit, že se snaží nabídnout e-shopová řešení jak pro individuální potřeby, tak i jako krabicové řešení, které dokáže využít více než jen jeden člověk.
V principu funguje Upgates jako skládačka – jednoduše si z jeho jednotlivých částí poskládáte e-shop s příjemným designem, strukturou, produkty a pod. – aniž byste byl programátor
Samozřejmě ovládáte-li CSS, HTML či JS, můžete si svůj e-shop přetransformovat do podoby, která vyhovuje pouze vám.
Pojďme se nyní podívat na pár skvělých funkcí, které Upgates nabízí.
Uživatelské rozhraní
Upgates se především soustředí na funkce své platformy, nikoli až tak na vzhled a uživatelsky-příjemné rozhraní.
S tímto mindsetem byste měli přistupovat ik administraci vašeho webu – samotné hlavní menu je jedna velká tabulka plná informací a čísel, která vás informují o obecném stavu vašeho e-shopu.
Pro méně zkušené máte k dispozici vždy nápovědu, která vám vysvětlí k čemu slouží daná část rozhraní.
Jedním z velkých plusů je to, jak Upgates vyřešil část s produkty – každý produkt máte zařazen do určité kategorie, kterou jen jednoduše rozbalíte.
Kategorie si můžete vytvořit sami a kombinovat produkty dohromady dle vašich požadavků.
Co se týče optimalizace pro webové prohlížeče (SEO), Upgates samozřejmě pokrývá základní nastavení jako jsou například URL, titulky (Title Tags), popisy (meta description) a pod.
Kromě toho vám dokáže tato platforma pomoci is automatickou SEO optimalizací , díky čemuž můžete ušetřit spoustu času.
Vzhled a modul “Designer”
Designer je modul, který dokáže svému uživateli pomoci rychle a snadno vytvořit grafický design pro daný web.
Díky tomu si můžete vytvořit svůj vlastní unikátní vzhled eshopu, který se bude odlišovat od ostatních.
V rámci Designer modulu si můžete nakonfigurovat prakticky vše – od vzhledu, barev, vizuálních elementů a pod. – všechno stojí (a padá) jen na vaší představivosti.
Upgates ve svém základu nabízí 10 šablon, resp. vzhledů, které můžete na svůj eshop aplikovat.
Pomocí těchto variant si tak můžete také vytvořit nespočet vlastních verzí designu.
Díky tomu se můžete odlišit od konkurence a vytvořit si vzhled a šablonu pro váš web přesně podle vašich představ a fantazie.
Úprava šablon pro e-shop je uživatelsky velmi jednoduchá – prostě si jednu vyberete, rozhodnete její rozložení na webu a můžete si ji začít přetvářet.
Pokud máte alespoň poněkud kreativní fantazie, neměl by být pro vás problém si vytvořit krásnou a užitečnou šablonu, díky které bude váš e-shop vypadat skvěle.
Pokud se obáváte toho, že z pěkné šablony byste vašimi úpravami stvořili nešikovné monstrum, nemusíte se ničeho obávat – Upgates myslel i na uživatelskou zkušenost při vytváření vlastní šablony a nedopustí, abyste šablonu příliš rozložili.
Po vytvoření šablony si samozřejmě můžete vždy prohlédnout, jak by v ní váš e-shop vypadal na různých zařízeních – od smartphonů až po počítače.
💡 Tip: Pokud jste technicky zručnější, nebo už máte zkušenosti s tvorbou webových stránek, v Upgates si můžete bez problémů aktivovat a upravit šablonu i pomocí vlastního kódu, HTML, CSS či JS.
Jazykové mutace
Upgates se také může pyšnit excelentním řešením zprávy pro jazykové mutace, které v současné době při svém e-shopu jednoduše budete potřebovat.
Díky poměrně intuitivnímu systému zahraničních mutací si můžete pohodlně nastavit a provozovat domény, URLka i samotný obsah ve více jazycích a oslovit tak podstatně širší publikum zákazníků.
