Co je to eCommerce? Jaké jsou nejlepší eCommerce řešení?

Co to přesně eCommerce je, jaké typy e-commerce podnikání existují a které jsou nejlepší e-commerce řešení pro online podnikání.

Co je to eCommerce?

Ecommerce – známý termín, který však ne každý ví co přesně znamená.

E-commerce je tady s námi již od počátku internetu – odkdy lidé zjistili kouzlo „nakupování na internetu“, internetové podnikání začalo kvést do neskutečných rozměrů (a neustále roste iv současnosti).

Co je to eCommerce?

Ecommerce (nazývané také jako „e-commerce“ či „e commerce“) je způsob nákupu a prodeje produktů či služeb prostřednictvím internetu, za pomoci různých elektronických systémů.

Jedná se o jeden z nejpopulárnějších způsobů obchodování v moderní době, který pravděpodobně využil a využívá každý z nás i na denní bázi.

V současnosti zahrnuje pojem eCommerce velké množství aktivit , které se s transakcemi na internetu spojují – od vybudování platformy pro prodej (a nákup), přes marketingovou činnost (SEO, PPC, apod.) až po způsoby plateb, doručování a sledování zboží, technickou podporu a pod.

E-commerce, resp. elektronické obchodování, lze podle transakce mezi 2 entitami rozdělit na 4 hlavní typy:

B2C (“Business to Consumer”) – jde o uzavření obchodní transakce mezi firmou a konečným spotřebitelem (např. zákazník si koupil boty od online prodejny).

B2B (“Business to Business”) – jedná se o nákup zboží či služby firmou od druhé firmy (např. firma kupuje bezpečnostní software pro své počítače od druhé firmy, která tento software vytvořila).

C2C (“Consumer to Consumer”) – prodej a nákup určitého zboží mezi dvěma spotřebiteli (např. odkoupení použitého mobilu z bazaru od spotřebitele, který tento telefon na bazar vyvěsil).

C2B (“Consumer to Business”) – může jít o prodej zboží nebo služby spotřebitelům, o který by určitá firma měla zájem (např. influencer poskytne promo reklamu určité firmě na soc. sítích v případě, že mu daná firma za to zaplatí).

Jaké jsou výhody eCommerce?

ECommerce od svého vzniku přinesl s sebou neskutečné množství benefitů, které obohatily nejen firmy, které prodávají, ale i zákazníky, kteří produkty vyhledávají a nakupují.

Zde je několik hlavních výhod, které s sebou e-commerce přináší:

1. Komfort – snad nejočividnějším benefitem eCommerce služeb je pohodlí, které s sebou přináší.

Zákazník si může na internetu vyhledat a koupit cokoliv, co potřebuje, aniž by se pohnul z místa.

Jediné co k nákupu potřebuje je mobil či počítač a internetové připojení. Díky tomuto komfortu jsou konzuméři ochotnější nakupovat, což v konečném důsledku obohacuje podniky a firmy, které se snaží své produkty prodat.

2. Prodej bez limitů – ecommerce umožňuje společnostem prodávat prakticky komukoli na světě, bez jakýchkoli geografických limitů.

Díky tomu mají k dispozici maximální potenciál pro získávání zákazníků (na rozdíl od fyzického obchodu či skladu, ze kterého člověk z opačné strany světa zkrátka nakoupit nemůže).

3. Konstantní příjem – Na rozdíl od fyzických kamenných obchodů, které vydělávají jen během svých otevíracích hodin, online obchody mají možnost přijímat objednávky a prodávat produkty nepřetržitě nonstop.

4. Cenově dostupný marketing – e-commerce nabízí efektivní způsob jak zviditelnit vaši značku či obchod v porovnání s tradičními reklamami.

Pokud jste alespoň trochu zběhlí v SEO, PPC či v sociálních sítích, elektronické obchodování a promování vašich produktů vás vyjde podstatně levněji a efektivněji.

Populární ecommerce platformy

Přestože eCommerce v sobě zahrnuje velké množství aktivit, které musíte provádět pro efektivní online prodej, v praxi na to můžete jednoduše využít jednu z platforem, které zastřešují všechny potřebné funkce k rozjetí eshopu .

