Tématem číslo 1 tohoto měsíce se (alespoň) v mém okolí stal marketing na Instagramu. Možnost zaplatit si reklamu na Facebooku už známe déle. Nejnovější tuto možnost nabízí také Instagram. Ten je nejrychleji rostoucí sociální sítí za rok 2014.
Na webu najdeme řadu případových studií o tom, jak dělat efektivní marketing na Instagramu. Zajímavý a inspirativní článek, který stojí za přečtení dává do pozornosti případovou studii z časopisu National Geographic. Mluví o tom, jak se zvýšil Instagram engagement až o 20 %. Vyplynulo to z porovnávání stejných příspěvcích na podobných sociálních sítích (Instagram a Twitter).
Chcete-li začít dělat byznys na Instagramu, podívejte se na následující kroky.
Vytvořte si účet a vhodně jej nazvěte
Vaše jméno na Instagramu je způsob, díky kterému vás na této sociální síti budou moci potenciální followeři najít a podle čeho si vás zapamatují. Název vašeho účtu by měl být stručný a snadno zapamatovatelný. Snáze najdete účet RowBow jako například _BowtieFashion87.
Najděte si svůj vlastní styl
Vysvětlím vám to na jednoduchém vizuálním příkladu. Podívejte se na Instagram účet BlueMint. Co vidíte?
Všude samá modrá, plavky, moře, pláž a samozřejmě LOGO značky. To vše je součástí promyšlené identity značky. V tomto momentě se i já chci vrátit na dovolenou. Chuť koupit si plavky mám také v momentě, kdy ležím v dece u krbu a venku je 5℃. Vždyť plavek nikdy není dost. Povím si. Klepnete na „follow“ a rychle si zvyknete na to, že fotografie s těmito vlastnostmi budou ve většině případů patřit právě značce BlueMint a jejího účtu na Instagramu.
Vytvořte si tedy i vy vlastní ideu, svůj vlastní styl, buďte originální a dělejte svůj byznys s vášní. Mnoho úspěšných účtů si získalo slávu díky tomu, že jejich účty obsahují zejména auta, hodinky, zvířata, krásná místa a krásné ženy. Lidé se obecně rádi dívají na všechno hezké.
Sdílejte kvalitní obsah
První účet má více followerů, více postů a menší engagement. Proč? Protože na obsahu záleží. Většina lidí (asi i vy), je unaveno z toho, pokud nějaký účet na Instagramu přidává 10 postů denně. Ve více případech se stává, že stejně alespoň 7 z nich má s konkrétním účtem společného jen málo. Hodnota podobných příspěvků denně prudce klesá. Z obrázků se stanou spamy a jediné co získáte bude „unfollow“. Lidé chtějí vidět reálné lidi, reálné příběhy, produkty a emoce. Přemýšlejte o tom, co postujete a kdy to postujete. Vytvořit kvalitní příspěvek může trvat od pár hodin až po celý den. Nezapomeňte, že váš čas a kreativita jsou tím nejcennějším majetkem.
Sdílejte kvalitní fotografie
Zaměřte se na fotografie ve vysoké kvalitě, dostatečné velikosti a rozlišení. Pokud je vaše podnikání založeno na vizualitě, v tom případě si na fotkách dejte záležet ještě víc. Neběžte hned do obchodu kupovat zrcadlovku. Současné trendy říkají, že úspěšnější jsou fotografie focené mobilem. Sílu fotek doplňte vhodnými a atraktivními hashtagy. Více než české se snažte použít anglické. Váš obsah se tak dostane ik zahraničním uživatelům. U fotografií, které přidáváte, se snažte zachovat zejména jednotnost.
Sledujte trendy a konkurenci
Ze síly Instagramu vytěžte maximum. Zkoušejte, na jaký druh příspěvků vaši fanoušci reagují nejvíc. Analýza konkurence pomáhá snadněji vypracovat strategii celé komunikace. Oblíbené je i vytváření sekcí v obsahové části, tedy zda sdílíte nějaké tipy, inspirace nebo rady.
Plánujte
Při plánování sdílení příspěvků si vypracujte takzvaný publikační kalendář. Předtím než Instagramový účet spustíte si připravte dopředu pár příspěvků. Zamyslete se, co, kdy chcete sdílet a hlavně, jaký to má mít všechno účinek. Při plánování vám pomůže užitečný nástroj „Zoomsphere“. Příspěvky si naplánujte klidně i na celý měsíc dopředu, díky Zooomsphere se zveřejní automaticky a vy na ně nemusíte myslet.
Horší než žádná komunikace je už jen nepravidelná komunikace. Můžete komunikovat i méně často, ale pravidelně.
Využijte sílu hashtagů
To, jaké hashtagy použijete hraje důležitou roli v úspěšnosti příspěvku. Držte se přísloví méně je někdy více. Ideální počet hashtagů je prý 2. Taktika dvou hashtagů však funguje víc v případě, že máte velkou armádu followerů. S hashtagy to v každém případě až tak nepřehánějte. Zkuste se vejít do 8. Více než 10 hashtagů je považováno za spam. Jako řešení se může ukázat dodatečné přidání hashtagů přímo do komentáře.
Obecně však větší engagement dosahují fotky, které vypadají nějak takto:
- #nofiltr je nejlepší filtr
- chladné barvy
- vyšší jas
- ne příliš zářivé barvy
Prodávat přes Instagram je obtížné, ale ne nemožné. Ano, pokud dosáhnete úrovně 10k je to jednodušší. Šance zvýšit prodej jsou zde vždy. Těžké začátky nemusí trvat dlouho, dokud se budete snažit. Úspěch se určitě dostaví.
Usnadněte si práci a pomocí detailního návodu si nainstalujte Instagrate to WordPress Plugin . Tento modul bude automaticky odesílat obrázky z vašeho blogu nebo webové stránky na Instagram. Obrázky se budou zobrazovat s doprovodným textem i titulkem.