Posílejte newsletter, na který se vaši odběratelé budou těšit

Newsletter jste už párkrát poslali. Tak proč máte pocit, že neúčinkuje? Čitelnost je nízká a míra kliknutí ještě nižší? Newsletter možná posíláte, ale více, než pravidelně spíše náhodně, když si vzpomenete. Toto je snad ta nejčastější chyba, kterou činí většina menších, ale často i větších firem. Newsletter neznamená napsat pár vět a vložit je do tří odstavců. Takový newsletter nikoho nezaujme. Je čas konečně to změnit a využít potenciál newsletteru naplno. Naučte se, jak se dělají newslettery, na které se vaši odběratelé budou těšit a které si i skutečně přečtou.

Přejděme si taktiku, jak na to, co dělat a co na druhou stranu nedělat. Společnost Salesforce zjistila, že až 73% marketérů tvrdí, že e-mail marketing tvoří základ jejich podnikání.

1. Databáze kontaktů

Prvním důležitým krokem při e-mail marketingu je budování databáze kontaktů. Zároveň je důležité vybrat nástroj, který vám pomůže newsletter vytvořit. Já osobně používám mailchimp . Mailchimp je jednoduchý a snadno se s ním pracuje. Je velmi flexibilní a nabízí dostatek možností úprav, ať už obrázků, textu nebo celkového obecného nastavení newsletteru.

2. Registrace a vytvoření účtu

Dalším krokem je registrace a vytvoření účtu. Po přihlášení je čas na importování databáze kontaktů. V první řadě si vytvořte “List” , tedy seznam kontaktů.

create-list-mailchimp

3. Import

Potom je čas na import již existujících nebo nových kontaktů.

import- mailchimp

Kontakty můžete importovat třemi způsoby.

import newsletter

Vyberte si, který způsob vám vyhovuje nejvíc. Já nejčastěji importuji kontakty z Excelu. Budování databáze kontaktů je dlouhodobá záležitost, která trvá roky. Návštěvníkům vaší webové stránky nabídněte možnost zasílání newsletteru. Oni sami se rozhodnou, jestli vám svůj mail poskytnou nebo ne. Rozhodně se vyhněte kupování kontaktů nebo násilné formě jejich získávání. Pomoci vám může například pop-up. Ten však musíte umět správně použít. Jak na pop-upy se dozvíte iz našeho článku – Pop-upy. Pravděpodobně je nemáte rádi, ale opravdu fungují!

4. Vytvoření nové kampaně

Pojďme si vytvořit první kampaň – campaign.

campaign-info-mailchimp

5. Design newsletteru

Na řadě je výběr šablony. Mailchimp vám nabízí spoustu různých šablon od výmyslu světa. Vybírat si doporučuji s heslem méně je více. Odběratelům připravte vizuální zážitek. Jedině tak si získáte jejich pozornost. Člověk je tvor, který reaguje na vizuální vjemy. Připravte si pěkné obrázky + trefný text a máte vyhráno. Každý obrázek, který do newsletteru chcete přidat můžete upravit. Zvětšit, zmenšit, oříznout, orámovat… Nezapomeňte, že fotky, které použijete, by měly být ve vyšší kvalitě.

Při vizuální stránce ještě zůstaneme. Jakkoli máte rádi různorodost fontů a barev, opatrně. Hezký obrázek je jedna věc, ale duhová kombinace barev a fontů bude působit zastrašujícím způsobem. V tomto případě platí již jednou zmíněno, méně je více. Při vytváření newsletteru mějte na paměti to, že newsletter by měl mít minimalistický design a měl by být přehledný. Zachovejte podobný design, styl templatu i barvy.

6. Obsahová stránka

Pojďme na obsahovou stránku. zapomeňte na slohy a esejovité texty. Ty nikdo číst nebude. Použijte přímé a trefné věty. Pozor také na gramatické chyby. Ty vám také body navíc nepřidají. Nezapomeňte v textu linkovat na webovou stránku. Nelinkujte však příliš mnoho. Spousta linků bude působit neuklidně. Proto zaměřte pozornost na jeden primární link a na informaci, kterou chcete v newsletteru sdělit.

Zachovejte konzistentnost newsletteru. Vytvořte si vlastní styl, se kterým si vás vaši odběratelé vždy spojí. Na závěr newsletteru umístěte prvky call-to-action.

Vždy si nezapomeňte zkontrolovat, jak newsletter vypadá na mobilu. Více než 56% uživatelů internetu si prohlíží obsah právě na mobilu. Proto je dobré mobilní zobrazení mimořádně důležité. Mailchimp má „preview mode“, na kterém přesně uvidíte, jak bude newsletter vypadat na mobilu.

7. Odeslání newsletteru

Poslední úlohou před velkým odesláním bude poslat testovací e-mail. A nakonec, když máte newsletter zkontrolován, je čas poslat ho a klepnout si high 5!

high 5 newsletter

Vytvořit zajímavý newsletter, který neskončí ihned v koši, je poněkud věda. Tyto tipy vám pomohou již více neudělat zbytečné chyby, kterými se připravujete o konverze. Kromě těchto bodů je důležité také to, abyste newsletter posílali opravdu pravidelně. Odběratelé si na to zvyknou a vy budete „více na očích“. Nemějte strach být trochu kreativní a vyzkoušet například smajlíky v předmětu newsletteru.

Nebojte se udělat věci jinak. Tak také je lepší posílat newsletter z konkrétního jména. Lidé si vás tak personalizují. Pod jménem vystupuje osoba. Všechno je to v hlavě. Vyvarujte se tedy názvu jako například info@webstránka.sk . Newsletter neposílejte o víkendu. Je to velmi častá chyba. Každý je v pondělí v práci zahlcen spoustou e-mailů. Váš newsletter se mezi nimi snadno ztratí. Vhodnější dny jsou středa nebo čtvrtek. A poslední rada na závěr, nezapomeňte na oslovení. Na začátek vložte speciální shortcode, díky kterému přijde každému jednomu odběrateli newsletter, který bude personalizovaný.

Pokud jste dosud newsletteru nepřikládali důležitost, zkuste začít komunikovat se zákazníky i tímto způsobem. Pro mě je dobrým příkladem newsletter, který pravidelně posílá knihkupectví Martinus.sk. I kvůli emocionálnímu vztahu k této značce si knihy kupuji zásadně tam 🙂
newsletter

Jaké máte vy zkušenosti s newsletterem? Podělte se s námi o vaše zkušenosti v komentářích níže 🙂

(V článku se nachází affiliate link na mailchimp. Pokud si přes tento odkaz něco objednáte, dostaneme malou provizi a vy tak můžete podpořit českou WordPress komunitu.)

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here