Pojďme se nyní podívat na několik populárních „krabicových řešení“ pro tvorbu a správu eshopu , které můžete využít.

💡 Tip: Pokud se zajímáte o eshopy k pronájmu, můžete si také prohlédnout můj seznam nejpopulárnějších eshop platforem pro správu a tvorbu online obchodů.

Webnode

Webnode je český online nástroj , pomocí kterého můžete vytvářet a spravovat web stránky pro váš eshop.

Tato platforma byla vyvinuta firmou Westcom sro a již 11 let je jedním z nejoblíbenějších eCommerce řešení v České a Slovenské republice.

Výhodou Webnode je jeho snadné používání a intuitivní rozhraní – během pár kliknutí a vyplnění údajů můžete začít rovnou tvořit web stránky pro produkty a budovat si tak svůj vlastní web.

Samotná platforma pokrývá vše, co k rozjetí e-shopu potřebujete: od tvorby a optimalizace stránek, přes nastavování plateb a dopravy až po marketing a promování značky.

V rámci své cenové nabídky nabízí Webnode hned několik balíků, pomocí kterých dokáže vyhovět jak úplným začátečníkům tak i velkým agenturám (nemluvě o tom, že nabízí i zkušební FREE verzi , díky které se můžete seznámit s celkovou platformou a vyzkoušet si všechny její funkce).

💡 Tip: Pokud byste se chtěli dozvědět více o platformě Webnode, určitě si přečtěte můj článek: Recenze: Vyplatí se použít Webnode pro tvorbu web stránky?

Webareal

Česká platforma Webareal je skvělé eCommerce řešení pro každého začínajícího podnikatele na internetu.

Díky jejímu přehlednému uživatelskému rozhraní si můžete připravit vše, co k online prodeji potřebujete.

Kromě různých funkcí nabízí Webareal také velké množství návodů na Webareal Akademy , kde se můžete bezproblémů seznámit s používáním této platformy, případně si přejít řešení k běžným problémům, se kterými se můžete setkat.

Ecommerce řešení Webareal pokrývá prakticky vše co na e-shop potřebujete:

  • Tvoření a optimalizaci stránek – kromě základních nastavení stránek máte k dispozici také velké množství respozivních šablon, ze kterých si můžete vybrat takovou, která by odrážela vaše odvětví.
  • SEO a marketing – samozřejmostí je také optimalizace web stránek pro Google vyhledávač i pro soc. média.
  • Nastavování dopravy a plateb
  • Sledování zásob s produkty
  • a mnoho dalších potřebných funkcí.

💡 Tip: Pokud vás platforma Webareal zaujala, určitě si přečtěte můj článek: Vytvořte si profesionální eshop přes Webareal (Recenze) , kde se dozvíte více o jejích funkcích.

Eshop-rychle

eshop-rychle

Eshop-rychle , jak již ze samotného názvu vyplývá, je e-commerce řešení díky kterému si budete moci založit online obchod doslova během pár minut.

Tato platforma se doporučuje jak pro malé, tak i pro velké podniky – díky svým cenovým balíkům lze spravovat malý online obchod s pár produkty či naopak velkoobchod se stovkami produktů.

Eshop-rychle je poměrně jednoduchý na používání a zorientuje se v něm i naprostý začátečník.

V rámci svých funkcí pokrývá řadu nástrojů pro SEO, jakož i pro správu a řízení produktů na webu.

Jednou z výhod tohoto eCommerce řešení je možnost přizpůsobit si šablonu podle svých představ. Ať už jde o vzhled samotné šablony nebo nastavování jejích jednotlivých elementů, Eshop-rychle vás v tomto ohledu určitě nezklame.

Mimo vzhled a výběr šablon nabízí Eshop-rychle i přehlednou administraci pro správu objednávek, odesílání zpráv či nastavování plateb a dopravy pro český a slovenský trh.

💡 Tip: Pro více informací o této platformě si určitě přečtěte můj článek: Rychlé spuštění obchodu s Eshop-rychle (Recenze) , kde se dozvíte více o jejích funkcích, spolu s jednoduchým návodem pro založení eshopu.

Mioweb

Mioweb

Mioweb je další z populárních českých nástrojů pro tvorbu e-shopů .

