Tajemství efektivní Landing page

První věc, kterou je třeba si ujasnit je: Nikdy nemluvte o Landing page jako o Homepage. Je to jako kdybyste řekl, že americká pizza s kečupem je stejná jako pravá italská. Těžko, že?
V tom máme jasno. Pojďme si říci, čím je Landing page typická. Je to první stránka (angl. page) na vašem webu, se kterou přicházejí vaši návštěvníci do kontaktu. Je také takzvanou vstupní branou k reklamě, což jde ruku v ruce s tím, že bývá optimalizována.

Snímka obrazovky 2015-10-18 o 15.49.49
Známe dva typy Landing page. Anglický překlad si v tomto případě kvůli lepší autenticitě odpustím.

1.) Click – through

Taková Landing page vyzývá návštěvníka ke koupi. Většinou prostřednictvím tlačítka „learn moře“ nebo „contact us“.

2.) Lead generation

Tento typ Landing page mívá specifické zobrazení. Jejím hlavním cílem je získat od vašich návštěvníků užitečné informace. Tato forma obsahuje také několik polí k vyplnění a výzvu ke call-to-action.

Co můžete návštěvníkům na vaší Landing page nabídnout?

  • kupon
  • registraci na webinář
  • registraci na událost
  • možnost stáhnout si zdarma e-book
  • registrace na bezplatný kurz
  • možnost konzultace
  • registrace k odebírání newsletteru

Aby byla vaše Landing page efektivní musíte mít jasno v určitých pojmech. Znáte je všechny?

A/B testing: V online marketingu je A/B testing základem pro optimalizaci webu. Testovaně spočívá v testování účinnosti dvou (případně více) verzí Landing page. Testovat můžete proměnné, produkty…

Bounce Rate: Představuje procento návštěvníků, kteří odcházejí z vaší stránky, protože nenašli, co hledali

Konverze: Konverze představují na vaší stránce provedení určité akce

Converzion Rate: V tomto případě mluvíme o procentu úspěšně provedených akcií. Nejčastěji nákupu.

Lead: Jsou zákazníci, kteří projeví zájem o váš produkt, službu ..

KPI: Key Performance Indicators nebo klíčové ukazatele výkonnosti. Jsou to specifické metriky, kterými měříte cíle svých kampaní (dopad, počet návštěvníků…)

ROI: Return On Investments nebo míra návratnosti. Měříte jí zisk z vašich marketingových aktivit

Co by měla Landing Page obsahovat?

HNCK5658
1. Headline: V českém překladu, titulek. Je to první věc, kterou si budou vaši návštěvníci na vaší Landing page všímat. Headline by měl popisovat to, co nabízíte. Nejlepší stručně a výstižně.

2. Subheadline: V českém překladu podnadpis nebo podtitulek. Ten by měl podpořit prohlášení, která jste poskytli v titulku.

3. Vizuál: Jinak řečeno obrazový prvek, fotografie, snímek nebo video. Úkolem těchto prvků je získat si pozornost návštěvníka. Pokud vizuály zaujmou, zákazník se s vaší nabídkou bude chtít spojit i osobně.

4. Call-to-action: Často se označuje také jako výzva k akci, kterou chcete, aby vaši zákazníci provedli. Taková call-to-action (CTA) obvykle přichází v podobě tlačítek „show moře“ a podobně.

5. Benefits: Vaše stránka by měla obsahovat seznam výhod, které mohou vaši zákazníci získat. Tak jim je nabídněte. Doporučené číslo je 3 až 5. Ale je to na vás. Tato čísla jsou jen statistika. Řiďte se hlavně sebou.

6. Unique Selling Proposition (UPS): Tento výraz vyjadřuje něco, čím se lišíte od jiných. Víte to? Dejte o tom jasně vědět i vašim zákazníkům. Tato informace zvykne být i součástí nadpisu nebo podnadpisu.

7. Mobile friendly version: O tom se nebudu dlouho rozepisovat. Aby byla vaše webstránka mobile friendly je dnes již samozřejmostí. Přesvědčit by vás mělo také to, že více než 51% uživatelů si prohlíží stránky zejména na mobilních zařízeních.

Vaše stránka již obsahuje všechno důležité. jak ji tedy zefektivnit?

  1. KIS. Keep it simple. Už jste o tomto spojení slyšeli? Není nic horšího než přeplněná a nepřehledná webstránka.
  2. Jedna nabídka. Na vaší stránce mějte pouze jednu nabídku. Je to nesmírně důležité. Landing page musí mít jednoznačnou message.
  3. Nezapomeňte na obrázky. Svou nabídku ukažte také vizuálně. Podněťte návštěvníka k představivosti a fantazii.
  4. Nepoužívejte běžné obrázky. Reklamní obrázky a fotografie návštěvníci ignorují. Takže žádný kýč.
  5. Tlačítko Call-to-action. Toto tlačítko udělejte dostatečně výrazné. Aby ihned udeřilo do očí. Vynechejte zbytečné informace a texty.
  6. Formuláře. Pokud je používáte, snižte jejich povinná pole na minimum. Nikomu se nechá vyplňovat velké množství různých infomací. Ani vám.
  7. Odpočítávání. Využijte časově obledzenou nabídku. Taková nabídka více láká k akci. Pokud zákazník vidí, jak se nabídka akce odpočítává, podvědomě ho to nutí spěchat s objednávkou.

Doufám, že vás tyto tipy inspirovaly a vaši Landing page vyšperkujete také díky nim k dokonalosti.
Pokud máte i vy své ověřené tipy, podělte se s nimi v komentářích níže.

Was this article helpful for you? Support me by sharing, please. 👍
WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here