7 způsobů, jak vydělávat blogováním

Spousta lidí má v dnešní době potřebu najít si práci, která je baví a která má skutečně smysl. Už je nebaví denno-denně sedět 8 hodin v kanceláři a dělat něco jen pro peníze. Chtějí se realizovat, chtějí využít naplno svých silných stránek a dělat to, co je naplňuje a dělá jim radost. Jakoby si čím více uvědomovali, že velkou část svého života věnují práci a nechtějí ji promrhat. Jedním ze způsobů, jak skloubit zaměstnání s koníčkem je vydělávat blogováním, tak jak to dělá například Aleš Tvrdý se svým blogem Photo and Traveling . Určitě to není jednoduchá a rychlá cesta, nicméně odměnou vám bude radost z práce, maximální flexibilita a nohy v pantoflích.

blogovanie

Pokud ještě svůj blog nemáte založen, čekají vás důležité nulté kroky. Pokud již svůj blog máte, můžete přeskočit na první bod.

Samozřejmě musíte si blog vytvořit. S tím souvisí také výběr tématu. Nedoporučuji vybírat si téma podle možného výdělku. Vyberte si téma, ke kterému máte vztah, které vás baví, ve kterém se budete s radostí vzdělávat. V opačném případě vás psaní rychle omrzí. Některá témata čtenářů zajímají více a některá méně. Je však mnohem přínosnější mít perfektní blog o rybaření než podprůměrný blog o technických novinkách. Vyberte si téma, které je vaší srdečníkem, to co děláte nejraději nebo na co jste specialista. Lidé velmi rychle prokouknou, když píšete o něčem, co není vaší vášní.

Chcete-li mít blog, který bude vydělávat, je více než doporučeno zaplatit si hosting namísto zakládání free blogů. Když budete mít vlastní doménu, otevřou se vám mnohem širší možnosti.

Pro vytvoření a správu vaší stránky jednoznačně doporučujeme WordPress , který je jednoduchý, je zdarma a můžete si v něm vytvořit krásnou stránku plnou funkcionalit.

Tada… můžete začít psát a budovat si svou čtenářskou základnu. Při vydělávání blogováním je návštěvnost klíčová. Samozřejmě, čím vac, tím lépe. Určitě nezapomínejte ani na sociální média, která vám při budování byznysu velmi pomohou. Jednak zajišťují přísun návštěvníků, ale také je to prostor pro reklamní aktivity.

Pojďme se podívat blíže na to, jak vám díky blogování vzroste stav účtu:

1. Reklamní sítě

Reklamní poutače, které vidíte na webových stránkách mají mnohdy na svědomí reklamní sítě (ad networks). Funguje to tak, že si například řeknete, že váš postranní panel byste chtěli věnovat reklamě. Tento prostor na vaší stránce nabídnete reklamním sítím, které do prostoru umístí reklamu. Následně, za každé kliknutí návštěvníka obdržíte peníze. Tato reklama se čtenářům zobrazuje různě. Může souviset s tématem vašeho blogu, také nemusí. Někdy je zaměřena na čtenáře. Zobrazí se tam produkt, který jej pravděpodobně osloví na základě jeho zájmů. Popřípadě produkt/téma, které v minulosti vyhledával. Znamená to, že na vašem blogu o vaření se klidně může zobrazovat reklama na dětské kočárky. Pokud s tím nemáte žádný vnitřní problém, můžete použít reklamní sítě jako Google Adsense, AdThrive, Amazon Associates, Media.net a jiné.
Pozor! Určitě to s reklamami nepřežeňte! Takové stránky jsou pro návštěvníky velmi otravné.

reklamne siete

2. Přímá reklama

Způsob, jak mít reklamy na svém blogu více pod kontrolou, je spolupráce s konkrétními firmami. Můžete si vybrat, jaké reklamní poutače se na vašem blogu zobrazí a vytvořit si cenovou nabídku. Pokud má váš web dobrou návštěvnost, společnosti vás pravděpodobně budou oslovovat samy. Většinou se jedná o PR agentury. Jde to ovšem i naopak, firmy můžete oslovovat vy. Většinou je bude zajímat návštěvnost, popřípadě počet fanoušků na sociálních sítích. Měli byste mít v sobě radar, který začne blikat, když vám přijde nabídka na zcela nesouvisející téma. Nekývněte na všechno.

