Jak na sociální sítě? Připravte si dobrou strategii.

Před 10 lety jsme sociálním sítím nepřikládali tak velkou důležitost a sílu, jako je tomu dnes. To, že se staly (téměř) nezbytnou součástí marketingu ví už každý. Na začátku byly pochybnosti a nedůvěra. Časy se změnily a dnes je všechno jinak. Otázka nezní, zda dělat sociální sítě. Otázka zní, jak dělat sociální sítě co nejlépe.

Zatímco význam sociálních sítí kontinuálně roste, mnoho firem se stále diví tomu, že úsilí, které se do nich vkládá, se skutečně i vyplatí. Čím dříve si důležitost sociálních sítí a samotného marketingu uvědomíte, tím lépe pro vás. Sociální sítě mohou zlepšit váš byznys a celkové povědomí o značce. Podle statistik má svou Facebook stránku více než 80 % firem. Jedna věc je Facebook stránku mít a druhá věc je, umět ji také efektivně a strategicky využívat.

images

Co pro vás mohou sociální sítě udělat?

1. Získejte nové zákazníky
2. Zlepšete povědomí o značce
3. Zvyšte prodej

Vyvolejte v lidech touhu po vašem produktu. Nastavte jim zrcadlo a nabídněte řešení.

Bude to chtít systém!

Definujte si cíle:

1.) Specifikace – čím lépe a konkrétněji si zadefinujete své cíle, tím snáze a jasněji uvidíte, co musíte udělat.
2.) Měřitelnost – díky měřitelnosti uvidíte své pokroky
3.) Dosažitelnost – myslete realisticky. Je tohoto cíle možné dosáhnout? Je reálný?
4.) Čas – Kolik času asi budu k dosažení tohoto cíle potřebovat?

Definujte si cílovou skupinu:

Sociální sítě jsou skvělý způsob, jak si získat specifickou cílovou skupinu. Ještě předtím, než si ji získáte, musíte přesně vědět, kdo vaše cílová skupina je. Teď, když to už víte, zaměřte na ni. Zkuste si vyspecifikovat cílovou skupinu co nejkonkrétněji. Pamatujte si, nikdy se vám nepodaří získat si všechny. Kdo si chce získat všechny, nezíská si v konečném důsledku nikoho.
Na svou cílovku cílte na základě více kritérií. Může to být věk, lokalita, plat, vzdělání, kariéra, zájmy…

Těchto charakteristik se přidržujte i tehdy, budete-li vytvářet strategii. Snažte se oslovit správné lidi ve správný čas, na správném místě a správným způsobem.

Vyberte si platformu:

Pokud víte, jaké lidi si chcete získat, zbývá už jen zjistit, kde je najdete. Nebojte se jít cestou více platforem. Než si ale nějakou vyberete, zeptejte se sami sebe:

1.) Chcete se zaměřit na B2B nebo B2C segment?
2.) Jak často budete publikovat obsah?
3.) Budete využívat sociální média i pro zákaznický servis?
4.) Budete sdílet i obsah, který vám pošlou vaši zákazníci a sledovatelé?

Mějte přehled o číslech:

Je mnoho různých speciálních metrik, ale všechny pro vás nejsou bezpodmínečně nezbytné.

Snímka obrazovky 2015-10-28 o 19.50.05

Méně je více:

Platí to i pro sociální média. Nemusíte být na všech stávajících platformách. To není nutné. Pokud si vyberete 2 – 3, bude to naprosto v pořádku. Začněte s Facebookem, Instagramem. Twitter u nás není moc cool. Nezapomeňte ale, že o vybrané účty na vybraných sociálních sítích se musíme starat.
Jakmile máte v tom, které platformy využijete jasno, zkuste se o něco víc vžít do role vaší cílové skupiny. Už několikrát jsem to řekla. Ale věřte mi, je to opravdu důležité.

Obsah:

Také si dobře rozmyslete, jaký druh obsahu budete sdílet. Pokud je součástí vašeho podnikání zejména vizuální stránka, určitě nevynechejte Instagram.

Reagujte včas. Skvělým příkladem je stanice CNN. Zpravodajství může přežít jen, pokud bude aktuální. Stanice chápe, že reagovat včas je nutnost.

Klíčem k úspěchu je přizpůsobit obsah, který sdílíte na sociálních sítích vaší cílové skupině. Při zvažování přístupu k sociálním médiím se řiďte heslem: Kvalita je lepší než kvantita.

Máte i vy svou strategii a to, co přidáte na sociální sítě, si ještě předtím dobře promyslíte?

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here