Tato platforma se doporučuje zejména menším obchod, které potřebují všechny základní funkce pro správu produktů na jednom místě.

Přestože jde o poměrně dražší eCommerce řešení, její cena je rozhodně odůvodněna užitečnými funkcemi pro administraci online obchodů – od denního zálohování údajů na stránkách, přes tvoření různých variant pro produkty až po napojení platebních bran.

Kromě toho poskytuje Mioweb vše, co potřebujete pro optimalizaci webstránek, spolu s napojením na užitečné SEO nástroje jako jsou Google Analytics, Google Search Console a pod.

V rámci této platformy nechybí ani napojení na e-mailové nástroje jako je například SmartEmailing či MailChimp.

Malým bonusem, který ocení každý začátečník, je i skvělá nápověda, centrum podpory či webový slovník, díky kterému se rychle seznámíte se vším všudy na tvoření a správu web stránek potřebujete vědět.

Mioweb mimo své cenové balíky nabízí i bezplatnou 14-ti denní demu verzi své platformy, díky které si můžete vyzkoušet všechny funkce zdarma a seznámit se s tímto e-commerce řešením ještě před jejím samotným nákupem.

💡 Tip: Pokud byste se chtěli dozvědět více o platformě Mioweb a jejích funkcích, určitě si přečtěte článek: MioWeb: recenze a mé zkušenosti s tímto nástrojem .

UPgates

UPgates

UPgates je jedním z populárních krabicových eCommerce řešení, díky kterému si můžete svépomocí založit svůj vlastní, plně funkční e-shop.

V rámci této platformy máte volnou ruku prakticky ve všem – samotnou grafiku a design si můžete nastavit pomocí šablon, které jsou velmi flexibilní pro úpravu.

Kromě vzhledu však UPgates v sobě ukrývá i řadu funkcí jako jsou například automatizovaná správa objednávek pro malobchod či velkoobchod, napojení na různé typy dopravy, platební brány či poskytování různých jazykových mutací pro produkty a jejich nakupování.

Mimo samotného prodeje si však můžete vytvořit i různé návody a články pro promování vašeho obchodu či zkrátka pro tvorbu jiného nekomerčního obsahu.

V rámci online marketingu nabízí UPgates také zajímavý věrnostní systém pro vaše zákazníky, hodnocení a recenze produktů či dokonce i funkci „hlídací pes“, který dokáže usnadnit vyhledávání a nákup produktů pro vaše zákazníky.

Samozřejmostí jsou také SEO nástroje pro Google vyhledávač , přehledné analytické nástroje či různé funkce pro zviditelnění vašeho obchodu na sociálních médiích.

💡 Tip: Pokud vás platforma UPgates zaujala a chtěli byste se dozvědět o tomto eCommerce řešení více, můžete si přečíst můj článek: Upgates – moderní e-shop k pronájmu (Recenze) .

Shoptet

Shoptet je jedním z nejpopulárnějších eCommerce řešení v České a Slovenské republice.

Jedná se o velmi zajímavou platformu pro tvorbu eshopů, která je vhodná zejména pro začátečníky bez jakýchkoli zkušeností.

Shoptet funguje na trhu již od roku 2008 a jako eCommerce krabicové řešení poskytuje své služby více než 22 000 zákazníkům po celém světě.

Shoptet je oblíbený zejména díky svému příjemnému a jednoduchému rozhraní, ve kterém se dokáže zorientovat opravdu každý.

Již od samotné registrace a při počáteční tvorbě stránek vás uvítá nápověda a různá vysvětlení, spolu se “ step-by-step ” návodem, který vás bude provázet během celé tvorby eshopu.

Jednou z hlavních výhod Shoptetu je jeho široký sortiment šablon, ze kterých si určitě vyberete „tu pravou“, jakož i flexibilní nastavování vizuálních elementů na stránkách.

Samozřejmostí této platformy jsou i všechny technické, komerční i marketingové funkce , které pro správu eshopu budete potřebovat.

💡 Tip: Pokud se chcete dozvědět více o platformě Shoptet, doporučuji si prohlédnout moji recenzi: Shoptet – je opravdu jednička na trhu? , kde jako bonus naleznete také užitečný e-book.

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here