spolupraca

 

3. Affilate linky

Spousta společností nabízí různé affilate programy. Celé kouzlo je v tom, že do textu umístíte link a vyděláváte za každé návštěvníkovo kliknutí nebo provedení nějaké akce (nákup, registrace apod.). Například píšete článek o tom, jak se vám moc líbila kniha, kterou jste naposledy četli. Název knihy prolinkujete na e-shop, který nabízí affilate program. Když si čtenář po kliknutí na link knihu koupí, získáte na tom svůj podíl. Affilate programy můžete nalézt na stránkách mnoha společností. Pokud společnost takový program nemá, můžete jí dát nabídku vy. Jeden z největších programů je Amazon Affiliates. Můžete také použít affilate sítě, které mají přístup k programům mnoha společností. Jsou to například Shopher Media a Share Sale.

4. PR články

Čas od času můžete napsat na svém blogu článek s doporučením na produkt nějaké společnosti. Ta vám za článek zaplatí. Možná vám takovou nabídku dá firma, ale může to být i naopak a firmy oslovíte vy. Na rozjetí takové formy spolupráce existuje jeden trik. Občas napište o nějakém produktu, se kterým jste spokojeni, článek zdarma. Když potom budete žádat o spolupráci, budete pro firmy zajímavější. Nenechte se však „zaprodat“. Nepromujte produkty, kterým nedůvěřujete jen proto, že vám za to zaplatí. Také si dejte pozor, aby se články držely tématu vašeho blogu.

pr clanky

5. Bartrový obchod

Odměna za zveřejnění reklamy nemusí být jen finanční. V minulosti to bylo mléko za vejce. Teď je to reklama za produkt. Mnoho firem vám mnohem raději, než peníze nabídne svůj produkt, o kterém se pak zmíníte na blogu nebo na sociálních sítích. V konečném důsledku to pro vás může také znamenat ušetřené peníze. Pro firmu to znamená velmi levný marketing. Pokud toužíte po nějakém novém produktu, který souvisí s tématem blogování, zkuste nejprve oslovit firmu, jestli vám ho nevymění za propagaci na blogu. Mnohdy vám dají alespoň slevu. Můžete jej odpropagovat všemi výše uvedenými způsoby.

barter

 

6. Freelance psaní

Po nějakém čase stráveném blogováním se stanete odborníkem na své téma a vaše psací dovednosti se také mnohonásobně zlepší. Můžete začít psát pro jiné a svůj blog použít jako portfolio. Takto můžete oslovit různé jiné blogy, časopisy, online magazíny a pod. Ze začátku budete možná muset psát bez honoráře, ovšem za odkaz na váš blog, ale po pár článcích si odměnu klidně vyptejte.

pr clanky

7. Vlastní produkty a služby

Proč byste měli pomáhat prodávat jen ostatním, když můžete i sami sobě? Na svém blogu můžete přece nabízet své vlastní produkty a služby. Možná se vám to zdá příliš složité. Zkuste ovšem začít například prodejem online knihy. Pokud se váš blog již stal dobrou značkou, můžete prodávat produkty s logem. Po letech strávených psaním se z vás pravděpodobně již stane specialista na dané téma. Můžete tím pádem zkusit nabízet poradenské služby.

7 bodů, jak získat příjem z blogování máme za sebou. Doufám, že se vám bude dařit a možná se jednoho dne z blogování stane váš jediný příjem. Nezapomeňte však, že s reklamou to nikdy není třeba přehánět a snažte se držet témata vašeho blogu. Pokud znáte i nějaký jiný způsob, neváhejte jej napsat do komentáře. Také, pokud máte nějakou zkušenost, se kterou se chcete podělit, napište. Hodně štěstí a peněz! 🙂

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here