SEO se týká také obrázků. Optimalizujte je a získejte větší návštěvnost

Co má SEO společného s obrázky? O SEO optimalizaci jste již jistě slyšeli. Ve světě WordPress a obecně v oblasti online marketingu se výraz SEO skloňuje více než často. Zkratka SEO znamená – Search engine optimization. Nebudu vás trápit dlouhým vysvětlováním tohoto tajemného slova. Inspirujte se, jak jej co nejlépe využít ve spolupráci s obrázky a přitáhnout tak na vaši stránku větší počet návštěvníků. Spoluprací správného SEO a obrázků na vaší stránce nebo blogu můžete dosáhnout opravdu vysoké návštěvnosti. Tak proč toho nevyužít?

Pokud jste se ještě nad SEO optimalizací obrázků nezamýšleli, nyní přichází ten správný čas. Ano, vím, že je to pravděpodobně jedna z posledních věcí, na kterou myslíte pokud vkládáte obsah na svoji webstránku či blog. Ale velké věci se skládají z maličkostí. A proto, byste měli začít věnovat pozornost také této jedné z nich.
Jedna z nejdůležitějších částí SEO optimalizace obrázků jsou „filename – název obrázku“ a „alt tag- alternativní text “ na vaší stránce.
Proč je dobré mít vždy vyplněný název obrázku? Možná se to bude zdát zvláštní, ale název souboru hraje v SEO skutečně důležitou roli.
Soustřeďte se a naučte se své obrázky co nejlépe optimalizovat. Tady je pár tipů.

1.) Nepoužívejte jen jedno slovo k tomu, abyste svůj obrázek pojmenovali (svůj obrázek popište co nejkonkrétněji)

2.) Používejte pomlčky, kterými oddělíte slova v názvu (Google vidí čárky _ – jako oddělovače slov. Nebojte se je používat)

pr 1

The Alt text – alternativní text

Netušíte co zkratka Alt tag znamená? To je v pořádku. Atribut Alt je součástí obrazu HTML.

Například:< Img alt = „kartotéka v řadě“ src = „http://madlemmings.com/wp-content/uploads/2013/07/filing-cabinets-row.jpg“>

Je to popis obrázku, který se zobrazí v případě, že obrázek není k dispozici nebo je-li použit textový prohlížeč. Je to také jedna z informací, kterou Google využívá k tomu, aby věděl, co vaše obrázky říkají. Je to důležité proto, že zajišťuje relevanci klíčového slova vaší stránky/ příspěvku ve vyhledávání. Také pomáhá přiřadit snímky na stránkách k výsledkům vyhledávání.

Co by tedy Alt tag měl respektive neměl obsahovat? Tento text by neměl obsahovat více než 150 znaků. Na začátek umístěte více klíčových slov. Popis by měl co nejvíce souviset s obsahem příspěvku, ke kterému je obrázek vázán. Alternativním textem vlastně popíšete váš obrázek slovy. Tento text slouží i nevidomým. Čtečka zaznamená, co je na obrázku a nevidomý člověk bude vědět, jak asi obrázek vypadá a co se na něm nachází. Samozřejmě, pokud obrázek tvoří jen doplněk a nemá nějakou extra velkou výpovědní hodnotu, alt text vyplňovat nemusíte.

The Title – Nadpis

Nadpis je dalším důležitým atributem HTML tagu obrázku, který Google poskytne důležité informace o obrázku. Nadpis se ve většině prohlížečů zobrazuje, pokud umístíte myšku nad daný obrázek. Podle některých guru to nemá na SEO žádný vliv, ale za vyplnění pár smysluplnými slovy o čem obrázek je to stojí. Podle názvu nadpisu navíc hledáte obrázky ve své galerii stránky.

Caption – Titulek

Titulek je text, který se tradičně zobrazí pod obrázkem. Jeho přesné umístění se bude lišit v závislosti na konkrétním tématu a jeho vzhledu. Jeden obrázek můžete také v příspěvku použít vícekrát, ale vždy s jiným titulkem.

pr 2

Description- Popis

Popis je to, co se objeví na vaší stránce přílohy. Do tohoto pole můžete napsat informace například o tom, jak obrázek vznikl, zajímavý příběh s ním spojený…. Do tohoto pole můžete také přidat link na odkaz, odkud jste obrázek převzali. Podle několika názorů odborníků je vyplnění tohoto pole ve většině případů v podstatě zbytečné.

Čím více informací o obrázku vyplníte, tím bude snazší vás najít. Například představte si, že jste svatební fotograf a na své stránce právě uveřejňujete příspěvek spolu s fotografiemi nedávné svatby. Obrázky označíte nejen nadpisem, ale je i popíšete, přidáte titulek a nezapomenete alternativní text. Potenciální zákazníci si vás mohou snáze najít třeba i tehdy, půjdou-li cestou hledání podle obrázků. Protože Google bude všechno tyto informace indexovat.

Rate this post
WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here