Jednou z mnoha výhod WordPress je možnost jednoduché změny designu vaší webové stránky. Provést takovou změnu můžete provést jediným přepnutím z jednoho tématu na druhé. Jednoduché přepnutí je však jen část A . Změna designu prostřednictvím nastavení nového tématu je ve svých detailech poněkud složitější. Na část B , která je neméně důležitá se často zapomíná.
S částí B vám pomůže následující nazveme jej „checklist“. Díky němu můžete předejít zbytečným problémům.
1.) Veďte si záznamy o změnách, které v aktuálním tématu provádíte
Čas od času se setkáme s problémy, které je nutno vyřešit. Na tom není nic neobvyklého. Dnes je běžné hledat řešení problémů spojených s vaší webovou stránkou surfováním na webu. Je spousta diskusí, článků a blogů, které vám poradí, co v případě problémů dělat. Často stačí, když přidáte nebo změníte .php soubor v tématu webové stránky. Jenže s řešením jednoho problému přicházejí další. Pozitivem problémů je to, že mají svá řešení. Přidání .php souboru je jednoduché a stačí jej provést pouze jednou. A právě to má za následek, že na tuto změnu (pravděpodobně) zapomeneme. Proto vám radím tyto změny zapisovat. Proč? Protože se může stát, že změnou tématu se změní i to, co se vůbec měnit nemělo. Hledat, kde je chyba, vám v tomto případě může zabrat i celé hodiny. Kromě vedení „seznamu změn“ si také nezapomeňte zkontrolovat rychlost načítání stránky po každé změně. Například na tools.pingdom.
2.) Ujistěte se, že vaše nové téma je widget-ready
Jedním z nejčastěji přizpůsobovaných elementů na webstránce bývají slajder widgety. V nich se provádí množství změn, od přizpůsobování textu, obrázků až po přizpůsobování linků. Pokud by nastal případ, že vaše nové téma by nebylo widget – enabled, všechny změny, které jste ve slajder widgetech udělali byste mohli ztratit. V tomto případě platí, že vše, co změníte v sidebar.php souboru starého tématu bude přepsáno. Nezapomeňte proto zkontrolovat, zda jste všechny tyto kódy přidali do sidebaru nového tématu. Je to velmi důležité.
3.) Informace z Google Analytics hodné zlata
Většina z vás si asi neumí představit WordPress stránku bez Google Analytics nebo nějakého jiného podobného nástroje. Pokud však využíváte Google Analytics, při změně tématu nezapomeňte zkopírovat tracking codes i do nového tématu. Tak jednoduchá věc, ale kolik z vás na ni zapomněli. Nebo si přidejte kód Google Analytics prostřednictvím modulu.
4.) Pravidelné zálohy
Zálohy si zvykněte dělat pravidelně. Už nikdy se nebudete muset trápit tím, že jste ztratili důležitý obsah. Preventivně zálohujte soubory, moduly i databáze. Netvrdím, že se něco musí bezpodmínečně stát a pokazit, ale na co pokoušet? Při vytváření záloh dobře poslouží placený modul Backup Buddy , který učiní všechny potřebné zálohy za vás. Nebudete je tak muset dělat manuálně.
5.) Režim údržby
Pravděpodobně nechcete, aby návštěvníci vaší stránky viděli stav uprostřed změny tématu za druhý. Tyto změny proto nedělejte „naživo“. Režim údržby zapněte na 15-20 minut. To by vám mělo stačit k tomu, abyste si byli jisti, že všechno funguje tak, jak má. Jakmile budete mít režim aktivován, můžete se pustit do změn. Můžete k tomu použít free modul Comming Soon .
6.) Testujte všechny funkcionality a moduly
V momentě, kdy budete mít aktivované nové téma, ujistěte se, že všechny funkce a moduly pracují tak, jak mají. U tohoto bodu by se vám mohl hodit seznam z bodu 1. Buďte si jisti, že všechno opravdu pracuje tak, jak má.
7.) Pravděpodobnost výskytu chyb
Pokud již máte nové téma aktivní, můžete vypnout režim údržby. V případě, že máte blog, napište o této změně příspěvek. Také můžete své čtenáře upozornit na to, že se změnami se na stránce mohou projevit i nějaké chyby. Klidně například vyzvěte návštěvníky, aby váš blog testovali a tím pádem pomohli k rychlejšímu odstranění chyb. Pokud se stane, že najdete problém, který bude pravděpodobě v tématu, kontaktujte vývojáře tématu. V případě, že jste si za téma zaplatili, chybu by měli opravit zadarmo.
8.) Testujte čas načítání stránky
Porovnejte čas načítání stránky ze starého tématu s načtením stránky na novém tématu. Standardně vám k tomu poslouží tools.pingdom .
9.) Monitorujte bounce rate
Při přepnutí tématu se podívejte na to, jak to s vaším bounce rate nebo mírou odchodu vypadá. Je-li vyšší než jste byli zvyklí, budete muset zpracovat na změnách. Přidejte widgety nebo lepší call-to-action pro nové čtenáře.
10.) Poslouchejte své návštěvníky
Poslední rada zní, poslouchejte a komunikujte se svými fanoušky. Ptejte se jich na názor a to, co řeknou, si v hlavě pečlivě zvažte.
Pokud patříte mezi pokročilejší uživatele WordPress , možná ještě jedna rada na závěr. Změny doporučuji dělat přes custom CSS nebo child téma.
Jak vidíte, změnit téma není problém. Problém může nastat až po změně. Třeba myslet na to, co může taková jedna změna vyvolat a je třeba na to být připraven. Doufám, že vám tento můj checklist pomůže a že například i díky němu předejdete všem případným problémům, které na vás při změně číhají.
Was this article helpful for you? Support me by sharing, please. 👍