Proč potřebujeme web stránku? Potřebujeme ji vůbec? Shrnul jsem pro vás 17 důvodů, které mohou pomoci rozhodnout se, zda by pro vás byla přínosná.
Obsah
1. Online prezentace
Stejně jako mnoho malých podnikatelů si možná myslíte, že vaše firma nemůže mít prospěch z webové stránky, nebo že webová stránka není v rámci vašeho rozpočtu. Jedná se o nedorozumění. Vaše firma potřebuje profesionální webové stránky, bez ohledu na to, jakou velikost má vaše podnikání.
Firmy a živnostníci utrácejí spoustu peněz na vytváření vizitek, letáků, brožur a jejich distribuci. Tím, že máte webové stránky, můžete tyto náklady omezit. Vaši potenciální zákazníci se mohou dozvědět o vás ao některých z vašich produktů z webové stránky.
2. Dosah na další oblasti potenciálních zákazníků
Více než 2,4 miliardy lidí používá internet každý den a asi 90 % z nich si přes něj také nakupuje a kontaktuje společnosti. Takže tím, že máte internetovou stránku, můžete zasáhnout i takové oblasti potenciálních zákazníků, ke kterým byste se nedostali jinými cestami komunikace.
Na internetu se otevřel zcela nový svět marketingu, který dříve neexistoval. Vaše webové stránky mohou přilákat nové lidi.
3. Komunikace se zákazníky
Přes svou web stránku nebo blog můžete upozornit zákazníky na nejnovější nabídky, výrobky, propagační akce, události, fotky nebo jakýkoli jiný obsah. Také jste schopni ovlivnit rozhodování lidí a vychovávat je jako své zákazníky – to znamená, že máte na ně větší vliv.
4. Přímá zpětná vazba
Máte-li na web stránce kontaktní formulář nebo možnost komentářů tak můžete zdarma získat cennou zpětnou vazbu od zákazníků. Víte, jak je to skvělý pocit, když zákazníci pochválí vaši práci? Tím, že budete mít webovou stránku, to můžete zjistit.
5. Pomáhá s obchodními cíli
Když budete připravovat obsah pro vaše webové stránky, budete si muset znovu ujasnit věci o vaší firmě, na které jste možná neměli čas. S největší pravděpodobností přehodnotíte i své obchodní cíle.
6. Podpora zákazníků
Můžete výrazně snížit náklady na zákaznickou podporu tím, že budete mít webstránku s formulářem, nebo dokonce jen FAQ (sekci Často kladených otázek) na své webové stránce.
7. Vlastní emailová adresa
Existují i jiné způsoby, jak toho dosáhnout, ale tím, že budete mít webovou stránku s vlastní doménou, můžete mít také svou vlastní e-mailovou adresu s názvem stránky nebo firmy (jméno.příjmení@mojestranka.cz). Působí to více profesionálně a je to snáze zapamatovatelné. Vím, že milujete svůj email janko345@gmail.com, ale to opravdu nepůsobí pro zákazníky důvěryhodně a profesionálně.
8. Prezentace koníčků
Máte rádi sport? Nebo fotografování, auta, turistiku či zvířata? Pak máte příležitost mít tematicky založenou web stránku/blog, kde můžete psát o svém hobby. Internet je prostor pro neomezený počet specializovaných blogů, které mohou přitáhnout návštěvnost a případně i výdělky. Stačí si vybrat něco, co máte rádi a začít o tom psát.
9. Posílení důvěryhodnosti
Dobře strukturované webové stránky mohou podpořit okamžitou důvěryhodnost se zákazníky, kteří se rozhodují a vyhledávají informace na internetu. Tím, že najdou internetovou stránku vaší firmy, se mohou utvrdit v serióznosti vaší firmy.
10. Může pomoci najít si práci
Webstránku lze využít také jako online životopis. Vím, že některé firmy a HR lidé berou v úvahu i takovou prezentaci u uchazečů o práci. Také vám webstránka může dopomoci k tomu, aby vás mohli kontaktovat.
11. Web stránka šetří peníze
Jako majitel malé firmy si asi myslíte, že si nemůžete dovolit profesionální webové stránky, ale opak je pravdou – nemůžete si dovolit nemít ji. Přestože náklady na získání webové stránky mohou být vyšší, jakmile ji máte, tak vás stojí měsíčně řádově pár eur (za hosting, doménu a případnou údržbu). V některých případech dokonce i do 10 eur.
