Pop-upy. Pravděpodobně je nemáte rádi, ale opravdu fungují!

S pop-upy se setkáváme poměrně často. Stává se, že se ještě ani nerozhlédneme po webové stránce, nestihneme si prohlédnout co by nás mohlo zaujmout a najednou pop-up. Propadne nás nepřipravené a není neobvyklé, že se stane důvodem našeho odchodu.
V tom lepším případě se může stát, že si stihneme prohlédnout alespoň nějakou část obsahu. Pop-up se objeví až po pár vteřinách a vynutí si naši pozornost.
Umístit nebo neumístit tedy pop-up na naši stránku? Návštěvníky naší stránky přece nechceme otravovat. Nic však není jen černé a bílé as pop-upy to nakonec nemusí být až tak špatné. Pokud je použijeme správně, mohou být efektivní a pomoci.

Ukážeme si 5 pop-upů a zaměříme se na jejich správné použití.

Entry pop-up

entry

Entry pop-up je jeden z nejběžnějších typů pop-upu. Návštěvníkovi se zobrazí ihned po načtení stránky. Tento pop-up může působit opravdu otravně. V praxi to znamená, že návštěvník se nedostane k žádnému obsahu na stránce, pokud na pop-up nezareaguje.
I takový pop-up lze použít správně. Pokud v něm nabídneme exkluzivitu, slevu, akci, něco, co je výjimečné, často i časově omezené. V takovém případě to může být cesta k tomu, abychom pop-up použili správně.

Scroll pop-up

scroll

Scroll Pop-up je skvělým typem pop-upu, který se často využívá zejména u blogů. Funguje tak, že návštěvníkovi se zobrazí až poté, co si přečte nebo „odscrolluje“ (cca 70% textu). Jelikož si návštěvník přečetl skoro celý příspěvek, můžeme si být víceméně jisti, že ho obsah zaujal. Pokud se mu pak zobrazí pop-up, jistě bude mít smysl a pozitivní účinek. Návštěvníka nebude otravovat, ale nabídne mu něco, co ocení.

Clik pop-up

click

 

Tento typ pop-upu se aktivuje určitou aktivitou na stránce, klikem na link, obrázek, případně slovo.
Je dobré jej umístit na konci článku s nabídkou na ebook, se stejnou nebo podobnou tématikou.

Timed pop-up

timed

 

Timed pop-up patří k těm pop-upům, které návštěvníky webstránek ihned nešokují. Timed pop-up se objeví teprve poté, co návštěvník na stránce stráví určitý čas. Tento čas se nejčastěji nastavuje cca na 10, 20 nebo 30 vteřin od té doby, co návštěvník klikl na stránku. Během této doby má návštěvník prostor k tomu, aby se podíval na stránce obsah, který ho zaujal. Po této době dostane díky timed pop-upu možnost získávat například pravidelný newsletter s novinkami a zajímavými informacemi.

Exit pop-up

Snímka obrazovky 2015-10-12 o 12.52.31

Opakem Entry pop-upu je Exit pop-up. Ten se návštěvníkovi zobrazí tehdy, chce-li ze stránky odejít. Tedy tehdy, když se chystá kliknout na „back“ nebo „exit“. V tomto momentě se bude hlásit o slovo. Často například s otázkou, zda si je uživatel jistý, že chce webovou stránku opustit.
Návštěvníkovi je třeba opět poskytnout nějakou výhodnou nabídku, slevu atd. a přesvědčit ho, že ze stránky nechce odejít a výhodnou nabídku chce využít.

Pop-upy si můžete nastavit pomocí více modulů. Zkuste například unpop nebo Bloom . Pop-upy tedy nejsou jen nějaké zlo. Pokud se je naučíme správně používat, návštěvníky stránek nebudou otravovat, ale nabídnou jim výhodně možnosti, které je potěší a vám pomohou k vyšším prodejům a konverzím.

 

Was this article helpful for you? Support me by sharing, please. 👍
WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here