WordPress jako byznys model

WordPress je krásným příkladem jak se z jednoduché myšlenky vytvořit software pro blogování pro soukromé účely stal nejpoužívanější CMS systém pro publikování obsahu na internetu. Neopomínajíc komerční úspěch, který hlavně pomocí něj dosáhla firma Automattic . Přitom na začátku nebyl žádný megalomanský projekt nebo pohádková dotace, ale otevřená platforma, na které začala aktivně pracovat skupina lidí se stále narůstajícím počtem vývojářů a samotných uživatelů.

Pokud by inovace ve světě technologií byly závislé čistě na výpočtech, zda budoucí zisk převýší nebo se alespoň vyrovná nákladům na změnu, tak by vývoj softwaru používaného velkými firmami ale i malými uživateli značně stagnoval. Neochota investovat čas a peníze do aktualizace používaných produktů často nechává nové technologie nepovšimnuto.

Toto se netýká jen přechodu na novější verzi, ale hlavně migrace stávajícího systému na novou platformu, a to navzdory tomu, že jsou předpokládány značné výhody. Jako příklad si můžeme vzít uživatele Microsoft Exchange serverů, kde náklady na aktualizaci stávajícího softwaru na nejnovější verzi značně převýší přechod na cloud , přesto je zatím proces migrace na novou službu dost pomalý .

Pro některé jednotlivce nebo firmy je přechod od softwaru poskytovaného nějakým „monopolem“ (ve smyslu již poskytovaného jedním člověkem k open source až nemyslitelný). Je to ovšem právě open source, který posouvá hranice vývoje dál a implementuje moderní technologie. Můžeme zde vidět, jak nezájem o nová řešení obírá samotné uživatele o netriviální vymoženosti.

Proč by se komerční sféra neměla stranit novátorských řešení a vylepšení:

  • Změna použité technologie neznamená nutně restrukturalizaci firmy ve všech sférách; například náklady vynaložené na zaškolení a plat síťového technika rozhodně nebyly zbytečné, protože jeho služby určitě využijete i při správě nového systému.
  • To, s čím jste začínali před deseti lety, už rozhodně v dnešní době není aktuální; na internetu neplatí ani ta samá pravidla a ani se nepoužívají tytéž technologie. Je třeba dát prostor mladým a v nových technologiích se orientujícím analytikem a vývojářům.
  • Vždy je samozřejmě nutné podstoupit určitý risk a bohužel si to musí vzít někdo také na starost, ale při výpočtu výhod a nevýhod často zjistíte, že přínos bude mnohem větší než potenciální rizika. Hlavně jde o investici do budoucna , kterou budete muset tak či onak podstoupit a je dobré ji dělat, když máte k dispozici alespoň minimum prostředků. Příliš dlouhé odkládání vás může učinit zastaralými a zničit vám tak podnikání.
  • Zdarma neznamená špatné a nic vám nebrání vložit do (open source) projektu vaše nápady, zkušenosti a poskytovat záplaty nebo nahlašovat chyby.

Podobnou situaci sledujeme i při vývoji webových stránek. Mnoho firem i freelancerů stále pracuje se svými vlastními frameworky nebo redakčními systémy, které si drží v „tajnosti“ a jejich vývoji věnují většinou jen tolik prostředků, kolik obratu jim přinášejí. Proč nedat vývoji vaší webové aplikace nebo stránky prostor a sílu , kterou jí dokáže dát jen opravdu velká základna vývojářů a uživatelů? Oni pak společně s vámi vedou kód za stejným cílem, k větší stabilitě, bezpečnosti, flexibilitě a uživatelské použitelnosti. Ne nadarmo se říká „více hlav, více rozumu“ :). Tato změna vás může zbavit zastaralých praktik a umožní následovat aktuální trendy.

Nebojte se svým klientům poskytnout open source alternativy k jejich sice zaběhnutým, ale často zastaralým redakčním systémům nebo webovým aplikacím. Zejména pokud opravdu jde o alternativu, které by systém na míru nebo komerční software jen těžko konkuroval a do je další vývoje by se musely proinvestovat nehorázné částky. Dobrou ukázkou může být i fúze Windows Live blogů se službou WordPress.com , která je postavena na open source platformě WordPress . Za rozumnou cenu víte klientům poskytnout migraci na otevřený systém a následně další profesionální spolupráci čímž si víte.

WordPress dokáže vašim klientům poskytnout relativně levné a flexibilní řešení s moderním přístupem co se týče použitých technologií i ergonomie používání. Stále více malých statických webových stránek původně bez redakčního systému přechází na WordPress neboť si uvědomují jednoduchost použití a absolutní přehlednou kontrolu nad obsahem. WordPress je také žádaný ve sféře středních až velkých webových portálů, kde je třeba rozmanitou funkcionalitu, kterou lze podle potřeby snadno pozměnit nebo přidávat.

Základní požadavky zákazníků jsou velmi podobné a WordPress je v podstatě poskytne za vás:

Téměř každý byznys a to ne jen ten internetových v dnešní době potřebuje alespoň základní webovou prezentaci.

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here