Ve srovnání s náklady na novinový inzerát, když vezmete v úvahu potenciální trh, můžete dosáhnout s webovou stránkou efektivnějšího a levnějšího způsobu, jak podpořit vaše podnikání.
12. Vaše podnikání získá důvěryhodnost
Dnes stále více zákazníků používá internet k hledání produktu nebo služby, které potřebují. Váš malý podnik získá důvěryhodnost tím, že bude mít internetové stránky. Bez ní budou vaši potenciální zákazníci odcházet k vašim konkurentům, kteří je mají.
Pokud již máte webové stránky, ale jsou pouze nekvalitně (vlastnoručně) udělané, tak profesionálně předělaná stránka může poskytnout vašemu podnikání profesionální image, která bude inspirovat ještě větší sebedůvěru.
Pro malé (domácí) podniky, je to obzvláště výhodné, protože nemají prodejnu k propagaci svých výrobků nebo služeb.
13. Web stránka vám umožní udržet zákazníky informované
Myslete na svou webovou stránku jako na vaši online brožuru nebo katalog. Je mnohem jednodušší, rychlejší a levnější aktualizovat informace o svých produktech a službách na svých webových stránkách, než v tiskovém materiálu.
Je to účinný způsob, jak informovat vaše zákazníky o příchodu nových výrobků, nadcházejících událostech, speciálních akcích, nebo jakýchkoli nových službách, které aktuálně nabízíte.
Na rozdíl od tištěných reklam, které rychle zastarávají, vaše webové stránky budou vždy poskytovat aktuální informace a zprávy.
14. Web stránka je vždy dostupná pro zákazníky
Internetové stránky jsou pro své pravidelné i potenciální zákazníky dostupné 24 hodin, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce. Zákazníky v kterékoli době zajišťují pohodlné prohlížení produktů a služeb. Dokonce i tehdy, když váš obchod nebo kancelář je zavřená. Takže můžete být vždy k dispozici pro své zákazníky.
V dnešním uspěchaném životním stylu, je web stránka skvělé prodejní místo při rozhodování o koupi.
15. Web stránka umožňuje zacílit na širší trh
Ať už poskytujete produkty nebo služby, vaše webová stránka poskytuje alternativní prostor pro prodej. Pro prodejce je vaše webová stránka (nazývaná také eCommerce stránka) skvělým místem jak poskytnout své výrobky na širší trh.
Také služby mohou být dány k dispozici po celém světě. Nevěříte, že budete moci prodávat své produkty nebo služby online? Nezapomeňte, že dokonce i auta a domy se úspěšně prodávají on-line!
16. Web stránka vám ušetří čas
Poskytování informací svým zákazníkům nějakou dobu trvá, ať už je to po telefonu, face-to-face, v brožuře nebo v e-mailech. V online katalogu můžete poskytnout spoustu informací o svých produktech a službách. Jakmile máte webovou stránku, je k dispozici pro své zákazníky na nepřetržitou dobu, což vám ušetří čas. A co je čas? Čas jsou peníze!
17. Web stránka zlepšuje vaše služby zákazníkům
Možná prodáváte ekologicky šetrné výrobky a chtěli byste se podělit o tipy, jak recyklovat, nebo možná jste účetní firma a chcete svým klientům poradit, jak zjednodušit jejich účetnictví praktiky.
Zahrnutím sekce otázek a odpovědí, přidáváním článků nebo nahráváním videí můžete odpovědět na všechny dotazy vašich zákazníků, můžete je udržet informované.
Existuje snad lepší způsob, jak poskytovat služby s přidanou hodnotou, než sdílením informací na svých webových stránkách?
Závěr
Věřím, že výše vyjmenované výhody web stránky vám pomohou rozhodnout se, proč potřebujete web stránku a zda vůbec. Pokud vám napadají i jiné výhody, budu rád, pokud se s nimi podělíte v komentářích.
Chcete mít profesionální webovou stránku, která jde s nejnovějšími trendy? Napište mi email a doporučím vám kvalitního dodavatele .
Was this article helpful for you? Support me by sharing, please. 👍