Jak zvýšit návštěvnost webu s optimalizací pro Google

I vy jste to už zjistili? Tu krutou pravdu, že jen vytvořit dobrý článek nebo webstránku nestačí a samo od sebe se to nezpropaguje?

Dali jste si brainstorming a vytvořili plán, jaké podstránky dát na svůj web, také plán na obsahový marketing a blogové články. Ale, čtenáři nechodí v houfech a stále si lámete hlavu nad tím, proč je návštěvnost webstránek a vašich článků nízká?

Tak v tomto článku najdete detailní návod, jak optimalizovat své podstránky nebo svůj blog, abyste pomocí vyhledávače Google získali více čtenářů. Najdete také mnoho jiných způsobů jak zvýšit návštěvnost stránky , ale Google byste neměli vynechat, protože den co den tisíce lidí vyhledávají řešení na problémy, se kterými jim umíte pomoci právě vy.

Online marketing se mění rok od roku, strategie se mění, postupy se mění. Ale, jedna věc se mění pomalu. Jsou jí lidé. A pokud budou hledat odpovědi, budou chodit i do vyhledávače a hledat odpovědi na otázky, které je trápí.

Pokud se toto nezmění, tak Google bude velmi užitečný zdroj návštěvnosti. A můžete si být jisti, že v dohledné době tomu jinak nebude. Vždyť si to přiznejte, že jste v Googlu nedávno něco hledali.

Pojďme se podívat, jak jej můžete využít i vy.

Google má svůj vlastní algoritmus, pomocí kterého hodnotí relevanci vašeho článku k hledaným výrazům. Můžete si jej představit, jak kritéria, která používáte při důležitých rozhodnutích. Čím více kritérií nějaká alternativa splňuje, tím větší pravděpodobnost, že si ji vyberete.

Podobně „přemýšlí“ i Google. Sleduje, jaká kritéria váš článek splňuje, váhu těchto kritérií a podle toho rozhodne, jaké weby upřednostní.

Pokud tato kritéria znáte, budete mít větší šanci se umístit na prvních příčkách i vy. A to znamená i zvýšení nášvtevnosti vaší stránky.

Pojďme na to.

 

Krok Nr. 1 – Vyberte vhodné klíčové slovo/slova do článku

Těžko tomu uvěřit, ale je tomu tak. Pokud si přes nástroj Keyword planner prohlédnete vyhledávanost klíčových slov, tak drobné změny v pořadí slov nebo jejich variace mohou mít velké výkyvy ve vyhledávanosti.

Například slovo „vytvoření web stránky“ mělo od prosince 2015 do listopadu 2016 průměrnou měsíční vyhledávanost 260, „tvorba webových stránek“ 480“ a „tvorba webových stránek“ až 2400.

Takže, pokud byste měli na podstránce v textu slovo vytvoření namísto tvorba, mohli byste přijít o velkou návštěvnost. I proto má služba Atomer, která kraluje prvním příčkám v Google, podstránky na obě klíčová slova. Nejen jedno.

ako zvýšiť návštevnosť web stránok

Vybrat ta správná klíčová slova je základním krokem, když chcete vědět, jak zvýšit návštěvnost web stránky.

 

Krok Nr. 2 – zapracujte klíčové slovo do hlavních SEO faktorů, které Google zohledňuje

 

Nadpis Title

Společně s nadpisem vašeho článku tvoří 2 silné faktory, které vám pomáhají dostat se na vyšší příčky ve vyhledávání. Ve vyhledávači se zobrazuje modrým textem.

Pokud je to možné, dejte klíčové slovo na začátek. Pokud byste například optimalizovali článek na klíčové slovo „jak správně cvičit“, tak nadpis Jak správně cvičit: X rad, které byste měli mít na paměti je lepší než X rad, které byste měli mít na paměti, chcete-li správně cvičit .

 

Meta description

Ve vyhledávání se zobrazuje jako krátký popis pod nadpisem Title a url adresou. Popisek by měl být o délce maximálně 150-160 znaků.

Mít klíčové slovo v popisu už sice není faktor, jako kdysi, ale můžete jím zvýšit míru prokliků ve vyhledávači, a to už faktor je. Pokud na vaše výsledky nikdo nekliká, Google je vyhodnotí jako nerelevantní, a tak je pak posune níže ve výsledcích vyhledávání.

Navíc Google vždy zvýrazní boldem vaše klíčová slova, takže určitě je lepší je v meta description mít. Otázkou pouze zůstává, jak ho napsat tak, aby vzbuzoval zájem.

Nejjednodušší způsob je formule problém – řešení.

