Začínáte s e-shopem? Držte se těchto 9 bodů

Díky WordPress a WooCommerce je založení e-shopu mnohem dostupnější záležitostí. Online prodej už naštěstí déle není výsadou jen velkých značek. Prostřednictvím e-shopu dnes může prodávat prakticky kdokoli a cokoli.

Se založením e-shopu na WordPress vám výrazně pomohou více modulů. V tomto případě mám na mysli zejména jeden konkrétní. WooCommerce. Je to nejpopulárnější modul, který má řadu funkcí a je snadno rozšiřitelný pomocí externích modulů.

1. Produkt jako řešení problému

188H

Celý online prodej není jen o samotném produktu. Jak to myslím? Vše spočívá v nalezení lidí, kteří hledají řešení určitého problému. Jak tedy přijít na to, na co se lidé ptají a jaká řešení hledají?
Existují tři základní způsoby, jak to zjistit.

  • Navštivte různá online fóra a hledejte problémy, které lidé řeší.
  • Udělejte si analýzu klíčových slov, která lidé nejčastěji hledají.
  • Analyzujte konkurenci. Poučte se z jejích chyb a nabídněte lepší produkt nebo službu.

Pokud již máte promyšleno, co bude váš produkt a komu jej budete nabízet, můžete se pustit do práce na novém e-shopu. Začněte instalací WooCommerce.

2. Instalace WooCommerce

WooCommerce bude třeba nainstalovat. Instalace probíhá podobně jako při instalování modulů. Na nástěnce si zvolíte možnost „moduly“ — „přidat nový/add new“, nainstalujete a následně aktivujete.

3. Konfigurace WooCommerce

Po aktivaci WooCommerce je čas na jeho přizpůsobení. Výhodou je, že má téměř neomezené možnosti přizpůsobení, v závislosti na tom, jak složitý nebo jednoduchý chcete váš e-shop mít.

general options

currency options

4. Výběr tématu

Důležitým krokem je výběr vhodné WooCommerce tématu . Největším výběrem témat disponuje wordpress.org , ale na webu najdete i další zdroje free WordPress témat . Kromě zmíněných zdrojů poskytuje zajímavá témata například i WooThemes . Možná si vyberete právě tam. Při výběru tématu myslete na to, aby téma vypadalo co nejprofesionálněji a poskytovalo dobré UX a UI. To znamená, že uživatelé by se měli na vaší stránce zvládnout jednoduše orientovat, pozitivně reagovat na její obsah a na to, co se na ní děje. Tyto předpoklady jsou základem pro dobrou uživatelskou zkušenost, tedy UX. Technické, typografické a ikony či různé interaktivní elementy zase představují uživatelské rozhraní nebo UI.

5. Text, který prodává

copy

Vaše nabídka se bude skládat z vizuální a textové části. Netřeba podcenit ani jednu z nich. Kvalitní obrázky v dobrém rozlišení podpořte poutavým textem. Text by měl být zajímavý a měl by oslovit tak, že převede zákazníka od příchodu na e-shop, až po moment, kdy svůj nákup potvrdí tlačítkem „koupit“ .

Myslete jako váš zákazník. Dobrá pomůcka je vytvoření persony. Vytvořte si typ zákazníka, který bude na vašem e-shopu nakupovat, přemýšlejte jako on. Klidně si zákazníka nazvěte konkrétním jménem. Myslete na to, co by se mu líbilo a co by ho přesvědčilo o tom, aby na vašem e-shopu nakoupil.

6. Design

grid style layout

Doporučuji vsadit na jednoduchost a minimalismus. Řiďte se heslem „méně je více“. Nesmíte dopustit, aby váš e-shop působil chaoticky. Použijte jeden nebo maximálně dva fonty na bílém pozadí. Dobře si promyslete i navigaci na webové stránce. Měla by být jasná a čistá. Inspiraci hledejte například ve flat designu nebo Grid style layout designu. Takový design dnes patří mezi nejpoužívanější. Nepodceňte ani UX a UI design .

7. Přidání produktů

Přidání produktů do e-shopu je jako přidání nového článku na blog. Přidávat můžete také kategorie výrobků, značek.. Stejně jako u blogu.

8. Plánování marketingu a komunikace

socialmedia-sharing

V případě uvádění nového e-shopu je vhodné přemýšlet nad placenou PPC reklamou. Je to poměrně jednoduchá cesta k tomu, jak dostat nové potenciální zákazníky na váš e-shop.

V rámci marketingu a komunikace se zaměřte zejména na sociální sítě a e-mail marketing. Podle statistik si až 58 % lidí pravidelně každé ráno kontroluje e-maily. Takovou komunikací si budujete se zákazníky dlouhodobý vztah. Výhodou komunikace a reklamy na sociálních sítích je to, že je poměrně levná a efektivní. Podobně jako e-mail marketing. Začátky sice mohou být těžší, ale přinesou své ovoce. Vztah si budujte třeba i tak, že svým zákazníkům pošlete milé přání na narozeniny nebo je pravidelně budete informovat o speciálních slevách a novinkách. Kromě toho tvořte hodnotný obsah, ke kterému budou mít zákazníci volný přístup. Pokud máte blog, obsah, který uveřejňujete nezapomeňte linkovat. Samozřejmě na relevantní odkazy. Google to ocení.

9. Budování důvěry

liska a maly princ
Budovat si důvěru je běh na dlouhou trať. Nic nejde hned. Dnes si lajk a follow musí značky zasloužit. Cesta je uveřejňování kvalitního obsahu a poskytování důvodů k tomu, aby se lidé na váš e-shop vraceli.

Když máte celkovou strategii promyšlenou, je čas na spuštění vašeho nového e-shopu. Shrnuli jsme, jak si vybudovat e-shop. Jakmile je váš e-shop aktivní, dejte o něm vědět. Sdílejte jej prostřednictvím sociálních sítí, pošlete jej přátelům, známým. Dostaňte jej co nejvíce do povědomí. Pozorujte, které produkty a služby se prodávají nejvíce, o které je největší, ale také sebemenší zájem.

Při uvádění e-shopu myslete na to, jak je důležité propojení skvělého produktu s marketingem a komunikací. Mít jen dobrý nápad, o kterém nikdo neví, je na nic. Mluvte o sobě, snažte se dostat do povědomí lidí, budujte si vztah a důvěru.

E-shopům se ještě budeme věnovat. Připravujeme pro vás další zajímavé články na téma WordPress a WooCommerce.

Věřím, že vám mé tipy a postřehy pomohly a přeji vám s vaším e-shopem co nejvíce úspěchů. 🙂

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here