Jazykové mutace můžete přidat podle svých potřeb na různá místa na e-shopu, ať už jde o nastavení zahraničního jazyka pro:
- Hlavní a vedlejší doménu (např. český jazyk pro doménu s koncovkou „.cz“ a český jazyk pro doménu s koncovkou „.cz“)
- Domácí/zahraniční menu
- Satelity/multishopy (např. anglický jazyk pro “myshop.com” a český jazyk pro “mojobchod.cz”)
- Samotné kategorie a produkty a pod.
Kromě toho máte v administračním menu také možnost si přeložit jakoukoli frázi, dokumenty a systémové maily podle svých potřeb a představ.
Jinými slovy – Upgates disponuje pravděpodobně nejlepším řešením multijazyčnosti na eshopech, jaké jsem prozatím měl možnost vidět.
API propojení
Upgates také disponuje vlastním veřejným API, pomocí kterého si můžete spárovat se systémem různá osobní data (jako např. vlastní účetní systém, ERP či jiné systémy).
Tento systém můžete využít pro exportování/importování, aktualizace či mazání dat v reálném čase.
API od Upgates má také několik bezpečnostních pojistek, pomocí kterých se k vašim datům nemůže neoprávněně dostat nikdo bez unikátního přístupu.
Propojení s třetími stranami
E-shop jako takový však není jen uzavřený web na nějaké platformě – jde také o propojení s jinými doplňky, aktivitami a systémy, které jsou potřebné pro chod e-shopu a které usnadňují jeho řízení.
Na základě toho, je nutné se podívat i na to, jak Upgates řeší kompatibilitu s jinými nástroji – můžeme říci že se s tímto problémem vypořádal perfektně.
Upgates vám pomůže se bez problémů napojit také na praktické služby, které se s e-shopy spojují jako je například reklamace, dovoz zboží (kurýrské a jiné služby) či dokonce připojení e-shopu na vaši banku.
Samozřejmostí je také kompatibilita e-shopu s platebními branami, účetními službami a pod.
Co se týče online marketingu a měřicích nástrojů, Upgates nezapomíná ani na fundamentální nástroje jako jsou služby od Google (Google Analytics, GSC apod.), affiliate služby, srovnávací služby a pod.
Služba dropshipping
Pokud nevíte co je dropshipping, můžeme si jej nejprve ve zkratce vysvětlit:
Dropshipping je způsob podnikání, díky kterému vy jako podnikatel nepřebíráte celou zodpovědnost za produkty na vašem e-shopu.
Při dropshippingu v principu obrdžíte dokument, resp. soubor od dodavatele produktů, který obsahuje všechny potřebné informace o zboží, které budete na vašem e-shopu prodávat.
Samotné zboží však má na skladě dodavatel (ne vy), který rovněž toto zboží balí, odesílá, případně řeší reklamaci.
Pokud si zákazník koupí takové zboží přes váš e-shop, vy jako zprostředkovatel dostanete určitý podíl z prodeje (marži) – čili vaším jediným úkolem je se postarat o to, aby se potenciální zákazník na váš e-shop dostal a daný produkt koupil.
Upgates pokrývá i tento způsob prodeje, jelikož je při něm možné importovat soubory s produkty na váš e-shop.
Malým mínusem je však to, že můžete importovat soubory s produkty od dodavatelů bezplatně pouze jednou, pravidelné importování produktů je již zpoplatněná služba.
Široké spektrum dopravy
Jelikož Upgates je e-commerce řešení, které bylo vytvořeno v ČR, nebudete mít žádný problém napojit svůj e-shop na elektronickou evidenci tržeb (EET) na český a slovenský jazyk i na různé druhy dopravy produktů.
V rámci dopravy pokrývá Upgates všechny fundamentální dopravce v ČR a SR jako jsou například:
- PPL
- GLS
- Česká pošta
- Česká pošta
- DPD
- … a mnohé další.
Legislativa a marketplace
Upgates nezapomíná ani na e-shopy, které mají opravdu široké pokrytí a posílají své zboží i mimo Českou republiku.
