Jak na newsletter

Potřebuji emaily zákazníků?

Co znamená newsletter?

Jak na emailové seznamy ve WordPress ?

Co je emailový seznam?

Emailový seznam, nebo newsletter, se skládá z návštěvníků, kteří se dobrovolně přihlásili k odběru novinek nebo aktualizaci. Dovoluje bližší kontakt s návštěvníky než potencionálními zákazníky. Můžete zasílat novinky o exkluzivních produktech, slevové poukazy nebo se jednoduše zajímat o jejich názor.

Potřebuji emailový seznam?

Proč si vybudovat mailový seznam?

  • Získání pozornosti – Příspěvky na sociálních sítích mají omezenou trvanlivost. Po pár hodinách již nelze nalézt příspěvek. Další výhodou je, že lidé pozorněji čtou emaily než novinky na Facebooku.
  • Lepší cílení – Váš email můžete cílit dle vašich požadavků. Můžete pro různé země zasílat emaily jazykových mutacích nebo cílit na zákazníky podle stránky na které se zaregistroval nebo jakého je pohlaví.
  • Dostupnost informace – email dostane každý a už je na něm, jestli si jej otevře nebo ne.

V hlavě se vynořuje otázka: Není lepší využít sociální sítě? Proč posílat něco lidem, když si všechno čtou na Facebooku?

Email je zatím nejspolehlivější formou elektronické komunikace. Posílání emailů je jednodušší než budování komunity fanoušků, pro dosažení stejného efektu doručení zprávy. Facebook doručuje zprávy ze stránky pouze malému procentu uživatelů (v závislosti na počtu fanoušků a jiných faktorů). Takto vaši novinku sdělíte všem.

Netvrdíme, že nemáte tvořit komunitu na sociálních sítích, je jednodušší však sdělit důležitý obsah vašim fanouškům pomocí emailu.

Jak jej vybudovat?

Nejprve si musíte vybrat spolehlivého odesílatele emailů. Použitím speciální společnosti se vyhnete problémům s doručením emailů. Jinak se vám může stát, že vaše emaily budou označeny jako SPAM. Doporučujeme ušetřit čas a zakoupit některou z dostupných služeb. To je důvod proč velké společnosti jako Facebook, Apple, a eBay používají jiné společnosti k odesílání emailů.

Řeknete si, k čemu použít emailovou službu, pokud to mohu vyřešit pomocí modulu?

Pokud jste se přece rozhodli použít modul, použijte MailPoet. Stále zde existuje problém s doručitelností emailů, je však zmenšen podporou odesílání přes externí SMTP služby.

Jakou společnost použít k odesílání emailů?

Existuje velké množství společností nabízejících výborný poměr cena/kvalita. Vybrali jsme pár z nich:

Aweber

Aweber je jednou z nejpopulárnějších emailových služeb. Dovoluje sledovat emaily, spravovat odběratele a nabízí sledování emailů. Má spoustu užitečných vlastností. Umí tvořit nové emaily z příspěvků, sekvenčně odesílá maily a cílí emaily podle různých kritérií.

MailChimp

Další populární službou je MailChimp. Nabízí: rozesílání emailů (to není překvapivé), správu odběratelů, sledování emailů, prohlížení statistik, automatické odpovědi, moderní šablony emailů, cílení na odběratele a rozdělování kampaní.

Nejlepší věcí na této službě je cena. MailChimp je zdarma (maximálně 2000 odběratelů a 12000 emailů za měsíc.)

Poznámka: Po překročení limitu je třeba zaplatit dle ceníku .

MailPoet

Modul pro WordPress sloužící k rozesílání informačních letáků. Jeho výhody představují hlavně dostupnost, možnost nastavení externí SMTP služby a jednoduché rozhraní táhni a pusť. Modul je dostupný zdarma, je však limitován počtem 2000 odběratelů. Chcete-li zasílat emaily více odběratelům je třeba si zakoupit prémiovou verzi dle ceníku ($99 za jednu stránku/rok)

Získejte si nové odběratele!

Když už máte zřízený způsob jak rozesílat emaily, teď už jen „stačí“ zaujmout návštěvníky. V závislosti na designu vaší stránky musíte zvolit vhodné místo umístění formuláře. Závisí na tom váš úspěch!

Vyskakovací okna ( WordPress Popup, Ligthbox Popup)

Nejúspěšnější forma registračních formulářů je vyskakovací okno.

WPBeginner používá modul OptinMonster. Zaregistrovali 600% nárůst odběratelů bez efektu ztráty návštěvnosti, vyvinul jej zakladatel Syed Balkhi. Tento modul sleduje posuv myši po stránce a zobrazí vyskakovací okno předtím, než návštěvník opustí stránku. Tato forma upozornění se jim ukázala jako nejméně invazivní a zajišťuje nejvyšší konverzi. Také dovoluje testování A/B formulářů a změnu oken pro různé stránky.

Lišta na konci stránky/plovoucí patička

Na konci stránky se bude nacházet lišta, která se bude posouvat spolu s posuvem v prohlížeči.

Registrace v patičce má menší konverzi než vyskakovací okna, ale stále patří k lepšímu způsobu, jak si nalákat odběratele. Navíc představuje nenásilnou formu, nic na návštěvníka nevyskočí a je dostupná stále na očích.

Posouvací okna

Okno, které se vysune z konce nebo boku stránky. Posouvací forma více získá pozornost uživatele než statické umístění. Tvůrci stránek raději používají tuto méně invazivní formu získávání emailů, než vyskakovací okna. Dosahují menší konverze, proto je považujeme za méně účinné.

Kontaktní formulář

Bude mluvit o formulářích obecně. Registrační formulář, kontaktní formulář nebo jiný typ formuláře může obsahovat zaškrtávací políčko, souhlasím s odběrem novinek. Tuto techniku používají velké firmy za získání emailů. Kódování takové funkce je obtížné ale existuje modul Gravity Forms, s rozhraním táhni a pusť, které je dostatečně jednoduché pro všechny.

Reagujte na odběratele

Když už máte v seznamu návštěvníků, je důležité s nimi komunikovat. Nejvýznamnější je pravidelnost informací. Není třeba aby každý email obsahoval reklamu na produkt. Pokud zasíláte uživatelům zajímavé novinky nebo jednoduché rady budou vás mít rádi. Vsaďte na pravidelné odesílání a ptejte se na zpětnou vazbu. Zjistěte co vaším odběratelům chybí a co můžete vylepšit.

Podělte se o vaše úspěchy při zajímaní se o emaily uživatelů. Přejeme vám hodně štěstí při sbírání.

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here