Velké značky si vytvářejí své vlastní písmo. Jaké fonty budou in?

Podle odhadů, do roku 2017 bude vlastnit více než 1/3 světové populace chytrý telefon. Z toho 42% budou tvořit produkty společnosti Apple (iPhone, iPad, další…). S tímto trendem souvisí zájem o takzvané čtečky, který v poslední době rapidně vzrůstá. Amazon má dnes například v oběhu více než 43 milionů svých KINDLE čteček.

Apple a Google spolu s Amazonem chytili nový vítr do plachet a začali se motat kolem typografie. Důmyslně tak i tímto krokem snaží vyniknout na technologické scéně a zároveň tak potvrdit inovátorské lídrství na trhu značek s velkým jménem.

Amazon vytvořil typ písma Bookerly . Je speciálně určen pro čtečky KINDLE.

Kindle-amazon

Google odprezentoval nový typ písma Product Sans .

product sans-google

Apple přišel se svým prvním vlastním fontem San Francisco při uvádění Apple watch na trh.

sanfrancisco

Člověk prý v průměru stráví až 11 hodin denně pohledem na monitor některého z mnoha druhů elektrických zařízení. Vzhledem k tomuto důležitému faktu, nemáme být proč překvapeni, že tyto společnosti začaly zaměřovat svou pozornost i na oblast typografie a písma.

Vybrala jsem 7 nejžhavějších trendů v oblasti typografie, které nás budou provázet rokem 2016.

1.Flat design
Flat design není žádnou novinkou, kterou je třeba speciálně představovat. Vystihují ho dva nejdůležitější přívlastky. Čistý a minimalistický. Je silně propojen s UI designem. Zaměřuje se zejména na uživatelskou zkušenost.
Typ písma, který je často využíván v souvislosti s tímto velmi aktuálním designem je bold, simple, straight-forward s velkým důrazem na správné barvy.

flatdesign

2. Script
Je stále oblíbený favorit a typ písma, který má spoustu obměn. Script se podobá rukopisu. Patří spíše k elegantním typům písma. Je nejvhodnější na webové stránky, které slouží primárně k prezentaci firmy či vlastního portfolia. Výborně se hodí na webovou stránku s tématem jídla, módy nebo třeba hudby.

script

3. Hand Drawn Type
Hledáte nějaký speciální typ písma? Hand Drawn dodá webu kouzelnou atmosféru a osobitost. Webové stránce vdechne eleganci a styl, který si každý zapamatuje. Takový typ písma může na jednu stranu působit méně seriózně, ale na druhou stranu působí osobnějším dojmem. Vhodné jsou pro ručně kreslený design a layout webové stránky. tento font použila v jedné ze svých kampaní i Coca Cola. Myslím, že to nebyl krok vedle.

Snímek obrazovky 2016-02-17 v 19.51.37
hand drawn

4. Photo Overlays

Jsou to fonty, se kterými se každodenně setkáváme zejména na sociálních sítích. Často tvoří doprovodný text k memu obrázkům. Používají se ve spojitosti s čtetami nebo přírodními speciemi, které také tvoří velmi oblíbený komunikát v rámci komunikace na sociálních sítích. K tomu, abyste vyvěsili na sociálně podobný typ postu, jako je níže na obrázku, nemusíte být expertem na photoshop. Pomůže vám skvělý nástroj, Canva. Text, který v takovém postu využijete by měl být minimalistický. Neriskujte zbytečně vizuální zmatek. Myslete také na to, že za textem by se neměly příliš vyskytovat vizuální prvky. Text by se tak mohl stát nečitelným.

photo-overlays

5. Geometric Design

Oblibě se těší také takzvané geometrické styly písma. U těchto fontů si třeba dát opravdu velký pozor na to, kde jej použijete. Font je charakteristický čistými liniemi a dokonale zaoblenými rohy. Vytváří při tom dojem designové úplnosti. Každé písmeno takového druhu písma připomíná geometrický tvar. Oblíbeným se stal v případech, kdy chtěla webstránka elegantně a moderně. V takovém případě se geometric design volí do názvu, nadpisu. V textu se využívá ve značně nižší míře. Fonty geometrického designu patří k fontům čistých a elegantních tvarů písma, které přináší dokonalou vizuální hierarchii.

geometric design
Snímek obrazovky 2016-02-17 ve 22.05.46

6. LetterPress
Nejčastěji reprezentuje retro design, populární zejména v loňském roce. Fonty v tomto designu bývají pospojovány tal, aby zapadly do jednoho celku.

letterpress

7. Icon Fonts
Rozhodnete-li se stavět na ikonovém designu, pravděpodobně si potrpíte na něčem neobyčejném. Ikony by mohly být správnou volbou. Výhodou ikonových fontů je, že jsou vektory, takže můžete hýbat s jejich velikostí a nemusíte se při tom bát, že ikonky utrpí na kvalitě. Tento typ fontů není až tak často používán, přece jen vyžaduje jistou dávku odvahy. Také je třeba vzít v úvahu fakt, že si jej nemůže dovolit každá webstránka. Proto je třeba si tento krok velmi dobře promyslet.

graphic-phont

Dnes již existuje řada nástrojů, díky kterým si můžete přizpůsobit nebo dokonce vytvořit vlastní fonty písma. Tak jak vám dokáže zmíněná Canva pomoci vytvořit graficky přijatelný příspěvek na facebook nebo Instagram, tak vám může pomoci aplikace Gryphs App vytvořit si vlastní variace fontů písma. Skvělým tipem je také Project Faces, Prototypo či FontArk. Počítejte s tím, že fonty, které si takto vytvoříte, zřejmě nebudou na tak vysoké úrovni.

typo
WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here