Jak vybrat vhodnou platební bránu

Pokud právě pracujete na nastaveních e-shopu, nebo se k tomu teprve chystáte, součástí tohoto procesu by mělo být i akceptování plateb vašich zákazníků. Pokud předpokládáme, že chcete, aby váš e-shop prodával 🙂 K tomu, aby byl tento proces úspěšný, budete kromě atraktivní nabídky a výběru potřebovat také platební bránu. Díky platební bráně umíte zákazníkům platbu za produkty značně usnadnit. Výběr té, která vám bude nejvíce vyhovovat, může zabrat nějaký ten čas, ale správným nastavením kritérií tento výběrový proces značně usnadníte.

Pojďme se podívat na to, jak tu nejlepší platební bránu, se zaměřením na uvedení nového e-shopu, najít. Pokud googlite informace o platebních branách a doklikali jste se až sem, pravděpodobně už víte, že platební bránu nutně potřebujete. Otázkou už jen zbývá, jaké má mít vlastnosti.

Na začátek si ujasněme, co to platební brána je?

„Platební brána je aplikace, která umožňuje, aby platby od zákazníků bezpečně proběhly. V praxi to znamená, že v momentě, kdy zákazník klikne na „objednat“, platební brána je to, co zpracuje další kroky. Ověřuje správnost informací, způsob, schvalování žádostí a následné vygenerování potvrzovacího čísla a pokračování objednávky. Tolik k teorii.

Bez platební brány váš e-shop není schopen akceptovat online platby.

Nyní pojďme zjistit, která platební brána bude pro váš e-shop nejlepší. Proces rozhodování si značně usnadníte, budete-li dostatečně informováni o možnostech platebních bran ao jejich typech.

Platební brány mohou být buď takzvané off-site nebo mohou být integrovány do vašeho obchodu. Porovnáme si výhody obou typů.

Off – site platební brány

Znáte-li Pay Pal, budete vědět o čem mluvím. Takovým platebním branám se říká i „hosted payment gateway“, v českém překladu něco ve smyslu „hostovní platební brána“, což není zrovna nejprofesionálnější způsob překladu, proto se budu držet raději anglické verze. Off – site platební brána, jako je např. Pay Pal. Ten přesměruje zákazníky na platformu platebního procesoru s názvem Pay Pal, do kterého vložíte své platební údaje. Výhodou je, že poskytovatel off-site platební brány je zodpovědný za všechny PCI dodržování předpisů a zabezpečování dat. To znamená – pro vás o starost méně. A čím méně starostí, tím méně problémů. Vždyť to známe. Na druhou stranu, Pay Pal je spojen s vyššími poplatky.

Pár stinných stránek zde však je. V některých zemích nejsou off-site brány považovány za důvěryhodné, v jiných na ně zase nedají dopustit. Například na Slovensku je Pay Pal pro lidi poměrně neznámý, což vyvolává nedůvěru. Dalším z negativ je i to, že není dostupný v českém jazyce. Proto se řiďte svými zákazníky a poslouchejte co chtějí. Poskytněte jim řešení, kterému budou důvěřovat, případně znát z jiných vašich již existujících e-shopů. Pokud máte e-shop zaměřený na českého zákazníka a platby uskutečňujete převážně v rámci republiky, Pay Pal pro vás není nejvhodnějším řešením. Jinak by tomu bylo, pokud působíte na mezinárodním trhu a platby uskutečňujete v rámci více států.

Výhodou je, že k platbě prostřednictvím Pay Pal nepotřebujete vlastnit platební kartu. I když tato výhoda nemá asi až tak velkou váhu, jelikož platební kartu vlastní už i malý školák, který vesele platí bezkontaktně za sladkosti ve školním bufetu. Odradit zákazníka může proces registrace a ověření všech údajů, který se může zdát příliš zdlouhavý. Je to však kvůli bezpečnosti.

Platební brány off – site jsou dobrým řešením pro nové obchody, ale na druhou stranu mohou potenciálně snížit konverze, pokud zákazníci nejsou s tímto systémem zcela ztotožněni.

Platba kartou

Zřízení platební brány prostřednictvím platby kartou je další možnost. Pokud se rozhodnete pro tuto možnost, budete potřebovat získat „merchant account“ – obchodní účet, což je speciální bankovní účet, který vám umožní přímo přijímat platby realizované kreditní kartou. Nevýhodou mohou být poplatky spojené s transakcí. Ty má každá banka jiné.
K tomu, aby platba proběhla, bude zákazník potřebovat číslo své platební karty, datum její platnosti a CVV kód na zadní straně.

Dalším způsobem je platba přes internet banking, která proběhne pomocí převodního příkazu. Tato služba je poskytována bankou. Důležité je, abyste měli smlouvu s více bankami. Aby se platba mohla zrealizovat, musíte podporovat platební systém banky, ve kterém má váš zákazník účet.

Taková vrata nabízejí sice bezproblémový proces objednávání, ale na druhou stranu, pro vás to znamená těžší a také časově náročnější nastavení. Právě toto řešení se u českých e-shopů vyskytuje nejčastěji. Výhodou je to, že bude mít schopnost integrovat se s branou, kterou si vyberete.

Bezpečnost je důležitá. Není-li zabezpečení dostatečné, můžete své zákazníky dostat do nebezpečí.

Téměř všechny platební brány si účtují určité poplatky, obvykle za transakce, různé měsíční poplatky za užívání …. Sami si platební proces detailně vyzkoušejte. Přemýšlejte o tom, jak se každá brána objeví na vašem e-shopu, co zákazníkovi nabídne. Podrobně si projděte všechny nákupní kroky, kolik času vám zabralo dostat obsah do košíku, našli jste košík snadno? Neptáte se příliš mnoho? Není tento proces zbytečně zdlouhavý?
Integrovaná vrata nabízejí větší flexibilitu, než off-site, protože si na nich nastavíte funkce podle sebe.

Přijímání plateb je zásadní. Bez tohoto procesu e-shop fungovat nebude. Zbývá už jen vybrat si správnou platební bránu a pustit se do bouřlivých vod prodeje. Dobrou zprávou je, že všechny tyto způsoby jsou kombinovatelné.

Kterou možnost plateb preferujete vy? Máte pocit, že jsou lidé v našich končinách jsou vůči platbě přes Pay Pal stále nedůvěřiví? Podělte se s námi o váš názor v komentářích. 🙂

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here