V rámci ČR a SR poskytuje Upgates moduly pro vystavování EET účtenek, jakož i řeší GDPR problém na webech.
Netřeba také zapomenout na Upgates Akademii – jde o edukační centrum, které se snaží pomoci podnikatelům růst spolu s jejich e-shopy pomocí různých rad a tipů v oblasti online obchodování, marketingu či dokonce vyvážení a skladování zboží.
Kromě toho poskytuje Upgates také tzv. Marketplace – inzertní službu, ve které si můžete najmout specialisty z různých online odvětví – ať už jde o SEO, marketing, grafický design či poradenství a podporu – na tomto místě můžete najít lidi, které budete pro svůj e-shop rozhodně potřebovat.
Zákaznická podpora
Upgates poskytuje svým klientům velmi obstojnou podporu – ať už jde o přímý kontakt s podporou, nebo přes centrum pomoci či dokonce prostřednictvím nápovědy.
V tomto ohledu můžeme říci, že Upgates na své zákazníky opravdu myslí.
V případě jakýchkoli problémů či nejasností se můžete obrátit na podporu prostřednictvím hned několika médií:
- Chat – můžete napsat přímo na podporu, která je dostupná během pracovních dnů.
- Konzultace – v určitých případech si můžete naplánovat videhovor a konzultaci se specialisty, kteří vás zaškolí a provedou přes nastavení na e-shopu, případně vám pomohou s technickými problémy.
- Formulář podpory – systém s tikety, pomocí kterého můžete navázat kontakt s technickou podporou.
- Facebook poradna – skupina na Facebooku, kde si můžete vyměňovat rady a zkušenosti o e-shopech na Upgates platformě s ostatními členy.
Mimo tato média však máte k dispozici také různé video návody a nápovědy.
Upgates vs. konkurence
Upgates je ve srovnání s konkurenčními platformami velmi silný protivník a je poměrně náročné vyhodnotit, která z e-commerce řešení je nejlepší:
- Shoptet – jako populární e-shop platforma se vyznačuje výborným UX za velmi podobné ceny jako má Upgates (kromě toho nabízí Shoptet o několik šablon více než Upgates). V tomto případě je spíše důležité se podívat na to, zda vám vyhovuje jednodušší rozhraní pro začátečníky (Shoptet) nebo potřebujete all-in-one řešení specifické pro velký e-shop (Upgates)
- Eshop-rychle – v porovnání s Upgates mě o něco nižší cenové tarify, což může některé lidi odradit od nákupu tarifu v Upgates. Navíc při vzhledu nabízí Eshop-rychle přes 25 responzivních šablon.
Návod jak si vytvořit e-shop přes Upgates
Pokud si chcete před nákupem tuto platformu vyzkoušet, postup pro vytvoření e-shopu je velmi jednoduchý – jděte na domovskou stránku Upgates a klepněte na tlačítko “ Vytvořit e-shop ”.
Následně se vám zobrazí okno, kde jen vyplníte název vašeho e-shopu a registrační email:
Po registraci přejdete na stránku, kde budete muset vyplnit základní údaje o vás a vašem e-shopu (jako např. název e-shopu, jazyk, heslo, kontaktní informace apod.):
Po vyplnění údajů se budete moci poprvé přihlásit do vašeho účtu a do administračního menu:
V administračním menu budete mít k dispozici vše o vašem e-shopu – od denního přehledu o objednávkách, obratech a pod. až po menu s produkty, nastaveními, marketingem, atp.
Pojďme se podívat na několik důležitých položek a nastavení, která budete při spouštění vašeho prvního e-shopu potřebovat.
1. Základní nastavení
V administračním přehledu klikněte na položku “ Nastavení ” v menu nalevo – dostanete se tak k základním nastavením pro váš e-shop.
V této části si budete moci pohrát s několika důležitými věcmi jako jsou:
- Cookies
- DPH
- Vodoznaky
- Jazyky
- Měny
V případě objednávek budete moci v této části řešit i platby a fakturaci i stav objednávek a dopravu.
