Mají slajdry svých 15 minut slávy za sebou?

Se slajdery je to jako s pop-upy nebo placenou reklamou. Buď vám nevadí, ignorujete ji nebo vás vytáčí a nesnášíte ji. Je jedno do které kategorie patříte, každopádně, pop-upem, placené reklamě a také slajderům se úplně vyhnout nedá. Nejde jen o to. Přiznejme si, oni do jisté míry jednoduše fungují. Pop-upy, slajdry a reklama mají za úkol upoutat naši pozornost.

https://youtu.be/3_X2v9vMpP0
Slajder je první věc, která návštěvníka na vaší stránce upoutá. Jeho cílem je, kromě vizuálního zážitku, i to, aby uživatel na slajder klikl. Problém je však v tom, že slajdry návštěvníci ve většině případů ignorují.
Erik Runyon, technický ředitel marketingové komunikace na University of Notre Dame ve svém průzkumu zjistil, že na slajder knikne jen 1% návštěvníků. Z tohoto procenta dokonce až 84% klikne stejně jen na první obrázek.

slidebar click

Ptáte se proč? Vždyť slajderem můžeme zobrazit více informací. Otočme kostku a podívejme se na situaci z jiné strany.

Odborník a vědec Thijs de Valk v jednom ze svých článků říká: „Jednoduše, mít slajder na webu způsobí nižší prodeje. Slajder zabíjí ranking a konverze!“

Mezi stinné stránky slajderů patří to, že mají negativní dopad na conversion rate, search engine ranking a také user experience.
Mohou také způsobit, že vaše stránka se bude načítat pomaleji, než by se měla.
Stejně tak se stává, že slajdry nefungují správně a nejsou dostatečně citlivé, což se projeví tehdy, prohlížíte-li si web na mobilním zařízení.

Trend v roce 2015 hovořil o nahrazování slajderů full-width a full-page obrázky.
slider trend 15Do pozornosti se v poslední době dostává jako dobrá alternativní vůči slajderům i tzv. . Grid Style Layout. Příkladem tohoto designu je například web Public class.
Public class – kreativní e-shop založený ve švédském Stockholmu. Tým, který tvořil web spolu se zakladateli e-shopu vsadil na grid style layout, který nás okouzlí hned na úvodní stránce. Design je doplněn o efektní obrázky a pestrou paletu barev. Z návštěvy tohoto webu stává zážitek. Úplně mě okouzlil 🙂

Public class

Prohlédněte si další alternativu vůči slajderům.

wordpress.com – Perfektní příklad toho, jak umí webstránka použít obrázek přesně tak, jak se to má dělat. Kvalitní obrázek, jasné a zřetelné call-to-action. Obrázek je dominantní a přitahuje pozornost. Sloupnil přesně to, co se od něho očekávalo.

Snímka obrazovky 2016-01-10 o 16.42.27

Nechci však slajdry zatracovat úplně. Existuje také pár takových možností, které nejsou až tak špatné a stojí za to vyzkoušet je.

Meta Slider
meta slider
Se svými více než 600 000 staženími je Meta Slider jeden z nejpopulárnějších modulů. Nabízí 4 jQuery slidery – Nivo Slider, Coin Slider, Flex Slider a Responsive Slides. Každý ze slajderů má své efekty a několik světlých i tmavších vizuálních možností. Jeho přidání je velmi jednoduché. Na wordpress.org je dokonce i video tutoriál. Meta Slider nabízí také Pro verzi, kterou můžete využívat za 19 USD na rok.

Soliloquy Lite
soliloquy plugin
Soliloquy Lite má na kontě více než 90 000 stažení. Je oblíbený zejména díky jednoduchému nastavení. Vše, co stačí udělat, je chytit a přesunout obrázek do nového slajderu a přizpůsobit jej. Jak chcete, aby vypadal, jaké má mít rozměry, přechody a rychlost. Stejně jako ostatní moduly, zkopírujte a přilepte shortcode na stránku, kde chcete aby se slajder zobrazil. Soliloquy Lite nabízí také Pro verzi s více vylepšenými funkcemi.

Cyclone Slider
cyclone slider
Cyclone Slider je další snadno nastavitelný modul, který má více než 70 000 stažení. Zobrazuje slajder s několika základními možnostmi jeho nastavení jako je rozměr nebo rychlost. Kromě free verze si můžete stáhnout také vylepšenou placenou verzi, která umožňuje například export a import mezi šablonami.

Jaký je váš názor na slajdry? Upřednostňujete na vaší stránce před slajdery raději obrázky?
Podělte se s námi o svůj názor v komentářích 🙂

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here