Například: Nevíte si rady s (klíčové slovo)? V tomto článku naleznete detailní popis jak dosáhnout (přátelného výsledku) ve 3 krocích.

A abych nezapomněl, aby se vám ve výsledcích vyhledávání zobrazoval správně, nepřekročte 160 znaků.

 

URL adresa

Podobně jako meta description, ani url adresa už nemá takovou váhu, jako kdysi, ale klíčová slova v ní stále dokážou dodat menší sílu pro zvýšení pozic.

Pokud používáte WordPress , url adresa se automaticky táhne z nadpisu podstránky nebo článku. Tu ale můžete bez problémů měnit přímo v nastaveních.

Návštevnosť webu - optimalizácia url adresy

Jak ji navrhnout? Jaká by měla být její délka? A co skloňování?

Algoritmus Google nemá problém přečíst i déle url adresy, ale je to zbytečné, protože ve výsledcích vyhledávání by stejně byly useknuty.

Já se řídím pravidlem ±6 slov, protože ty se zpravidla zobrazují v pořádku a podle Matta Cuttse, bývalého šéfa pro dozor nad web spamem v Google, se přikládá větší váha slovům v url adrese, která jsou na prvních pěti místech.

 

 

H1 nadpis článku

Nadpisy vašich článků by měly mít tag h1. Pokud využíváte WordPress , tak ten to dělá automaticky. Je důležité, aby obsahoval klíčové slovo, které jste vybrali v 1. kroku. Bez něj se vám moc zvýšit návštěvnost webové stránky nepodaří. Sice Google je natolik moudrý, že už umí rozeznávat kontext i synonyma a ne každý výsledek vyhledávání

Doporučená četba: Co vás bulvár může naučit o psaní neodolatelných titulků

 

Podnadpisy h2

Velké shluky textu působí odpudivě a náročně. Pokud svůj text rozdělíte na menší části, budou snáze stravitelné. K tomu skvěle poslouží podnadpisy v rámci článku. Ty můžete přes WordPress snadno nastavit následovně:

návštevnosť webu - nadpisy h2

Nezapomeňte do nich vložit klíčové slovo. Nemusíte do každého podnadpisu, ale pokud je to možné, použijte jej alespoň jednou.

Kromě nadpisů úrovně h2 můžete využít také nadpisy úrovně h3, pokud byste chtěli svůj text více rozčlenit. Sice podnadpis h3 z pohledu SEO moc nezaváží, ale pokud tam můžete šupnout klíčové slovo, určitě to neuškodí.

 

Klíčové slovo na začátku článku

Spousta lidí začne s dlouhým úvodem a klíčové slovo použije až později v textu. Ale abyste Googlu pomohli lépe pochopit o čem je váš článek, použijte klíčové slovo co nejdříve. Ideální někde v prvních sto slovech.

 

Hustota klíčových slov v textu

Kdysi by vám stačilo „překlíčovat“ text svým slovem ao dobré pozice na první straně byste měli postaráno. To už dnes nefunguje. A nejenže nefunguje, ale také vám to může uškodit.

Jak to funguje dnes? Nevím. Opravdu nevím a nemyslím si, že někdo má přesnou odpověď.

Pokud si vyhledáte „ideal word density for seo“ nebo něco podobného, dá vám to spoustu výsledků, ale nic konkrétního.

Z vlastní zkušenosti vám vím říci, že na stránce se sto padesáti slovy je lepší mít třikrát klíčové slovo, než ho mít jen jednou na začátku.

Pokud píšete delší článek, nestačí mít klíčové slovo použito jen jednou. Použijte jej na začátku, na konci a několikrát v těle textu. Neexistuje přesný počet. Každé téma a klíčové slovo je jiné. A ne vždy ho můžete přirozeně zapracovat do textu.

 

Vnitřní prolinkování

Nevěřili byste, jak žalostně málo blogerů na Slovensku využívá vnitřní prolinkování na jiné své články. Nejenže si tak lidé nebudou moci přečíst další relevantní informace na vašem webu, přicházíte také o možnost posílit své pozice ve vyhledávači na dané klíčové slovo.

Jakmile napíšete nový článek, podívejte se na své starší, které jsou tematicky příbuzné a obsahují alespoň jednou klíčové slovo, na které je nový článek optimalizován. Když je najdete, vložte do těchto slov prolinkování na nový článek.

Pokud takový článek najdete, ale neobsahuje dané klíčové slovo, popřemýšlejte, jak byste mohli původní text upravit o klíčové slovo.

 

Obrázek/video

Mít na webu jen text, to je jako mít web z roku 2000. Dnes jsou čtenáři poněkud náročnější a obsah by měl být více interaktivní.

