Výběr správného dodavatele pro tvorbu web stránky může být pro lidi a firmy matoucí, zejména pokud s ním nemají praktické zkušenosti. Proto jsem se rozhodl v tomto článku vysvětlit proces výběru dodavatele a přidat pár rad a tipů.
Obsah
1. Vyberte si typ produktu
V podstatě existují dvě hlavní možnosti tvorby web stránky – stránka na míru, stránka k pronájmu (například Webnode ) a stránka poskládaná z komponent třetích stran. V následující tabulce jsem shrnul jejich jednotlivé výhody a nevýhody:
Stránka na míru | Stránka poskládaná z komponentů | |
Cena | Rádově v tisících eur (od 1000 € výše). | Rádově ve stovkách eur. Možné získat web stránku i do 1000 €. |
Postup | Dodavatel zákazníkovi na základě požadavků vytvoří grafický design webové stránky a po ujednocení konečného designu danou stránku naprogramuje v podstatě od začátku – na zelené louce. | Vyberou se stávající komponenty – například WordPress platforma, jeho pluginy a téma, které bude tvořit vzhled webové stránky. Stránka se případně přizpůsobuje dle požadavků zákazníka, avšak každá změna zvyšuje cenu. |
Vhodnost | Vhodné zejména pro klienty a společnosti s větším rozpočtem, jejichž cílem je mít jedinečný design a stránku dokonale přizpůsobenou svým potřebám. | Vhodné pro zákazníky a společnosti s nižším rozpočtem, kteří vyžadují dobrý poměr cena/výsledek. |
Výhody a nevýhody | Jedinečnost designu
Vyšší cena Potřebný delší čas k dokončení | Výborný poměr cena/výsledek
Nižší cena Kratší čas k dokončení |
2. Sesumarizujte si svá kritéria a požadavky
Je dobré ujasnit si svá kritéria a požadavky na web stránku ještě před zahájením kontaktování dodavatelů. Pomůže to oběma stranám mít jasnou představu, tím pádem lze lépe odhadnout potřebný čas na dokončení a cena.
Tip na kritérium – V současnosti přes 50 % lidí navštěvuje stránky přes mobilní zařízení a tablety, proto pokud nechcete přijít o část návštěvníků, trvejte na responzivite stránky. Viděl jsem stránky za tisíce eur dělané na míru, které nesplňovaly tento základní požadavek – vypadaly krásně na monitoru s tradičním rozlišením, avšak byly nepoužitelné k prohlížení přes mobilní zařízení.
3. Pořádně si otestujte dodanou stránku
Doporučuji pořádně si otestovat dodanou stránku, její vzhled a chování. A to nejen na monitoru, ale na všech typech zařízení a velikostech obrazovky – to znamená také na mobilních zařízeních a tabletech.
Tipy na závěr
Pokud jste osoba nebo společnost s malým rozpočtem na stránku, zvažte nejprve její vytvoření ze stávajících komponent, které vám dokáže dodavatel levně a rychle přizpůsobit. V současnosti je dostupný velký počet různých komponentů za rozumné ceny.
V tomto článku jsem shrnul pouze základní postřehy, o tomto tématu by se dala napsat i celá kniha. Informace, které jsem uvedl, jsou pouze orientační. Mým cílem bylo dát vám základ, od kterého se můžete odrazit. Vaše názory, zkušenosti a další tipy rád uvítám v komentářích.
Chcete mít profesionální webovou stránku, která jde s nejnovějšími trendy? Napište mi email a doporučím vám kvalitního dodavatele .
Was this article helpful for you? Support me by sharing, please. 👍