Kromě toho si budete moci nastavit také údaje o produktech, kategoriích či určité informace pro zákazníky a pod.
2. Vzhled a šablona
Při výběru a tvorbě designu pro váš web přejděte v administračním okně do menu vlevo a klikněte na položku “ Grafika ” – odtud můžete přejít do části “Designer”, kde si budete nastavovat vzhled vašeho e-shopu:
Při prvním spuštění tohoto nástroje se vám zobrazí uvítací/nápovědné okno s videem – po vyklikání se dostanete k přednastaveným grafikám.
Zde si můžete vybrat šablonu, která se vám zamlouvá nejvíce a začít ji upravovat:
Upravování šablony v modulu Designer je uživatelský velmi jednoduché a intuitivní – jednoduše si můžete vybrat jakýkoli blok ze šablony a kliknutím jej můžete upravovat.
Po vytvoření šablony na míru jednoduše klepněte na tlačítko “ ULOŽIT ” v levém dolním rohu a vaše šablona bude připravena!
3. Nastavení produktů
K nastavením produktů se v Upgates dostanete podobně jako při nastavení šablony – v menu nalevo klikněte na položku “ Produkty ” – zobrazí se vám následně všeobecný přehled o produktech:
Pokud byste chtěli přidat nový produkt, jednoduše klepnete na tlačítko “NOVÝ” v pravé části obrazovky.
V novém okně následně můžete vyplnit všechny potřebné údaje o produktu (jako např. název, výrobce, stav, EAN, popis produktu apod.) – nakonec klikněte na tlačítko “ ULOŽIT :
4. Online marketing
V hlavním menu na administrační stránce máte také k dispozici kompletní řízení online marketingu.
V rámci Upgates tak máte možnost nastavit různé aspekty promování vašeho e-shopu jako jsou:
- Email marketing
- Slevy a kupony
- Hodnocení a recenze
- SEO a sociální sítě
- Hlídací pes
- … a mnohé další
V případě SEO máte k dispozici základní optimalizaci vašich produktů pro webové prohlížeče (jako je např. optimalizace titulů, popisů, nadpisů, kategorii a URL) ale i technické aspekty SEO jako je například sitemap či nastavení v robots.txt
5. Přechod na ostrou verzi
Pokud se rozhodne, že si chcete spustit svůj e-shop „live“ a reálně jej začít používat, budete muset nejprve vyplnit fakturační údaje spolu s několika dalšími informacemi.
V části administračního menu “ Můj účet ” přejděte na položku “ Peněženka a finalizace ”:
V této části vyplnit fakturační údaje a vyberete si tarif, který vám bude vyhovovat:
Následně si dobijte peněženku a přejděte do nastavení domény. Po splnění všech potřebných kroků tak budete moci začít využívat váš e-shop naostro.
Tip: Nezapomeňte, že v případě jakýchkoli problémů či nejasností máte u položek k dispozici vždy nápovědu, kde se dozvíte podrobnosti o dané části Upgates.
Upgates recenze – závěrečné hodnocení
Upgates je ve své podstatě špičková e-commerce platforma, která bude vyhovovat zejména středním a větším e-shopům.
Díky svým unikátním funkcím a možnosti si za určitých okolností přizpůsobit web podle vlastních představ, lze doporučit zejména profesionálním marketérům či zkrátka podnikatelům, kteří to se svým e-shopem myslí vážně.
Stejnou mincí však může být poněkud náročnější platformou pro úplné začátečníky, jelikož její UX rozhraní není zcela přívětivé.
Co se týká ceníku Upgates – v zásadě dokáže konkurovat i jiným e-shoppovým řešením jako je například Shoptet.
Přestože je Upgates o pár eur dražší, svou cenu kompenzuje profesionálním přístupem a doplňky.
Snad jediným drobným negativem, které se snad do budoucna vyřeší, je samotný vzhled rozhraní – oproti Shoptet či Shopify působí příliš technicky, téměř jako vesmírná loď – které by se mohl začínající podnikatel trochu leknout 🙂
Was this article helpful for you? Support me by sharing, please. 👍