Sémantické vyhledávání. Slyšeli jste už o něm?

Během uplynulých pár let se vyhledávací algoritmus vícekrát modifikoval. Změny přešly od přísně daného vyhledávání podle klíčových slov na sémantické vyhledávání, jehož podstatou je prioritně kvalitní obsah, relevantní klíčová slova a výrazy.

Dny, kdy jsme řešili jen přesně stanovená a nalinkovaná klíčová slova, která jsme rozhodně museli zakomponovat do našeho obsahu, abychom dosáhli vysoké pozice v google vyhledávání jsou už dávno pryč. Dnes musíme přemýšlet sémanticky.

Opět platí, že všude je třeba hledat možná na první pohled ne až tak jasně viditelné souvislosti. Chcete-li hrát “Google hru” a vzít si vše, co Google nabízí, budete potřebovat provést pár změn. Tyto změny se budou muset projevit v obsahu. Bude třeba myslet „outofbox“ a podívat se na obsah z jiné perspektivy.

V tomto článku náš čeká odhalení všech detailů a souvislostí, které s algoritmem souvisí.
Pojďme však pěkně od základů.

Co sémantické vyhledávání znamená?

Sémantické vyhledávání ve skutečnosti odkazuje na způsob, jakým fungují vyhledávací nástroje. Ty využívají více zdrojů k tomu, aby přinesly ty nejlepší výsledky tady a teď, výsledky v daném okamžiku, kdy vyhledáváte konkrétní výraz.

Podle Technopedie je sémantické vyhledávání:
„Technika vyhledávání dat, ve kterých se neklade důraz pouze na nalezení relevantních klíčových slov. Jejím hlavním záměrem je určit kontextuální význam slova nebo výrazu, který osoba ve svém příspěvku použila. Vyhledávače berou v úvahu i to, co lidé hledali dosud a mezi jednotlivými vyhledáváními hledají vazby.”

Je to tedy rozhodně krok vpřed ve srovnání s tradičním způsobem, jakým vyhledávací nástroje fungovaly.

Sémantické vyhledávače jsou umělá inteligence. Jejich algoritmus se učí přizpůsobovat výsledky vyhledávání jednotlivých uživatelů na základě jejich minulých vyhledávání.

Forma sémantického vyhledávání je zřejmá již v následujícím příkladu:

Semantic-search

Je to důkaz toho, že sémantické vyhledávání zde bylo ještě před samotnou aktualizací Google Hummingbird, která přišla v roce 2013. Po této aktualizaci jsme začali intuitivní vyhledávací funkce vnímat víc.

semantic-example


S Google si můžete dokonce i promluvit. Konverzační otázky pracují právě na principu sémantického vyhledávání. Od aktualizace Hummingbird tedy Google věnuje pozornost celkovému kontextu. Nejen jednotlivým klíčovým slovům. Jak jsem psala na začátku, je to o souvislostech. A ty se projevují přesně tady. Bez této schopnosti by algoritmy nemohly existovat a nebylo by možné vyvozovat ani konverzační otázky.

the-revenant

Technopedie dále píše:
Sémantické vyhledávání funguje na principech jazykové sémantiky. Na rozdíl od typických vyhledávacích algoritmů, sémantické vyhledávání je založeno na kontextu, záměru a celkové koncepci hledaného výrazu. Sémantické vyhledávání zahrnuje také synonyma, současné trendy, aktuální situaci, různé variace slov, přirozený jazyk.. Pojmy sémantického vyhledávání jsou odvozeny od různých vyhledávacích algoritmů a metod, včetně klíčových slov, mapování, různých vzorů, grafů a logiky.

the-revenant-movie


Proč bychom měli začít při psaní obsahu na náš web myslet sémanticky?

Naskočte do tohoto rozjetého vlaku. Je na to ten nejlepší čas. Nemůžete nic ztratit. Jen získat.

1.) Zvyšte hodnocení vyhledávacího nástroje

zatímco bývalý softwarový inženýr Matt Cutts v minulosti uvedl, že sémantické vyhledávání nebudou mít za následek zlepšení pozic v Google vyhledávání, je minimálně jasné to, že váš obsah se zobrazí co nejširšímu publiku, které hledá relevantní odpovědi.

2.) Zlepšete míru prokliku

Sémantické vyhledávání zajišťuje i to, že váš výsledek se zobrazí vizuálně přitažlivější.
Tradiční zobrazení vypadá asi takto:
OBR bez a se spippetem.

the-revenant-tweet

Snippet zahrnuje hvězdičkové hodnocení, snímky stránky. Snippet zajišťuje to, že váš obsah se ve vyhledávání zobrazí přesně tak, jak potřebujete. Sociální sítě jako Facebook, Twitter, LinkedIn či Google+ mají svou vlastní sémantickou strukturu.

3.) Usnadněte přístup k vašemu obsahu

Vytvářejte jasné a výstižné názvy stránek a rovněž jejich popisy.

4.) Relevance pro čtenáře

Přemýšlejte nad koncovým uživatelem, nad svým čtenářem a zákazníkem. Vytvářejte kontextově relevantní obsah. Publikujte užitečné a relevantní informace.

O fungování sémantického vyhledávání toho v konečném důsledku až tak moc nevíme. Google si samozřejmě několik věcí nechává zamčené v šuplíku. Je však jasné to, že Google se velmi rychle a hodně učí o vyhledávacím chování každého uživatele. Výsledky, které nám Google poskytuje odrážejí nejen naše vyhledávací návyky, ale také návyky všech ostatních lidí. Lidí, toří v minulosti pomocí Google vyhledávali konkrétní dotazy, fráze či slova.

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here