Pokud je to možné, využijte názorné obrázky k ilustraci svých myšlenek, případně vložte zajímavé YouTube video přímo do článku. Vy sami ani video tvořit nemusíte, na YouTube jsou jejich miliony.

Pokud použijete obrázky, nezapomeňte do alt tagu vložit vaše klíčové slovo. Ale pozor na to, abyste neměli v každém obrázku tentýž alt tag. Použijte různé variace stejného klíčového slova.

Například pro klíčové slovo „letní dovolená itálie“ by alt tagy pro více obrázků mohly být následující:

  • letní dovolená Itálie
  • letní dovolená v Itálii
  • letní dovolená Itálie 2017
  • letní dovolená Itálie destinace X

A kde se ten alt tag nastavuje?

Pokud používáte WordPress , alt tag můžete upravit přímo při vkládání obrázku přes pole alternativní text .

 

Doporučená četba: SEO se týká také obrázků. Optimalizujte je a získejte větší návštěvnost

 

Pište delší články

Delší články mají dvě hlavní výhody.

Můžete jít více do hloubky, psát podrobněji, a vylíčit se tak v očích svých čtenářů jako skutečný odborník. Pokud byste o tom nic nevěděli, nemohli byste přece o tom tak moc napsat.

Za druhé, můžete vícekrát použít své klíčové slovo v textu, nebo můžete své téma rozebrat z více pohledů a prolinkovat ho na více svých článků.

A kolik slov by to mělo být? 1200 a více. Pokud si říkáte, že kdo to bude číst, tak máte pravdu, že nikdo. Hlavně pokud jim dáte důvod nečíst dál. Lidé neodcházejí z delších článků proto, že by byly dlouhé, ale pro úplně jiné důvody. Nejčastěji jsou to tyto dva:

  • článek je nudný
  • informace z článku již čtenáři dávno vědí

Proč lidé vydrží dívat dvouhodinový film? Protože to není nuda a nevědí, jak to celé dopadne. Proto udrží jejich pozornost a dívají až do konce.

Ale to není všechno. Ještě je zde i třetí důvod, proč se delší články vyplatí.

Vědět, jak zvýšit návštěvnost webové stránky, je jen jedna část skládačky. Druhá je lidi na stránce udržet, protože to dá signál Googlu, že vaše stránka je relevantní a poskytuje přesně to, co lidé hledali. A to lze tak, že lidem poskytnete delší a detailnější odpovědi.

Na druhé straně, pokud byste si klikli na nějaký výsledek, ale po pár vteřinách odtud odešli, znamenalo by to pro vyhledávač, že vaše stránka na dané klíčové slovo neposkytuje relevantní informace. V překladu to znamená nižší pozice.

Avšak u kratších článků lidé také odcházejí dříve. Proto se vyplatí mít delší články. Sice je psaním zabijete několik hodin, ale z dlouhodobého hlediska vám to pomůže.

 

Pište články s vysokou přidanou hodnotou

Na internetu se tvoří den co den množství obsahu. Většina z něj je naprostý balast. Google má za cíl být nejlepším vyhledávačem na světě, aby jej lidé chtěli používat. Proč by tedy měl lidem servírovat balast, ačkoli obsahuje ta klíčová slova?

Proto nestačí jen psát články a zapracovat tam klíčová slova. Musíte jít mnohem dál a poskytnout takové informace, které nikdo jiný nenapsal. Ideální je podat tak, aby se na to nikdo ještě moc dlouho nechytal.

Příklady pro vás k inspiraci:

Jak užívat magnesium, kdy a kolik denně? (ověřené informace)

Který je nejlepší kolagen na trhu? (objektivní srovnání)

 

Slovo na závěr

Optimalizace pro vyhledávače již dlouhá léta patří mezi nejdůležitější strategie online marketingu. Přestože se objevují fámy, že SEO je mrtvé, nebo se postupně vytrácí, není to docela tak. Pokud blogujete nebo lidé v tisících vyhledávají nějaká klíčová slova spojená s vašimi službami či produkty, vyplatí se vám být na prvních příčkách, protože takto víte získat obrovskou návštěvnost.

A díky systému WordPress není optimalizace článku tak náročná , jak byste si mysleli, takže návštěvnost stránek umíte snadno zvýšit i bez znalostí programování.

Věřím, že článek vám pomohl odpovědět na otázku jak zvýšit návštěvnost stránky. Už zbývá jen jedno. Použít tato doporučení ke zvýšení návštěvnosti webu z Google v praxi.

 

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here