Proč si myslím, že lajky na Facebooku mají smysl

O lajcích ao jejich užitečnosti, respektive zbytečnosti se již popsalo mnoho. Google je plný článků, ve kterých se píše o tom, jak jsou lajky zbytečné a naprosto k ničemu.

Snímka obrazovky 2015-11-13 o 12.21.53

Nic není jen černé nebo bílé

Pojďme se podívat na 50 odstínů smyslu lajků na Facebooku a dejme jim šanci obhájit jejich důležitost.
Dosah postů na Facebooku klesá. To je fakt. A ví to dokonce i samotný Facebook. Jak překvapující. Důvod? Jedná se Facebooku pouze o reklamu nebo je to složitější? S konspiračními teoriemi chvíli počkejte. Pravda bude asi někde uprostřed.

Je jasné, že většina příjmů Facebooku pramení právě z reklamy. Můžeme tedy tvrdit to, jak nás chce Facebook řídit a firmy donutit platit. Proč to ale není špatné? Vysvětlím později. Přemýšlejte o tom.

Výsledkem změn v dosahu Facebook postů (angl. Facebook reach) je to, že zatímco počet lidí, kteří vaše příspěvky viděli klesá, ti kteří je viděli jsou cennější. Zkrátka dnes si lidé dávají extra záležet na tom, čemu/ komu dají svůj lajk. Pokud vám svůj lajk už dají, pravděpodobně jste získali opravdového fanouška a ne jen další číslo do statistik. Smysl tohoto celého je v tom, že Facebook se snaží zbytečné fanoušky odstranit.

Najděte své fanoušky

Můžete dostat víc, než si myslíte právě správným cílením. Každý svůj příspěvek dokážete zacílit. Toto cílení je založeno na různynch charakteristikách, podle kterých se nezaměřujeme na všechny uživatele, ale na konkrétní skupiny či typy.

Můžete použít více kritérií:

Snímka obrazovky 2015-10-13 o 15.23.36

Pohlaví, rodinný status, vzdělání, věk – efektivní zejména pro e-commerce.
Místo, lokalita – důležité cílení zejména pokud se jedná o lokální stránku a fanoušky chcete získat zejména ze svého okolí.
Jazyk – přimlouvejte se v jazyce, kterému budou vaši potenciální fanoušci rozumět.
Zájmy – cílit můžete i podle zájmů vašich potenciálních fanoušků. Při tomto nastavení platí, čím lépe znám svou cílovku, tím je cílení jednodušší.

To znamená, že pokud máte e-shop s dětským oblečením, můžeme předpokládat, že pokud má někdo laknutý váš e-shop, je velká pravděpodobnost, že bude mít laknutou stránku Modrý koník, dětský bazar, Coccodrillo, HM kids . To znamená, že cílíme podle zájmů a naše reklama se bude zobrazovat i uživatelům, kteří mají lajknuté zmíněné Facebook stránky.

Čas jsou peníze

Jak drahý je váš čas? Nyní mluvím o Facebook reklamě. Zaplacení reklamy na Facebooku bude pravděpodobně levnější, než váš čas strávený nad vymýšlením postů, strategií a obsahu. Vy nejste socialmedia guru, vy byste se měli věnovat zejména svému byznysu. Placená reklama je proto ve vašem případě pravděpodobně efektivní řešení, pomocí kterého můžete oslovit velké množství lidí.

Ve videu je síla

Facebook přišel s rolovacími videi v newsfeedu již dříve a uživatelé reagovali pozitivně. Videa jsou aktuálně velmi populární a podíváme-li se na celkový engagement postů, ten má asi takovou následnost:

Video → foto → text

Na Facebooku se snažte mít skutečné fanoušky. Ne jen někoho, kdo vám dal lajk kdysi, neboť… nikdo už neví proč. Takový lajk je zbytečný.
Co však chcete víc než fanoušky a lajky? E-maily.
Vzácnější než fanoušek na Facebooku je už jen fanoušek a jeho e-mail. Sbírejte a tvořte si databázi kontaktů. Udělejte kampaň. Nabídněte benefit, e-book, který bude zdarma, popřípadě jiný bonus. A samozřejmě, zeptejte si e-mail. Například přes modul Bloom , o kterém si můžete více přečíst v článku .

Snímka obrazovky 2015-11-13 o 13.42.14

Doufám, že vás tento článek inspiroval k dalším marketingovým tipům.
Co si myslíte vy? Jsou lajky na Facebooku zbytečné nebo to vidíte podobně jako já?
Podělte se s námi o tom v komentářích 🙂

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here