Všechno, co byste měli vědět o trvalých odkazech

Nastavení trvalých odkazů patří ke zcela základním výchozím nastavením na webstránce. Na toto základní nastavení se však velmi často zapomíná.

Důležité je uvědomit si, že není trvalý odkaz jako trvalý odkaz. Před pár dny jsem si (nechtě) vyslechla kousek z úvahy jednoho neznámého pána. Ten se zamýšlel nad tím, že dobroty musí být jen dobré. Vždyť jsou to dobroty odvozené od slova dobrý. Ale ne přátelé, nemusí. Jsou prostě i hnusné dobroty, které chutnají špatně a nejsou vůbec dobré. Tak je tomu is trvalými odkazy. Existují dobré i špatné trvalé odkazy.

Kde trvalé odkazy hledat?
To, co je trvalý odkaz a tedy i to, kde se nachází, zjistíte velmi jednoduše. Nepochybuji, že to víte, ale opakování je matkou moudrosti, že?

Trvalé odkazy jsou tedy URL adresy individuálních stránek a článků. Nemění se a jsou stále aktivní. Díky nim můžete linkovat svůj obsah. Tedy posouvat ho dál mezi další lidi.

V tomto příspěvku si na trvalé odkazy posvítíme trošku detailněji. Podíváme se na to, jak pracují, jak můžete měnit jejich nastavení, optimalizovat je z hlediska SEO a ukážeme si také pár pokročilejších nastavení, aby trvalé pracovaly na stránce opravdu tak, jak mají.

Známe 3 základní tipy trvalých odkazů – permalinků:
Ošklivé trvalé odkazy – UGLY permalinks: Podobu ošklivého trvalého odkazu má trvalý odkaz, jehož struktura je ve WordPress předem výchozí. Je to řetězec znaků, který identifikuje příslušné ID článku.
příklad: http:// www.chcempeknypermalink.sk /?p=138 . Z takové struktury trvalého odkazu budeme asi těžko hádat, co nám chtěl autor v obsahu článku sdělit. Ošklivé trvalé odkazy jsou charakteristické šifrováním. Skládají se zejména z čísel a nesrozumitelných náhodných uspořádání písmen.

Skoro pěkné trvalé odkazy – ALMOST PRETTY permalinks: Takové trvalé odkazy obsahují index.php , který je umístěn po názvu domény a specifické indikátory, které se týkají příslušného článku.
příklad: http://www.chcempeknypermalink.sk/ index.php/yyy/nn/dd/název-přispěvku/

Hezké trvalé odkazy – PRETTY permalinks: Takové trvalé odkazy jsou již běžnou součástí WordPress stránek. Hezké trvalé odkazy rozeznáte od ošklivých tak, že při pěkném trvalém odkazu následuje za názvem domény jasně identifikovaný článek.
příklad: http://www.chcempeknypermalink.sk /2016/01/08/můj-prvy-přispěvek/

Přeměna ošklivého trvalého odkazu na pěkný není vůbec složitá.
→ Nastavení (settings) → Trvalé odkazy (permalinks). Pak už jen stačí vybrat z nabídnutých možností struktury trvalého odkazu a je to!

settings-permalinks

V nastaveních trvalého odkazu si můžete vybrat z několika možností:

Plain/výchozí: Je to „ošklivý“ zašifrovaný trvalý odkaz.

Day and name/ Den a název: V tomto případě bude mít trvalý odkaz podobu /rok/měsíc/den/název článku/.

Month and name/ Měsíc a název: To je obdobná možnost jako výše, akorát bez informace o konkrétním dni.

Numeric/ Pořadové číslo: Tato možnost obsahuje pouze ID článku z řádku ve wp_clanky tabulky databáze.

Post name/ Název článku: V této možnosti bude trvalý odkaz obsahovat pouze název článku. Takový typ trvalého odkazu je doporučen pro většinu typů webstránek.

Custom permalink/ Vlastní struktura: Poslední možnost umožňuje identifikovat vlastní strukturu trvalého odkazu použitím více tagů dostupných ve WordPress .

WordPress poskytuje 10 tagů struktury. Těchto 7 následujících je nejpoužívanějších:
create-custom-permalinks

Nezapomínejte, budete-li chtít skládat svou vlastní strukturu trvalých odkazů, budete do ní muset zahrnout buď %postname% nebo %post_id% abyste mohli cílit na konkrétní článek.

Pokud byste si chtěli vytvořit vlastní strukturu trvalého odkazu, založenou výhradně na ID článků, zadejte následující tag: /%id/ %postname% /

Za zmínku stojí také to, že si můžete vytvořit vlastní kategorii, která bude oddělena od všech ostatních. Kategorie se nazývá „nezařazené“.

optional

Trvalé odkazy by neměly mít pěknou strukturu jen proto, aby se nám líbily. Jejich struktura má velký význam také z hlediska SEO. Zajímavé je, že na téma SEO a trvalých odkazů najdeme na webu řadu odkazů s radami a diskusemi. Vševědoucí Google mluví pouze jediné – Vytvořte URL tak jednoduché jak je to jen možné a čitelné pro lidi.

Při hledání přes Google nám tento vyhledávač poskytne 4 prvotní informace:

1.) Název
2.) Popis
3.) Datum
4.) Trvalý odkaz – permalink

Tyto 4 informace pomohou uživateli více – méně dost rychle vyhodnotit situaci, aby se dozvěděl, jestli našel to, co hledal.

To znamená, máme-li například e-shop, na kterém prodáváme kávu, naše URL může vypadat i takto: http:// www.nejlepiakava.cz /?p=135/lepsiukavusinikdynepiluvidis/ nebo
http:// www.nejlepsiakava.sk /nejlepsia-kava-v-Bratislavě/
Druhá možnost je jednoznačně snáze čitelná, lépe strukturovaná a lepší z hlediska SEO optimalizace.

Dobrá rada nakonec pro správný trvalý odkaz zní:
Vytvárajte krátke URL (pod 100 znakov)P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neexistuje jedna ideální šablona pro strukturu správného trvalého odkazu. Každá stránka je individuální av závislosti na jejím tématu, obsahu a celkovém zaměření závisí i na struktuře trvalého odkazu. Zaměřuje se vaše stránka na zprávy, novinky ze světa marketingu? V trvalém odkazu takové stránky by neměl určitě chybět datum. Obecně trvalé odkazy, které obsahují informaci o datu doporučuji pro stránky, které mají mnoho obsahu (10 a více článků týdně) nebo když je datum velmi důležité z pohledu aktuálnosti.

Máte trvalé odkazy nastaveny správně? Nebo stále používáte výchozí nastavení? Napište nám níže do komentářů 🙂

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here