9 tipů jak zvýšit Conversion rate

Máte své podnikání postavené na e-commerce? Nabízíte zboží nebo služby prostřednictvím e-shopu? Funguje váš web, jako prostředek ke komunikaci s aktuálními i potenciálními klienty? Pokud jste na většinu otázek odpověděli „ano“, tento příspěvek o conversion rate je určen pro vás. Věřím, že vás inspiruje.

Na začátku si ve zkratce definujme, co je to conversion rate nebo v překladu konverzní poměr.
Konverzní poměr je důležitou součástí online marketingu. Jednoduše řečeno, vyjadřuje % návštěvníků, kteří na stránce provedli požadovanou akci. Je vyjádřen jako procentuální poměr počtu úspěšně provedených akcií k počtu návštěv na stránce. Konverzní poměr vám může pomoci získat vyšší počet návštěv as ním spojený i vyšší konverzní poměr.

Správné zacílení kampaně podle demografických ukazatelů může s mírou vašich konverzí udělat zázraky. Zjistěte, kdo jsou vaši zákazníci, kde se nacházejí, jaká je úroveň jejich vzdělání, jaké jsou jejich příjmy, z jakých zařízení nejčastěji přicházejí na vaši webstránku.

1. Ukažte hodnoty

iphone

Na to, abyste svým zákazníkům ukázali, že jim víte poskytnout něco hodnotného nemáte moc času. Prohlédněte si příklad, jak to dělá společnost Apple. Přináší hodnotu, za kterou si její fanoušci rádi zaplatí.
Forbes píše: “Marže pro iPhone 6 a iPhone 6 plus po zaplacení nákladů, montáže, testování, záruky a dalších odpisů se pohybuje v rozmezí od 56 – 59%. To jsou čísla, která se velmi přibližují číslům předchozích modelů.”

Ptáte se, proč jsou lidé ochotni zaplatit za produkt mnohem víc, než je hodna jeho samotná výroba? Sociální důvěryhodnost ve značku a její produkty je v tomto případě velmi silný motiv. Ano, je obtížné srovnávat se se značkou, jakou je Apple. No proč se jí nezkusit alespoň inspirovat? Pracujte na tom, abyste informace o svém produktu předávali rychle a efektivně. Vytvářejte hodnoty, které budou pro vaše zákazníky inspirací a za které si ochotně i připlatí. Protože vaši zákazníci neplatí pouze za produkt, platí i za hodnotu produktu, která sice není hmatatelná, ale je o to silnější.

2. Alfou a omegou je obrázek a text

Je to zásadní krok na cestě za hodnotou vašeho produktu. Více obrázků z různých úhlů, vhodné osvětlení, pozadí a také možnost zoomu obrázků. K tomu vhodný popis s kompletními, ale výstižnými informacemi. Na tohle všechno myslete při prezentaci produktů na vaší stránce. Nezáleží na tom, co prodáváte. Vybudujte ten nejlepší internetový obchod. Ať už prodáváte cokoli. A na čem jiném než na WordPress byste si váš e-shop měli postavit? Inspirujte se více velmi pěknými tématy, která WordPress nabízí. Například tématem Socute Shop.

socuteshop-free-theme

Zaujali jste návštěvníka vaším produktem nebo službou? Máte vyšší šanci, že u vás nakoupí. Ale ještě předtím, než tak učiní, musí provést pár důležitých mezizastávek.

3. Platba

K úspěšnému průběhu obchodu budete potřebovat také spolupráci platební brány, která umožňuje to, aby platby bezpečně proběhly. Platební brána ověřuje správnost informací, způsob schvalování žádostí, následné vygenerování potvrzovacího čísla a pokračování objednávky. Musíte si uvědomit, že bez platební brány váš e-shop není schopen akceptovat online platby. Inspirujte se také článkem 9 modulů, díky kterým bude zákazník váš e-shop milovat , který vám poskytne tipy jak můžete váš e-shop co nejvíce vylepšit.

4. Rychlost stránky a UX

Rychlost stránky vzpomínám v článcích dost často. Pomalé načítání stránky může výrazně snížit váš konverzní poměr. Statistiky říkají, že v případě, že se vaše stránka načte více než je doporučeno, můžete ztratit až 40% návštěvníků. S rychlostí stránky vám mohou pomoci i moduly, jako WP SuperCache či WP3 Total Cache . Svou rychlost si můžete jednoduše změřit . Více o UX si přečtěte v článku UX a UI nejsou jen šifry. Odhalte, co všechno se za nimi skrývá.

5. Email marketing
e-mail-marketing
Email marketing je efektivní způsob, jak dostat zákazníky zpět na webstránku. Způsob, jak zvýšit konverzní poměr poskytují více modulů, dobře známé jako pop-upy . Pro mnoho lidí nejsou pop-upy právě těmi nejpoužívanějšími moduly a často dlouho přemýšlejí nad tím, zda je vůbec používat. Mohou působit otravně a je jasné, že aktuální i potenciální zákazníky nechcete ihned odradit tím, že na nich budou vyskakovat okna s pop-upy.
Pokud se naučíte pop-upy používat správně, mohou mít v konečném důsledku pozitivní odezvu v podobě zvyšujícího se čísla odběratelů vašeho newsletteru. Vyzkoušejte například Bloom , to je jeden z nejpopulárnějších pop-up modulů, které slibují vyšší konverzní poměr. Snadno jej nainstalujete a přizpůsobíte. Vyzkoušejte například Pop-up Maker . Poskytuje mnoho možností přizpůsobení a dobře se s ním pracuje.

6. Recenze

70% lidí si před tím, než se rozhodnou pro koupi produktu prohlédnout několik recenzí, které jim při výběru pomohou. Dobré recenze vašich výrobků mohou zvýšit konverzní poměr až o 74 %.

7. Registrační proces

Registrace zákazníka je skvělý nápad, ale lidi k tomuto kroku nesmíte nikdy nutit. Registraci vždy nabízejte pouze jako možnost. A konečně, registrační proces usnadněte tak, jak to jen půjde. Nežádejte lidi o zbytečně mnoho informací. Může je to odradit a kontaktní formulář vám nevyplní.

8. Poštovné zdarmafreeshipping

Nabídnutím poštovného zdarma vždy získáte plusové body navíc. Pokud nenabízíte poštovné zdarma pro každého zákazníka, nabídněte jej alespoň věrným zákazníkům nebo těm, kteří nakoupí více než jen jednou. Statisticky, až 61 % zákazníků svůj nákup zruší, pokud má za poštovné platit.

9. Call to action

A samozřejmě, call to action nakonec, jako výzva k akci. Pokud nevyzvete lidi k tomu, aby udělali to, co od nich žádáte, neudělají to. Promluvte se jim jejich jazykem a motivujte je k provedení akce, kterou chcete, aby provedli. Call to action v případě e-shopu je tlačítko „koupit“.

conversion_rate_buy_now_konverzny_pomer

Je několik způsobů, jak zvýšit konverzní poměr. Znáte ještě nějaké, které v článku nebyly zmíněny? O zkušenosti se s námi klidně podělte v komentářích níže 🙂

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here