5 kroků jak být úspěšný na Instagramu

Tématem číslo 1 tohoto měsíce se (alespoň) v mém okolí stal marketing na Instagramu. Možnost zaplatit si reklamu na Facebooku už známe déle. Nejnovější tuto možnost nabízí také Instagram. Ten je nejrychleji rostoucí sociální sítí za rok 2014.

Na webu najdeme řadu případových studií o tom, jak dělat efektivní marketing na Instagramu. Zajímavý a inspirativní článek, který stojí za přečtení dává do pozornosti případovou studii z časopisu National Geographic. Mluví o tom, jak se zvýšil Instagram engagement až o 20 %. Vyplynulo to z porovnávání stejných příspěvcích na podobných sociálních sítích (Instagram a Twitter).

Chcete-li začít dělat byznys na Instagramu, podívejte se na následující kroky.

Vytvořte si účet a vhodně jej nazvěte

Vaše jméno na Instagramu je způsob, díky kterému vás na této sociální síti budou moci potenciální followeři najít a podle čeho si vás zapamatují. Název vašeho účtu by měl být stručný a snadno zapamatovatelný. Snáze najdete účet RowBow jako například _BowtieFashion87.

Najděte si svůj vlastní styl

Vysvětlím vám to na jednoduchém vizuálním příkladu. Podívejte se na Instagram účet BlueMint. Co vidíte?

12053291_10204723333672138_1984320164_n

Všude samá modrá, plavky, moře, pláž a samozřejmě LOGO značky. To vše je součástí promyšlené identity značky. V tomto momentě se i já chci vrátit na dovolenou. Chuť koupit si plavky mám také v momentě, kdy ležím v dece u krbu a venku je 5℃. Vždyť plavek nikdy není dost. Povím si. Klepnete na „follow“ a rychle si zvyknete na to, že fotografie s těmito vlastnostmi budou ve většině případů patřit právě značce BlueMint a jejího účtu na Instagramu.

Vytvořte si tedy i vy vlastní ideu, svůj vlastní styl, buďte originální a dělejte svůj byznys s vášní. Mnoho úspěšných účtů si získalo slávu díky tomu, že jejich účty obsahují zejména auta, hodinky, zvířata, krásná místa a krásné ženy. Lidé se obecně rádi dívají na všechno hezké.

Sdílejte kvalitní obsah

12081441_10204723333712139_66239943_n 12047360_10204723333752140_799644183_n

První účet má více followerů, více postů a menší engagement. Proč? Protože na obsahu záleží. Většina lidí (asi i vy), je unaveno z toho, pokud nějaký účet na Instagramu přidává 10 postů denně. Ve více případech se stává, že stejně alespoň 7 z nich má s konkrétním účtem společného jen málo. Hodnota podobných příspěvků denně prudce klesá. Z obrázků se stanou spamy a jediné co získáte bude „unfollow“. Lidé chtějí vidět reálné lidi, reálné příběhy, produkty a emoce. Přemýšlejte o tom, co postujete a kdy to postujete. Vytvořit kvalitní příspěvek může trvat od pár hodin až po celý den. Nezapomeňte, že váš čas a kreativita jsou tím nejcennějším majetkem.

Sdílejte kvalitní fotografie

Zaměřte se na fotografie ve vysoké kvalitě, dostatečné velikosti a rozlišení. Pokud je vaše podnikání založeno na vizualitě, v tom případě si na fotkách dejte záležet ještě víc. Neběžte hned do obchodu kupovat zrcadlovku. Současné trendy říkají, že úspěšnější jsou fotografie focené mobilem. Sílu fotek doplňte vhodnými a atraktivními hashtagy. Více než české se snažte použít anglické. Váš obsah se tak dostane ik zahraničním uživatelům. U fotografií, které přidáváte, se snažte zachovat zejména jednotnost.

Sledujte trendy a konkurenci

Ze síly Instagramu vytěžte maximum. Zkoušejte, na jaký druh příspěvků vaši fanoušci reagují nejvíc. Analýza konkurence pomáhá snadněji vypracovat strategii celé komunikace. Oblíbené je i vytváření sekcí v obsahové části, tedy zda sdílíte nějaké tipy, inspirace nebo rady.

Plánujte

Při plánování sdílení příspěvků si vypracujte takzvaný publikační kalendář. Předtím než Instagramový účet spustíte si připravte dopředu pár příspěvků. Zamyslete se, co, kdy chcete sdílet a hlavně, jaký to má mít všechno účinek. Při plánování vám pomůže užitečný nástroj „Zoomsphere“. Příspěvky si naplánujte klidně i na celý měsíc dopředu, díky Zooomsphere se zveřejní automaticky a vy na ně nemusíte myslet.
Horší než žádná komunikace je už jen nepravidelná komunikace. Můžete komunikovat i méně často, ale pravidelně.

Využijte sílu hashtagů

To, jaké hashtagy použijete hraje důležitou roli v úspěšnosti příspěvku. Držte se přísloví méně je někdy více. Ideální počet hashtagů je prý 2. Taktika dvou hashtagů však funguje víc v případě, že máte velkou armádu followerů. S hashtagy to v každém případě až tak nepřehánějte. Zkuste se vejít do 8. Více než 10 hashtagů je považováno za spam. Jako řešení se může ukázat dodatečné přidání hashtagů přímo do komentáře.

Obecně však větší engagement dosahují fotky, které vypadají nějak takto:

  • #nofiltr je nejlepší filtr
  • chladné barvy
  • vyšší jas
  • ne příliš zářivé barvy

Prodávat přes Instagram je obtížné, ale ne nemožné. Ano, pokud dosáhnete úrovně 10k je to jednodušší. Šance zvýšit prodej jsou zde vždy. Těžké začátky nemusí trvat dlouho, dokud se budete snažit. Úspěch se určitě dostaví.
Usnadněte si práci a pomocí detailního návodu si nainstalujte Instagrate to WordPress Plugin . Tento modul bude automaticky odesílat obrázky z vašeho blogu nebo webové stránky na Instagram. Obrázky se budou zobrazovat s doprovodným textem i titulkem.

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here