8 tipů jak zvládnout novoroční úklid na webstránce

Rok 2015 je za námi. Nyní je čas podívat se a zhodnotit to, co fungovalo az čeho si vzít příklad a udělat to v roce 2016 lépe. Jasně, v podstatě to nemusíte vůbec řešit a vracet se k úspěchům či neúspěchům předchozího roku. Ale, myslím, že zhodnotit rok, poučit se z chyb a snažit se udělat věci lepší, nemusí být vůbec na škodu.

1.) Nový image

excellent 1

Nový rok, nový image? Co vy na to? „Nový image“ může znít trochu drasticky, ale kdy bude lepší čas na viditelnou změnu? Odrazte se od statistiky, kterou poskytuje Google Analytics . Zanalyzujte, co funguje a co má smysl. Na druhou stranu, změňte to, co nefunguje. Ať už půjde o designové prvky, call-to-action prvky nebo grafiku. Pokud je pro vás taková změna příliš, možná zkuste změnit design newsletteru či přihlašovacího formuláře. Inspirujte se aktuálními designovými trendy, možná vás osloví flat design neboli tzv. design. Grid Style Layout jako alternativa vůči slajderům. Možností je opravdu mnoho. Propojte vizální stránku s obsahovou. Inspirujte se například i naším článkem jak vypadá dobrý UX design v praxi .

2.) Analyzujte TOP příspěvky a TOP nejnavštěvovanější stránky

analyza

I k této analýze vám výrazně pomůže nástroj Google Analytics www. Analýzou získáte přehled o tom, co bylo efektivní, na co návštěvníci naší stránky reagovali a co je naopak až tak nezaujalo. Podívejte se na svou aktivitu detailněji a promyslete si, které aktivity můžete využít iv budoucnu. Možná měli velký úspěch kvalitní obrázky nebo to byl zajímavý obsah. Nebo to byly soutěže a akce či kvalitní zboží, které prodáváte. Toto vše vytváří konverze. Možností je mnoho. Třeba přijít na to, co přineslo největší úspěch.

3.) Analyzujte a vylepšujte obsah

smile

Hlavní stránky, jako jsou kontakt , o nás či domovská stránka mají v drtivé většině pochopitelně vysoký traffic. Pokud začínáte analyzovat obsah, začněte s jednoduššími věcmi. Zkontrolujte linky, zda opravdu fungují a podívejte se také na velikosti obrázků. Kontrola velikosti obrázků je důležitá. Příliš velké obrázky mohou totiž způsobit, že stránka se bude načítat pomaleji, než by se měla. Rychlost stránky si jednoduše prověříte na pingdom . Obrázky mějte ve formátu jpg. Při blogových příspěvcích analyzujte, které příspěvky měly největší čtenost a zjistěte, proč to asi bylo. Pomohl vám jedinečný styl, kvalita, dobrý nadpis nebo kvalitní obrázek?

4.) Testujte

a:B testing

Využijte A/B testing. Než se pustíte do náhodných změn, promyslete si možnost A/B testingu. Testováním vychytáte chyby a zjistíte, která verze bude pravděpodobnější účinnější.

5.) Plánujte

plan

Do nového roku vymyslete plán. Plán a plánování je z části psychologická záležitost, ale může přinést úplně jiný pohled a přístup k práci a byznysu. Díky plánu budete mít lepší přehled o tom, co děláte a na konci roku se vám budou veškeré aktivity lépe vyhodnocovat a zpětně kontrolovat. Pravděpodobně uvidíte věci jasněji, v jiných souvislostech a snadněji se vám bude číst mezi řádky. Plán nemusí být detailně přepracován. Nemusíte se ho ani striktně držet. Stačí, že se ho budete přidržovat. Plán vám pomůže vytvořit strategický obsah s větším efektem. Mějte ve věcech systém. Možná zjistíte, že vůbec nejste tak ztraceni, jak se vám na začátku zdálo 🙂

6.) SEO

SEO

Poučky o tom, co je to SEO vynechám. Určitě to už moc dobře víte, i pokud jste už pár článků na wp.sk četli. Jisté je, že SEO se neustále mění a vyvíjí jako počasí v tropech. To, co platilo včera, už zítra platit vůbec nemusí. Jak je na tom vaše stránka a SEO optimalizace? Nenastavovali jste SEO ještě loni v březnu? Zamyslete se. Předtím, než začnete dělat změny, podívejte se, jak se dělalo účinné SEO v roce 2015 . Ujistěte se, že máte na vaší stránce nějaký z řady nabízených SEO modulů. Například All-In-One SEO Pack vám pomůže v tom, že už nikdy víc nezapomenete na meta description.

7.) Budujte si silnou databázi kontaktů

databaza

Stanovte si aktuální strategii a cíle. Rozšiřte databázi svých kontaktů. Pomůže vám k tomu například MailChimp , který jistě velmi dobře znáte. Je to skvělý nástroj pro tvorbu newsletterů se spoustou témat a grafických šablon. Dejte návštěvníkům možnost zaregistrovat se. Můžete zkusit pop-up, možnost stažení e-booku zdarma. Jak se říká, pop-upy pravděpodobně nemáte rádi, ale fungují . Nic však není třeba sílit. I pop-up lze využít tak, aby fungoval a zároveň tak, aby neotravoval.

8.) Zkontrolujte si zabezpečení, zálohy a údržbu

udrzba

Tyto kroky můžete provádět buď manuálně nebo využijte pomoc modulu, který to bude dělat automaticky za vás. Nezapomeňte se ujistit, zda bezpečnostní modul opravdu funguje. Dostáváte od něj upozornění či oznámení? Tyto informace vám mohou pomoci. Sledujte je. A konečně, nezapomeňte si udělat pořádek v modulech. Ty, které nepoužívejte vyhoďte.

Myslete na to, že cokoli, co uděláte, ať už jen malou změnu, může to mít na vaši stránku a její návštěvnost velký vliv. Nepřijďte o potenciál, který vaše webstránka má a pracujte na tom, aby byla každým dnem lepší a lepší 🙂

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here